Велика ставка Netflix на франшизу One Piece вартістю 20 мільярдів доларів доводить, що культурне домінування японських коміксів (манги) більше не обмежується Японією
Netflix слідкує за трендами. Точніше кажучи, за трендом One Piece. Стрімер влітку випустив свою живу адаптацію популярного японського коміксу та мультфільму про команду веселих піратів, які шукають міфічний скарб. Цим скарбом є One Piece: звідси і назва шоу.
Як повідомляє «STUDway», разом із іншими стримерами Netflix став дедалі вибірковішим щодо проектів, які підтримує. Однак у випадку з One Piece зелене світло було простою проблемою. Японські мультфільми та комікси, відомі як «аніме» та «манга», стали рідкісним світовим успіхом у часи невизначеності в масових розвагах. One Piece, наприклад, є більш касовою франшизою, ніж Джеймс Бонд (20,515 мільярдів доларів проти 19,9 мільярдів доларів), тоді як ще більш незрозумілий «Кулак Полярної зірки» (21,8 мільярдів доларів) коштує більше, ніж «Трансформери» (17,2 мільярдів доларів).
Але аніме, яке, як правило, має яскраві ілюстрації та персонажів із великими чуйними очима, не просто має успіх. За останні кілька років це переросло в повноцінне явище. За перші шість місяців 2020 року 100 мільйонів домогосподарств у всьому світі переглянули принаймні один аніме-мультфільм на Netflix, що на 50% більше, ніж у 2019 році.
Продажі коміксів мангу також зросли. Щоб відчути цей попит, вам достатньо лише відвідати місцевий книжковий магазин, де гектари полиць звільнили, щоб звільнити місце для бестселерів манги, таких як Assassination Classroom, Tokyo Ghoul і Demon Slayer – 23-томна історія, дія якої відбувається в початку 20-го століття в Японії, яка розійшлася тиражем у 150 мільйонів копій по всьому світу.
Але якщо популярність манги та аніме не викликає сумнівів, складніше питання полягає в тому, чому ці взаємопов’язані жанри зараз набувають популярності. Що за останні п’ять років підігріло апетит глядачів до швидких, веселих і часто жорстоких японських розваг?
Великий стрибок популярності почався, коли Netflix почав додавати аніме на свій сайт, таких як Demon Slayer
– каже Джесс МакКолі з TokyoToys Birmingham, популярного магазину манги та ігор.
Це аніме значно збільшило кількість глядачів жанру і, у свою чергу, спонукало цих людей взяти книги про своє улюблене шоу — часто через те, що сцени з манги були вирізані з аніме.
У випадку молодших читачів і глядачів є додаткова привабливість манги та аніме, які є більш жорстокими та менш корисними, ніж Disney. Манга часто має позначку «підліток» або «старший підліток», і якщо насильство зазвичай є в мультфільму, то для підлітків і підлітків книжки несуть захоплюючий запах забороненого. Потрапити в «Крижане серце» Діснея не можна вважати чимось видатним. Знання всього про Незуко, одержиму героїню «Вбивці демонів», приносить набагато більше слави.
Netflix, можливо, допоміг поширити обізнаність про мангу. Але шанувальники також звернулися до спеціальних потокових сервісів, таких як Crunchyroll і Hidive, які показали вражаюче зростання кількості передплатників. У 2017 році у Crunchyroll було близько мільйона платних передплатників. До 2021 року їх кількість зросла до п’яти мільйонів, а до лютого 2022 року ця цифра подвоїлася до 10 мільйонів. На той час Sony придбала Crunchyroll і об’єднала її зі своїм дистриб’ютором Funimation.
За підтримки Sony компанія Crunchyroll перейшла до кінопрокату, показуючи фільми манга в західних кінотеатрах. Одним із помітних успіхів був Jujutsu Kaisen 0 про підлітка, якого переслідує привид старої подруги. У березні 2022 року він зібрав 17 мільйонів доларів у прокаті США та 825 000 фунтів стерлінгів у Великобританії.
Фільми, зняті на основі деяких із найпопулярніших аніме-серіалів, тепер можуть конкурувати з головними голлівудськими фільмами
– сказав минулого року Мікі Нііна з дистриб’ютора аніме Eleven Arts у Лос-Анджелесі.
Це траплялося нечасто десять років тому.
Вплив на книжкову індустрію був не менш вражаючим. Продажі манги в США зросли на 160 відсотків з 2020 по 2021 рік, було продано 25 мільйонів книг. Подібна траєкторія у Великій Британії, де в 2012 році було продано 434 000 примірників манги, а в 2022 році їх кількість зросла до майже двох мільйонів.
Треба пам’ятати, що аніме завжди мало фанатів. У 1990-х і на початку 2000-х років такі фільми, як «Акіра» та «Привид в обладунках», привернули увагу глядачів. Але мейнстрім загалом уникав їх – вони вважалися заповідником ботанів. Ніхто не сприймав аніме серйозно.
З Demon Slayer і Crunchyroll це змінилося. Ці та інші успіхи змінили уявлення. Те, що Netflix звернув увагу на цей жанр, також має велике значення.
Це була неймовірно важлива зміна для аніме, оскільки вона позбулася деяких упереджень, які були у людей. Справа не в тому, що глядачі не хотіли вірити в аніме, у них просто не було достатньо даних і знань для цього
– сказав Адам Зенер з Crunchyroll Cartoon Brew.
Він згадав, коли «було дуже важко переконати мережі театрів, що фанати аніме з’являться».
Я пам’ятаю, коли ми запустили Dragon Ball Z: Battle of Gods, прогнози мереж кінотеатрів були не такими високими. Зрештою ми отримали приблизно 2,55 мільйона доларів, і вони були вражені.
Netflix, однак, як завжди опинився попереду конкурентів. Поки Disney+ вкладав мільярди в нікому не потрібні спін-офи «Зоряних війн» і Marvel, його суперник тихо створював величезну бібліотеку аніме. Живий бойовик One Piece ще більше зміцнив статус основного стримера з найкращим розумінням аніме. З «Вбивцею демонів» Netflix ідеально підходить для боротьби з конкурентами.
Також раніше ми писали про те, що Всесвіт культової гри Minecraft розширюється і починає охоплювати світ освіти та розваг