Site icon STUDWay

Секрети успішного тайм-менеджменту: як отримати більше часу для себе

Як ефективно керувати часом

Фото - meta.ua.

Час – один з найцінніших ресурсів людини, тому багато книг з самодопомоги присвячені тому, як правильно його використовувати та не витрачати на неважливі речі. Проте в управлінні часом, як і в багатьох інших аспектах, діє важливий принцип: ідея є хорошою, доки вона не перетворюється на жорстке правило.

За даними STUDway із посиланням на «Мета», зазвичай люди починають цікавитися ефективним використанням часу тоді, коли відчувають гостру потребу в цьому. Проте чим сильніша ця потреба, тим радикальніші хочеться зробити зміни: запланувати все й одразу. Це базова помилка новачка, з якою стикається ледь не кожен. Наш розум так сильно намагається підкреслити важливість планування, що вдається до чорно-білого мислення: якщо не ідеально, то ніяк.

Маючи на меті максимально доцільно використовувати час, більшість людей потрапляють у пастку прокрастинації. Високі стандарти до себе, відсутність пріоритетів, багатозадачність створюють відчуття, що неможливо зробити всі справи або зробити їх дуже добре. Тому розум людини намагається захистити її від провалу: якщо все так складно, то краще нічого не робити та відкладати на потім. Хороша новина полягає у тому, що ця проблема існує давно й настільки поширена, що її добре вивчили, а отже, є реальні методи, які можуть зробити планування легким та комфортним.

Пріоритетність

Життя кожної людини можна розділити на 8 сфер:

1. Здоров’я

2. Родина

3. Робота

4. Друзі

5. Відпочинок

6. Фінанси

7. Саморозвиток

8. Духовність

Усі ці сфери однаково важливі для здорового функціонування особистості, проте потребують різного рівня залученості по часу та енергії. Важливо визначити, наскільки ви задоволені кожною з цих сфер у своєму житті за шкалою від 0 до 10, де 0 – зовсім не задоволений, а 10 – максимально задоволений, а також обґрунтувати свою відповідь. Наступний крок: упорядкувати ці сфери від 1 до 8 за мірою важливості для вас, де на першому місці буде найважливіша сфера життя. Перше місце – ваш пріоритет. Це не означає, що ваше життя має складатися лише з цього, адже інші сфери не повинні страждати. Розуміння свого пріоритету дозволяє зменшити вимоги до себе в інших сферах і зробити планування більш упорядкованим.

Толерування невизначеності

Ми маємо певні обмеження в ефективному менеджменті часу: ми можемо керувати лише теперішнім і не маємо влади над майбутнім. Необхідно враховувати невизначеність життя у своєму плані. Плануйте 80% часу, а 20% залишайте на те, що щось може піти не за планом.

Планування – не спринт, а марафон

Фізичне та ментальне здоров’я – гарантія того, що ви зможете довго займатися важливими для вас справами. Незроблене прибирання сьогодні не матиме такого довготривалого впливу на вас, як відсутність відпочинку чи сон по 5-6 годин на день. Важливо враховувати у своєму плані турботу про себе.

Пам’ятайте про правило «менше = більше». Чим менші вимоги до себе, менше задач буде заплановано, тим кращим буде їх результат, тим більше ви матимете сил на інші важливі речі.

Нагадаємо, ми раніше розповідали про несподіване відкриття психологів: як кількість дітей у родині впливає на їхнє психічне здоров’я.

Exit mobile version