Як молодь збирається ставити рекорд у центрі Києва

пропонований кавер

Цієї суботи, 24 червня, у Маріїнському парку відбудеться масштабний молодіжний фестиваль Youthday ’17. У програмі – концерт, поетичні читання, лекторій у стилі TEDx, різноманітні майстер-класи та тренінги, спортивні змагання, ярмарок громадських організацій, кінопоказ від KISFF і багато іншого. До святкування долучилося 157 різноманітних організацій, інституцій та ініціатив. Ми поспілкувалися з командою творців фестивалю, аби дізнатися, як це – організовувати молодіжний фестиваль у центрі столиці.

circle (1)

Сергій Зайченко, медіа-координатор фестивалю

«Youthday’17 – це фестиваль для молоді, яка готова брати на себе відповідальність за розвиток культури, науки, економіки й інших сфер суспільного життя. Основна мета Youthday ’17 – знайомства! Ми створюємо платформу для синергії молодіжних ініціатив і студентства.

Наразі до створення події залучено 157 різних організацій, інституцій та ініціатив. Перша 20-ка сформувалася з кола знайомих. Потім вони запросили своїх знайомих і у якийсь момент я зрозумів, що у моїй папці логотипів для брендволу більше 50 лого різних організацій. Хоча, якщо відверто, збиралися всі не дуже швидко.

Я не пригадую захід, який організовувала б така кількість проектів. Тож я запропонував зібрати хоча б сотню, подати це «на рекорд» і увійти в історію Національного реєстру рекордів України. У той самий день ми подали заявку. Згодом отримали попередній відгук – позитивний. Залишається лише «реалізувати» цей рекорд і пройти необхідні перевірки.

Фестиваль пропонує участь у різноманітних заходах на 14 тематичних майданчиках. Тут кожен (як гість, так і організатор) зможе знайти заняття до смаку та, за бажання, приєднатися до цікавих проектів.

Ми очікували проблем з фінансуванням через роботу з міськими департаментами. Також давалася взнаки відсутність досвіду організації великих фестивалів у майже всіх співорганізаторів. Ще однією проблемою став період ЗНО та сесії, який усіх дуже відволікав. І насамкінець: ви колись намагалися комунікувати з 14 різними майданчиками, 157 організаціями, партнерами, спонсорами, лідерами думок? Для цього необхідно кілька людей, які будуть займатися суто листуванням.

Усі організатори фестивалю – волонтери. Ніхто не отримує коштів за організацію події. Часом люди випадають із процесу через складнощі на роботі, особисті проблеми, сесію, різноманітні негаразди. Тому активність певних зон може просідати, якщо вчасно не знайти таким виконавцям заміну.

Подія вже перетворилася на різому (один із ключових концептів у філософії Ж. Делеза, позначає неконтрольований процес розвитку – авт.). Фестиваль сам живе та розвивається, процеси переплітаються, і мало хто вже знає, де центр, із чого все почалося та чим закінчиться».

circle (2)

Лев Левицький, координатор фестивалю

«Найпершою особливістю цьогорічного Дня молоді є сама концепція: молодь самоорганізовується для молоді.

Такі прості та водночас влучні ідеї, як правило, не народжуються в когось одного. У нашому випадку ідея організувати фест виникла одночасно в мене та в Світлани Пустової, співкоординатора Youthday ’17. Ми разом працювали над фестивалем молодіжних ініціатив NPU Summer Fest. Тепер наважилися на організацію подібного заходу в масштабах столиці.

Розпочали пошук союзників у середовищі КМДА. Найпершим і найближчим із них стала директорка Київського молодіжного центру Анна Куценко. До цього вона підтримувала наш NPU Summer Fest і багато інших молодіжних заходів. Так, уже троє людей почали втілювати цю ідею в життя. Це був лютий 2017 року.

Щоб отримати всі дозволи на проведення в центрі міста фестивалю, ми поспілкувалися чи не з усіма наявними в Києві структурами: поліцією, пожежниками, швидкою, різноманітними адміністраціями та департаментами.

Кожному з органів потрібно «по-своєму» розписати концепцію та мапу заходу. А послуги деяких необхідно ще й оплатити. От, наприклад, година чергування карети швидкої допомоги – це 400 грн. Тобто ми маємо заплатити з «муніципальної кишені» згаданим вище міським службам. Незважаючи на те, що виконуємо розпорядження КМДА.

Також активно співпрацюємо з Київським молодіжним центром, Київською міською державною адміністрацією, Управлінням молоді та спорту КМДА та Міністерством молоді та спорту України.

90% задуманого – втілено, чим ми надзвичайно задоволені. Серед нереалізованого – не вдалося “витягнути” “Океан Ельзи”, бо вони наразі не в Києві. Ще хотілося послухати Малковича, але в день фестивалю він також буде поза межами столиці. Із частиною інших хедлайнерів та сама історія. Проте це не означає, що наповнення буде неякісним. Будуть і відомі імена, і молоді таланти».

circle (3)

Світлана Пустова, співкоординаторка фестивалю

«Ми намагалися розробити досить зручну систему організації фестивалю. У нас є два основних координатора, які контролюють весь процес і володіють усією необхідною інформацією. Також є помічники від Управління молоді та спорту та Київського молодіжного центру.

Ядро команди складає приблизно 20 осіб. У кожної з 14 локації є свій координатор і відповідальні люди, разом із ними нас приблизно 100, а включно з усіма волонтерами – майже 200. Загалом, із усіма організаціями-учасниками нас приблизно 400.

Основну фінансову підтримку нашого фестивалю забезпечують співорганізатори: Київський молодіжний центр, який покриває приблизно 60% наших витрат на організацію заходу, Управління молоді та спорту, КМДА та Міністерство молоді та спорту України.

Для речей, які не можемо оплатити бюджетними коштами, намагаємося знайти спонсорів, які надають нам свої послуги в обмін на рекламу. Формулюємо наші потреби та пропозиції й розсилаємо їх різноманітним компаніям. Потім працюємо з тими, хто відгукнувся. Усі артисти та лектори виступають безкоштовно.

У нас дуже багато майданчиків, кожен з яких об’єднує навколо себе безліч учасників. Постійно хтось телефонує з бажанням долучитися до певної активності. Важливо ні про кого не забути, але контролювати це все дуже складно. Жоден із нас ще не має досвіду організації подій такого масштабу. Тому, звісно, є сумніви та страхи, ризики та перешкоди. Чого немає – так це вибору, адже ми поставили собі ціль. У нас велика команда й ми не маємо права підвести одне одного».

Зроби сам: поради від організаторів фестивалю

Сергій Зайченко радить, як організувати фестиваль, щоб не було соромно перед мамою й татом:

  1. Окресліть ідею фестивалю, відшліфуйте її та сформулюйте у двох-трьох реченнях. Пам’ятайте, що фестиваль – це лише засіб реалізації ідеї, а не самоціль.
  2. Визначте найзручнішу форму комунікації. Це може бути розсилка на пошту, діалог у Facebook, закрита Facebook-група, Telegram. Постійно комунікуйте. Робіть так, щоб усі були обізнані з перебігом подій і, за потреби, легко могли знайти інформацію про те, що відбувається в іншому кінці фестивалю.
  3. Працюйте з волонтерами, вони мають бути вмотивовані. Будьте на постійному контакті з ними. Один відповідальний волонтер краще за п’ятнадцять безвідповідальних.
  4. Чим «більший» спонсор, тим раніше з ним треба домовлятися.
  5. Лідери думок переважно трохи балувані. Тож намагайтеся домовлятися про зустріч або співпрацю з ними не напряму, а за допомогою знайомих, навіть якщо дуже далеких.

Не соромтеся, створюйте своє! А наразі приходьте в суботу 24 червня до Маріїнського парку на фестиваль молодості й активізму Youthday ’17. Програму заходу шукайте на сторінці facebook-події.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

Реклама

comments powered by Disqus