Якого лікаря шукає роботодавець – розповідає директор клініки

fran-jacquier-F1BtUYgasUQ-unsplash

За останні декілька років з України виїхало близько 70 тисяч медичних працівників, з них 10 тисяч – лікарі.
Зараз в Україні не вистачає кваліфікованих спеціалістів. Це складна професія, на яку витрачають 6 років навчання, 3-4 роки інтернатури, а потім 5-7 років стажування.
Українські студенти-медики можуть скоротити дефіцит кадрів на ринку, влаштувавшись на роботу у місцеву лікарню.
Директор клініки «Медібор» та «Спеціалізованого Мамологічного Центру» Віктор Борщівський розповів, яким повинен бути лікар, щоб отримати високооплачувану роботу.

5d1a14d9ae68c_original_w859_h569

Фото: Віктор Борщівський

Про вибір професії лікаря


Часто лікар – це сімейна професія. У Віктора мама – фармацевт, тато– лікар: «тому все моє дитинство пройшло серед пігулок, бинтів та пінцетів».

Проте це не основний фактор: важать також любов до точних наук і готовність працювати у лікарні вже під час навчання.
Ще в школі Віктор практикувався санітаром, а під час навчання в медінституті – медбратом в поліклініці. Після 4-го курсу проходив практику у хірургічному відділенні: вчився накладати пов’язки, шви, в’язати вузли.

Щоб обрати ту спеціалізацію, яка тобі підходить – варто під час студентства ходити на практику у кожне відділення, – каже Віктор.

«Бо крім наявності вільних робочих місць, вибір залежить і від того, до чого у тебе лежить душа»

Зазвичай є два варіанти розвитку подій: або ти займаєшся однією спеціалізацією, приміром, обираєш травматологію, або тобі до душі щось ширше, скажімо, сімейна медицина.

Перший досвід роботи лікарем

Для початку потрібно шукати ті заклади, де можна набратися досвіду, а не ті, де висока заробітна плата, – каже Віктор.
Також треба зробити багато чорнової роботи: працювати за своїх колег чи старших лікарів, якщо необхідно.

Навіть якщо першим місцем роботи лікаря буде амбулаторія в селі, треба використати цю можливість. Головне, щоб там був хтось із більш досвідчених спеціалістів, в кого можна буде перейняти досвід та звернутися за порадою.

Якщо студент або лікар-інтерн приходить на практику і не цікавиться тим, що відбувається у лікарні, не обстежує пацієнтів, не йде в операційну, не розвиває інші практичні навички – такий лікар не потрібен ані лікарні, ані пацієнтам.

Про що повинен пам’ятати майбутній лікар клініки

Професійний розвиток. Теорія з університету – це необхідний мінімум для лікаря. Проте потрібно постійно вдосконалюватися, читати щось нове, щоб стати дійсно успішним.

Читай більше: 10 книг про бактерії, мозок, кишечник та хромосоми

Пацієнт, який має доступ до інформації в інтернеті, може знати більше про свій діагноз, ніж лікар. Бо лікар вивчає тисячі діагнозів, а пацієнт один – свій. Проте, відповідальність за лікування та оздоровлення лежить виключно на медичному працівнику.

Ціннісні орієнтири. Лікар може бути хорошим спеціалістом, але він у клініці довго не затримується, якщо не має потрібних цій професії людських якостей: емпатії, відповідальності, сконцентрованості, взаєморозуміння.

Відчуття довіри. Пацієнт повинен довіряти своєму лікарю і часто цей зв’язок встановлюється підсвідомо. Щоб пацієнт міг інтуїтивно знайти людину, якій зможе довіряти, потрібно бути такою людиною.

Зовнішній вигляд. Пацієнт часто звертає увагу на зовнішність, посмішку, погляд лікаря. Тому, потрібно слідкувати за цим, щоб привабити більше клієнтів.

Комунікаційні навички. Пацієнт оцінює, наскільки лікар вміє спілкуватися: як уважно розпитує скарги, як будує логічні висновки. Треба розвивати ці навички.

Власний потік пацієнтів. Вибираючи лікаря, роботодавці часто звертають увагу на те, чи сформував лікар власний потік пацієнтів.

Адже, якщо люди приходять повторно, це означає, що вони задоволені результатом і довіряють лікарю. Рекомендації – це найкраща реклама.

Вплив пандемії на вибір професії лікаря

Через брак кадрів у медицині молодих лікарів, які не є інфекціоністами, зараз залучають у ковідні відділення. Це корисно, адже коли молодий терапевт потрапляє в таку бригаду, він здобуває новий досвід.

У майбутньому це допоможе їм розпізнати більше хвороб.

Як відбувається підбір кадрів у клініці

У клініці Віктора, наприклад, є штат співробітників та кадрова служба, які проводить підбір. Завідувачі відділень ведуть свої співбесіди, а також є медичний директор, який завершує співбесіду і приймає остаточне рішення.

Під час прийому на роботу можуть запитати: «Як ви проявляєте свою турботу про пацієнта?». Якщо директор побачить здивовані очі, він завершить співбесіду.

Іноді за співбесідою слідує етап стажування, який триває хоча б два тижні. Так працівники клініки дізнаються, як студент веде прийом, які висновки робить, як реагує на критику пацієнтів.

Деякі лікарі ображаються, коли пацієнт змінює лікаря – вони приймають це як зраду. Віктор каже, що до цього варто ставитися спокійно: пацієнт має право.

«Я веду свій бізнес заради клієнта, тому прагну максимально задовольнити його. Якщо пацієнт хоче іншого лікаря, нехай обирає іншого», – додає він.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus