Інструкція: як встигати вчитись і жити?

studway_event_3


Мабуть, перед кожним колись постає питання, як можна одночасно встигати навчатися, підтримувати стосунки з родичами, весело проводити час із друзями, робити перші кар’єрні кроки та ще й мати хобі. Тема більше, ніж актуальна. Тому в суботу, 24 жовтня, «Студвей» влаштував публічну дискусію «Як встигати вчитись і жити» за участі Дани Павличко, директора видавництва «Основи», та професійного бізнес-тренера Дмитра Вольфа. Спікери поділилися власним досвідом і надали гостям заходу практичні поради з організації власного часу. Якщо раптом ви пропустили зустріч − ми склали для вас короткий конспект рекомендацій, що дали запрошені гуру тайм-менеджменту.

Дана Павличко:

1. Мрійте

Треба якомога більше мріяти, а з часом перетворювати те, що вас найбільше надихає, на мету. Не бійтеся ставити космічні цілі та йти до них.

2. Працюйте над комунікативними навичками

Треба багато й невпинно розвиватися. Є люди, які працюють більше, є ті, хто мало або хаотично, але найуспішніші – це ті, які працюють щодня, вміють вести переписку, добре комунікувати з іншими. Я вірю, що мій успіх багато в чому залежить від того, що я добре розумію людей і вмію з ними спілкуватися.

3. Плануйте

Будь-яка велика справа здаватиметься недосяжною, поки розглядаєш її глобально. Щоб реалізувати ціль, треба розуміти, як рухатися та куди йти, які конкретно дії треба зробити, аби втілити її у життя. Плануйте свій час чітко − ви повинні знати, що і коли будете робити. Я для цього використовую нотатник на телефоні і блокноти – це весь мій інструментарій, його достатньо, щоб не збиватися зі шляху.

studway_event_15

4. Витрачайте час тільки на те, що робить вас кращим

Відпишіться від усього зайвого в соцмережах. Вам не стане легше, якщо ви знатимете про все, що відбувається, і постійно прочитуватимете нескінченну стрічку новин. А от оминаючи цікаві ресурси, ви почнете програвати інтелектуально. Тому визначте пріоритети.

5. Залишайте час для відпочинку

У вас завжди повинно бути декілька годин на тиждень, аби просто розслабитися, почитати книжку чи подивитися кіно.

6. Аналізуйте результати своєї роботи.

Кожного тижня я залишаю час, аби посидіти й подумати, що я зробила із запланованого, що ні, чому, що і як маю зробити далі. Це систематизує вашу роботу.

7. Періодично переглядайте цілі

Я свої переглядаю дуже часто. Бачу, від чого треба відмовлятися, на що даремно витрачаю час. Не треба боятися цього. Розвиваючись, ви змінюєтеся, змінюються ваші пріоритети, модифікуються мрії. Це нормально.

studway_event_17

Реклама

Дмитро Вольф:

1. Забудьте про талант і геніальність

Я проаналізував біографії 180 успішних людей і зрозумів, що геніальності не існує. Успіх завжди виражений у еквіваленті наполегливості та кількості витраченого на справу часу. Моцарт почав займатися музикою у 3 роки. Першу симфонію написав у 16. Щодня працював від 6 до 12 год на добу. Чи був його успіх випадковий? Це талант або геніальність? Інший приклад − Майк Тайсон. Він прийшов у бокс у 13 років. У 18, після довгих і наполегливих щоденних тренувань, став чемпіоном. Тож працюйте більше, і все вийде.

2. Плануйте маленькі кроки

Для того, щоб досягти якихось визначених цілей, потрібно визначити для себе ряд послідовних кроків, що поступово наближатимуть до мети. Вони не повинні бути великими. Сьогодні я роблю якусь рутинну дурню, бо завтра вона мене наблизить до омріяного. Потрібно просто зрозуміти, що ви знаходитесь у лайні.

3. Аби бути вільними – складайте графік

Рано чи пізно задачі, які ви визначаєте у своєму розкладі, стають звичками. І ви припиняєте думати про них, починаєте все робити автоматично. Вам не треба більше змушувати себе йти на тренування, правильно харчуватися чи витрачати час ефективно – вам просто стає погано без цього, дискомфортно. І це вже не тайм-менеджмент. Це лайф-менеджмент. Графік подарує вам абсолютну свободу.

У мене є таблиця, де все розбито, сегментовано, розподілено на блоки та дні. Там усе: час для родичів, зустрічей, дзвінків, прописана навіть тематика дзвінків, приводи зустрічей, контакти людини, з якою зв’язуюся, тощо.

Ще я вивів систему класифікації всієї своєї діяльності за тегами. Наприклад, по роботі я періодично зідзвонююся з учнями. Зазвичай я роблю це двічі на тиждень. Аби не відволікатись і не розтягувати, я визначаю час, коли займаюся тільки «зідзвонами», і роблю це комплексно. Так мені вдається не розпорошуватися.

studway_event

4. Почніть працювати скоріше

Порахуйте, скільки приблизно у вас залишилося годин для роботи, якщо припустити, що ви проживете, наприклад, 90 років. Порахували? Тепер запустіть програмку на робочому столі зі зворотним відліком і почніть записувати, скільки часу ви займаєтеся дурницями, а скільки дійсно корисними справами. Ви будете здивовані, як швидко зросте ваша продуктивність.

Справа в тому, що молодь живе в режимі «не сьогодні, потім, я ще все встигну, я поки недостатньо досвідчений, аби щось робити». Ви відкладаєте все на завтра. А потім раптово усвідомлюєте, що вам вже 40 і кращим ви вже не станете. Тоді починається криза.

5. Навчіться керувати своїми емоціями

Люди часто виявляються заручниками свого настрою. Але навчитися його контролювати − легко. Ви самі визначаєте, хто є хвіст, а хто собака. Про це написали багато книжок. Справа не в тому, щоб навчитися пригнічувати емоції, а в тому, щоб почати розуміти себе. Якщо тобі погано, якщо дуже хочеться − кричи і плач. Але думай над тим, чому так сталося. Не зрозумівши, що за емоцію ти переживаєш, ти не зможеш працювати з нею. Емоційна компетентність – це надзвичайно важливо.

6. Визначте, що для вас щастя та успіх

Ви можете багато працювати над своєю зовнішністю, але це не дає жодних гарантій успіху. Ви можете розвивати себе професійно. Але це теж не є 100-відсотковою запорукою того, що ви чогось досягнете. Є ще тема – спорт. Я коли бачу дівчаток, які тягають штанги, то в мене лізуть очі на лоба. Гарне тіло – це добре, але воно теж не гарантує вам жодного соціального благополуччя. Проблема в тому, що доглянуті, красиві та розумні люди не завжди відчувають себе щасливими. Чому?

Є такий дослідник на прізвище Кауфман, який говорить, що існує одна навичка, якою потрібно володіти для того, щоб досягти успіху. Вона має назву rapport (французьке слово) – перекладається як схожість або ідентичність. Це навичка, яка дозволяє комунікувати правильно, відповідає за соціальне, романтичне та дружнє благополуччя. Я вважаю, що це перше, над чим треба працювати, щоб досягти будь-якої мети.

Успіхів!

Також пропонуємо переглянути повний запис лекції:

studway_event_19

studway_event_13

studway_event_7

studway_event_5

studway_event_4

studway_event_6

studway_event_8

studway_event_10

studway_event_14

studway_event_9

studway_event_12

studway_event_18

studway_event_1

studway_event_2

Фото: Ніна Ліщук.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus