Як виконати велику справу маленькими кроками

pexels-ketut-subiyanto-4132345

У американського підприємця Ілона Маска є велика мрія — переселити людей на Марс. Проте він не почав колонізацію із побудови марсоходу, а натомість почав інвестувати у Tesla, SpaceX i SolarCity — компанії, які допоможуть йому досягти мети.
Не для всіх маленькі кроки вимірюються багатомільйонними інвестиціями, проте суть та сама: щоб виконати велику справу, треба почати з малого. Розповідаємо, як це зробити.

Кожне завдання починається з мети: чим вона глобальніша, тим складніше почати працювати.

Мозок, який любить швидкі задоволення, розуміє, що результат він побачить не скоро, тому надає перевагу завданням, які можна виконати швидко.

Є методи, які можуть переконати його у протилежному.

Розбий велику задачу на маленькі

Це можна зробити двома способами. Перший — виконувати роботу крок за кроком. Наприклад, писати курсову з її назви і до останньої сторінки.

Другий спосіб — виконувати всі частини роботи у довільному порядку, починаючи з легших, «смачних» шматочків. Наприклад, якщо ти точно знаєш, про що хочеш написати в основній частині курсової, починай з цього.

А що як ти маєш глобальніше завдання, ніж курсова? Наприклад, якщо тобі потрібно переїхати від батьків у власну квартиру? План може бути таким:

По-перше, потрібно прибрати нову квартиру: почистити балкон завтра, прибрати кімнату у суботи, навести лад на кухні в неділю.

Далі у квартирі потрібно зробити ремонт: скласти план, найняти людей, купити меблі та перевезти речі.

План можна намалювати самостійно — це цікаво. Знайти майстрів можна на сайтах із замовлення онлайн-послуг або спитати рекомендації друзів.

Щоб облаштувати квартир, черпай натхнення у IKEA і шукай схожі меблі в Jysk — це бюджетніший варіант.

Також склади список речей, які вже маєш і хочеш перевезти, а також тих, що треба докупити. Далі йде сам переїзд

Останній пункт — переїзд. Тут знадобиться машина (її можна замовити онлайн, скориставшись мувінговими сервісами типу Мурахи) і помічники (aka друзі).

Висновок: з таким об’ємним завданням як переїзд можна впоратися швидше і без стресу, накинувши поетапний план в нотатках на телефоні чи на листку паперу.

Відділяй термінове від важливого

Найбільше встигає той, хто вміє правильно розділяти завдання за критеріями терміновості і важливості.

Щоб зробити це, можна віднести завдання в одну з чотирьох категорій:

А. Важливе і термінове
В. Важливе, але не нермінове
C. Неважливе, але термінове
D. Неважливе і нетермінове

Далі просто: роби спочатку всі завдання з категорії A, потім B, далі C і ніколи не роби завдання D.

На практиці це може виглядати так: створи таблицю і записуй у неї кожне завдання, яке хочеш виконати. Для кожного завдання став цифру в колонку «Важливість» від 1 до 3, де:

3 — завдання, які ведуть тебе до досягнення цілей + завдання, які обов’язково треба виконати.
2 — завдання, які важливі, але нічого не станеться, якщо ти почнеш виконувати їх трохи пізніше (наприклад, додаткова робота по проекту).
1 — неважливі задачі, що мають невизначений ефект (перегляд цікавої інформації в інтернеті, не пов’язаної ні з професійним, ні з особистим життям).

Поставивши цифри у колонці «Важливість», обери для задачі значення від 1 до 3 в колонці «Терміновість»:

3 — термінові завдання, які необхідно виконати протягом дня, або «на вчора»;
2 — завдання, які займають більше, ніж один день;
1 — завдання без певного терміну або з терміном від тижня і більше.

Щоб автоматично розставити завдання по пріоритетах, можна застосувати формулу: P = (I-1) * 3 + U, де P — priority, пріоритет, I — importance, важливість, U — urgency, терміновість.

Сортування завдань за пріоритетністю підказує, за що слід братися в першу чергу.

Виконавши одне завдання, познач його у таблиці планері галочкою. Таким чином мозок отримує швидке задоволення від результату і виділяє гормон дофамін — він допомагає працювати далі.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus