Як відновити студентський

Пакет соціальних гарантій та пільг, які чинне українське законодавство надає студентству, перетворюється на мальовану торбину, з якою потрібно добряче пововтузитись, аби щось з неї видобути, коли ми, студенти, з об’єктивних причин або через нашу власну мрійливість залишаємо студентський без нагляду в найнесподіваніших місцях. А потім, авжеж, б’ємо на сполох, коли його немає під рукою. Що робити, коли загубився студентський квиток, який порядок його поновлення і як впоратись із бюрократичною кон’юнктурою – про це далі в нашій розвідці.

Заява про втрату студентського

Якщо ви загубили студентський, то вам доведеться мати справу з такими документами:

  1. заявою до банку, що видає стипендії, про заблокування картки (у випадку, якщо ваша стипендіальна картка і студентський ─ це одне ціле; такі документи мають, зокрема, студенти харківського університету імені Ярослава Мудрого);
  2. заявою в деканат про видачу нового студентського у зв’язку із втратою попереднього, квитанцією про сплату за новий студентський та фотокарткою 3х4;
  3. заявою до міліції про крадіжку; також варто отримати довідку про крадіжку студентського (її віддаємо в деканат);
  4. заявою до адміністрації університету про життєву необхідність отримання нового студентського із посиланням на вагомі обставини.

А тепер розтлумачимо, чому, як і на підставі чого варто писати стільки папірців, щоб отримати новий студентський.

Законодавче визначення студентського квитка надає п. 2 Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка, затверджене Наказом Міністерства освіти та науки України від 25. 10. 2013 року (надалі називатимемо його «Положення»). Відповідно до цього студентський квиток державного зразка – це електронний документ, що містить персональні дані про студента вищого або учня професійно-технічного навчального закладу, який формується на підставі замовлення на створення квитків та виготовлення їх карток та частково відтворений на пластиковій картці встановленого зразка, яка може бути використана для електронної ідентифікації особи, підтвердження права на пільгу та як платіжний інструмент. Згідно з Положенням, тепер всі студентські повинні мати єдиний зовнішній вигляд та виконувати, за бажанням університету, передбачені в наказі функції (проїзного документа, перепустки в навчальний корпус та гуртожиток, читацького квитка, а також банківської картки). Студентські квитки, наявні зараз в студентів, мають бути замінені на студентські державного зразка.

Такі:

Тепер ви запитаєте, а чому, власне, електронний? Бо коли вам, до прикладу, закортить кудись чкурнути потягом, то під час купівлі квитка касирові достатньо буде знати номер вашого студентського, щоб решта інформації про вас (прізвище, ім’я, по батькові) з електронної бази даних самостійно з’явилась у відповідних полях квитка. Наявність відомостей про вашу особу в електронному вигляді в базах даних банку, що виплачує стипендії, університетської бібліотеки надає додаткові гарантії для процесу ідентифікації, якщо ви загубили студентський квиток.

На випадок, якщо ви усвідомили факт втрати вашого студентського, перш за все необхідно звернутися до відділення банку, через який здійснюється нарахування стипендій, із заявою про блокування фінансових операцій, котрі можна здійснювати за допомогою вашого студентського. Після цього екс-власникові студентського доведеться або забирати прийдешні стипендії відразу з віконечка відділення банку, або ж оформити картку для виплат, на котру здійснюватиметься нарахування стипендій. Це може виявитися практичнішим для економії часу, ресурсів та ваших нервів, оскільки новий студентський можна буде отримати із запізненням, про що зараз розповімо.

Коли ви вже написали заяву до адміністрації вашого навчального закладу (наприклад, деканату) про втрату студентського та бажання якомога швидше отримати новий, вам буде необхідно заплатити в бухгалтерії вишу за виготовлення нового студентського. Квитанцію про оплату та фотографію розміром 3х4 потрібно долучити до вашої заяви, поданої в деканат. Можете також звернутися до найближчого відділення органів внутрішніх справ, із заявою про крадіжку студентського. Оскільки крадіжка є діянням злочинним, це змусить працівників міліції працювати більш натхненно в пошуках вашого документа, аніж у випадку «я загубив студентський». За вашою заявою будуть внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань і розпочате досудове розслідування. А також вам просто видадуть довідку, що у вас поцупили документ і з цього приводу розпочато кримінальне провадження. Такі формалізми у вигляді довідки з міліції можуть бути нагальними для студентів вишів, котрі займаються підготовкою кадрів для правоохоронних органів, оскільки власне факт втрати студентського є підставою для догани. Цей документ, що свідчить про порушення дисципліни, відлежується в особовій справі та згодом може завдати клопоту його адресатові (під час розподілу на перші робочі місця, до прикладу).

Реклама

Замовлення студентських квитків

Відповідно до п.3 Положення замовниками студентських квитків є Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, акредитовані у встановленому законодавством порядку навчальні заклади незалежно від їх підпорядкування та форми власності, а також інформаційні або інформаційно-виробничі вузли на підставі відповідних договорів. Тобто безпосередньо звернутись до уповноваженої на виготовлення студентських квитків установи (виконавця) у студента немає права, що робить його залежним від формування замовлення університетом.

Процедура замовлення студентських квитків така:

  1. спочатку укладаються в установленому порядку договори з виконавцем та фінансовою установою (банком);
  2. університет за 30 календарних днів до дати видачі карток подає  інформаційно-технічному адміністратору замовлення в електронній формі на створення квитків та виготовлення їх карток;
  3. це замовлення на надання послуг зі створення студентських квитків з платіжним інструментом підтверджується.

Усі замовлення подаються у формі закодованого пакета інформації, яка засвідчена електронним цифровим підписом. Також замовник надає низку документів ще за 7 днів до подання замовлення, зразки відбитка печатки та підпису керівника навчального закладу, анкети студентів. Тому університет не хоче завдавати собі зайвого клопоту з поодинокою скаргою бідолахи-студента. Хоча, звичайно, така складність процесу не є підставою для отримання студентського квитка аж через 10 місяців після подання заяви в деканат, наприклад, у листопаді.

Як не прикро, та дублікати карток (студентських квитків) тепер не видаються. У разі втрати або пошкодження квитка створюється нове замовлення на її виготовлення з позначкою «повторне виготовлення» (це нам повідомляє п. 8 Положення)що спонукає керівництво вишів задля економії коштів, часу та нервів звертатися із замовленнями на виготовлення студентських квитків тоді, коли це буде якнайвигідніше в усіх аспектах, тобто на початку навчального року.

Варто зауважити, що до моменту набрання чинності цього Положення діяв наказ Міністерства освіти і науки України, на який посилалось МОН у своєму Листі до керівників вищих навчальних закладів, де «граничним терміном видачі студентського квитка» було 30 днів з моменту замовлення на заміну студентського квитка та створення нового. На жаль, на Лист МОНу посилатись тепер недоцільно, оскільки наказ втратив чинність, незважаючи на те, що цей пункт у Положенні текстуально не змінився.

Хоча імперативна норма, котра б зобов’язувала керівництво університету негайно після подання заяви на виготовлення нового студентського квитка звертатися до виконавця із замовленням, відсутня в чинному законодавстві, кожен «потерпілий» має право безперешкодно звертатись із письмовими заявами до адміністрації університету про невідкладну необхідність отримання студентського у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем, сімейними обставинами (оскільки відсутність студентського квитка завдає його колишньому власникові численних непередбачуваних бюджетом витрат на зразок повної вартості проїзду в залізничному транспорті, відсутності пільг під час відвідування культурно-розважальних, лікувально-оздоровчих закладів тощо). Будьте наполегливі, бо тривалість очікування на новий студентський обернено пропорційна активності студента.

Зичимо успіхів!

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus