Як студенти можуть допомогти бізнесу – кейс Могилянки

pexels-ono-kosuki-6000154 (1)

Студенти, які працювали під час навчання мають більше шансів влаштуватися на роботу, адже роботодавцям потрібні практичні навички, а не диплом.
Проте поєднувати практику із теорією в Україні складно: у нас нема розвинутої системи дуальної освіти, а з університетів випускають академіків, а не майбутніх працівників.
Щоб виправити це, втрутився бізнес. Зараз великі компанії створюють свої університетські програми або організовують хакатони – конкурси проектів та ідей.
Навіщо бізнесу хакатони і як студенту долучитися до одного з них розповідаємо разом з Києво-Могилянською Академією.

У березні в Могилянці почали відбір студентів на Могилянський відкритий хакатон (МВХ).

Завдання учасників – запропонувати ідею проекту у сфері енергетики та екології.

Часто студенти обговорюють такі проекти на семінарах в університеті – отримують за це бал і забувають про них.

На хакатонах все по-іншому.

Навіщо студентам хакатони

По-перше, учасники хакатонів розробляють проект для реальної компанії. У випадку Могилянки це була енергетична компанія «Мегатрейдінг» та представники місцевого бізнесу.

Під час хакатону компанії розповідають студентам про свої проблеми, обирають проекти, які вирішують їх та допомагають з реалізацією.

Також учасникам хакатонів пропонують достойні призи – можливість отримати грант чи роботу в компанії.

Наприклад, учасники МВХ зможуть отримати стипендію, яка покриває перший рік навчання на магістратурі, а найкращих учасників компанії запросять на стажування.

Зрештою, будь-який хакатон – це можливість протестувати свою ідею, зібрати команду, з якою можна втілювати майбутні проекти.

Це особливо важливо під час пандемії, коли багато хто не розуміє куди прямувати в професійному розвитку, – каже Сергій Опря, співавтор хакатону.

Навіщо бізнесу хакатон

Для бізнесу хакатон – це можливість познайомитися з майбутніми спеціалістами у своїй сфері.

Після закінчення університету саме студенти вирішуватимуть глобальні та локальні проблеми.

Наприклад, «Мегатрейдінг» каже, що найактуальніша проблема української енергетичної сфери з точки зору бізнесу – хаотичний, невпорядкований ринок, застарілі стандарти роботи, прогалини в законодавстві.

Ці проблеми вирішує бізнес.

З точки зору споживачів, неефективним є споживання електричної енергії через відсутність планування.

Цю проблему можуть вирішити студенти.

«Ми всі були студентами й розуміємо, як складно, маючи тільки академічну освіту, застосувати свої знання на практиці та набути навичок.

Завдяки залученню молоді, ми сподіваємось отримати свіжий погляд на розв’язання проблем», – каже директор компанії «Мегатрейдінг» В’ячеслав Коханов.

Бізнес каже, що тільки у співпраці зі студентами можна пропонувати рішення екологічних та енергетичних проблем.

Самостійно створювати проекти складно, особливо студентам – без підтримки, експертизи та фінансових ресурсів.


«Усі ці ресурси бізнес готовий надавати студентам, щоб в перспективі двох, п’яти, десяти років мати реальні зміни», – каже Опря.

Навіщо університетам хакатони

Для університетів – хакатон це альтернатива дуальній освіті, яка дозволяє навчатися і працювати одночасно.

На відміну від Німеччини, Канади та Швейцарії, така форма освіти поки що не популярна в Україні, проте деякі університети намагаються виправити це.

У Києво-Могилянській Академії кажуть, що хочуть працювати з бізнесом на постійній основі – організовувати спільні школи та проекти.

Під час хакатонів викладачі університетів разом зі студентам вивчають, як працюють сучасні бізнес-процеси, які проблеми актуальні ринку.

Це впливає на якість викладання та розвиток практичних навичок студентів.

Могилянський Відкритий Хакатон вже закінчив приймати заявки від студентів, проте це не останній проект університету. Слідкуй за анонсами на Facebook-сторінці проекту або у Telegram.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus