Як справи в української блоґосфери?

IMG_1534 (1)

Український блоґінґ зараз знаходиться на тому етапі розвитку, коли дехто про нього навіть не знає. Це не стосується лайфстайл-блоґерів в Інстаграмі, деякі з яких мають мільйонну аудиторію. На відміну від них, український сегмент YouTube потребує чималої підтримки.

У березні, ще перед забороною масових зібрань, «Школа Медіапатріотів» спільно з «Освітньою кухнею» провела мотиваційно-нетворкінговий захід «Український блоґінґ: точка відліку». Там говорили про теперішню ситуацію в українській блоґосфері. Ми зібрали найцікавіше з виступів спікерів.

Пошуки ідентичності

Велика частина української аудиторії споживає іншомовний контент, зокрема російський. Щоб змінити ситуацію, необхідно не лише робити блоґи українською мовою, а й шукати власні форми та створювати унікальний контент. Для початку варто розібратися з нашою ідентичністю, з тим, що відрізняє нас від інших народів.

Наталія Кривда, професорка, філософиня, культурологиня КНУ ім. Шевченка, академічна директорка Единбурзької бізнес-школи в Україні, розповідала про дві моделі національної ідентичності. Західна модель формується навколо лояльності громадян до інститутів цінності та законів країни, передбачає рівність. Показовим прикладом є американці, які об’єднані спільними свободами. Натомість незахідна, етнічна концепція нації, опирається на спільне походження, традиції, мову. Саме така модель поширена в нас. Вона вважається небезпечною, в ній часто багато популізму. Любов до Батьківщини потрібно збуджувати, а не нав’язувати, сповідувати чи проповідувати.

Потрібно розвивати ключові культурні «експресії»: літературу, музику, перформативні й візуальні мистецтва. Вони погано монетизуються та потребують державних дотацій, зате створюють бренд держави.

Юрій Макаров, журналіст, письменник, оглядач і ексголовний редактор часопису «Тиждень», очільник комітету Шевченківської премії, говорив про те, що в боротьбі української та російської мов не можлива стратегія «win-win». Проте можлива позитивна дискримінація. Так свого часу зберегли французьку мову в провінції Квебек в Канаді, і так працює мовний закон 2017 року в Україні. Його наслідком стало зростання середнього показника присутності української мови на телебаченні до 92%.

Реклама

Українські блоги зараз

ШоТам?

Автор: Артем Іпатов

«ШоТам?» покликаний мотивувати українців змінювати себе та свою країну. Це приклад конструктивної української журналістики. Артем Іпатов розповів, що успіх блоґу залежить від правильної сегментації аудиторії. Потрібно робити контент для своїх читачів, а не для себе, та змінювати його, підлаштовуючи під кожну окрему платформу.

«Наш проєкт ми називаємо прикладом української конструктивної журналістики. Тоді, коли абсолютна більшість ЗМІ зосереджується на негативних новинах, ми шукаємо успішні історії, приклади креативних рішень та позитивних зрушень в суспільстві та державі»

ЗупиниЛося

Автор: Костянтин Андріюк

Костянтин підвищує культуру на українських дорогах та тротуарах. Він говорить вголос про очевидні речі, робить це цікаво та якісно. Секрет успіху каналу — шок-контент. Великий відсоток аудиторії любить скандали та сварки. Переважно, порушники самі роблять рейтинг програмі, коли починають неадекватно реагувати.

IMG_1816 (1)

Старий Дикобраз

Автор: Володимир Деркач

«Роби що можеш, і будь що буде!»

На початку, «Старий Дикобраз» мав бути просвітницьким каналом, присвяченим історії України. Проте, після початку агресії РФ, змінив напрямок в сторону боротьби з дезінформацією. Володимир робить стріми задля розвінчування стереотипів та фейків. Зокрема, спілкується з росіянами на тему історії України.

Щоб дискусії були ефективними, Володимир радить уважно слухати співрозмовника. Корисно розуміти з якою метою він висловлює ту чи іншу інформацію. Відділяй факти від суджень, критично мисли. Оперуй даними з перевірених офіційних джерел.

Клятий Раціоналіст

Автор: Артем Албул

Цей науково-популярний канал пропагує здоровий глузд, скептицизм та раціоналізм. Артем переконує, що починати свій блоґ завжди важко. Проте, важливо вчитися в процесі на помилках. Це запорука успіху. Потрібно готуватися до того, що простенькі відео часто набирають набагато більше переглядів ніж серйозні, за якими стоїть чимало досліджень.

Під час просування не варто ігнорувати очевидні речі: назву, опис, теги чи тамбнейл (зображення попереднього перегляду). Краще створити акаунти у всіх доступних соцмережах. На хейтерів не потрібно звертати увагу, але варто відповідати на конструктивні коментарі. Важливо підтримувати репутацію та співпрацювати з іншими хорошими блоґерами.

імені Т.Г. Шевченка

Продюсер: Андрій Капранов

Андрій Капранов поділився досвідом розвитку ютуб-каналу на прикладі власного «імені Т. Г. Шевченка», який має срібну кнопку YouTube (видається каналам, що досягли 100 000 підписників). Процес роботи виглядає так: підбір теми, написання тексту та редактура, зйомки, монтаж, завантаження (оптимізація), реклама. Для просування він використовує контекстну рекламу в Google Ads, колаборації з популярними ютуб-інфлюенсерами, рекламу в соцмережах та вбудовування відео на інших сайтах.

Корисні сервіси для ютубера-початківця від Андрія Капранова:

  • TubeBuddy — розширення для роботи з метаданими, аналітикою та іншими корисними функціями, що допоможуть в розвитку каналу.
  • vidIQ — сервіс, що аналізує дані та допомагає зрозуміти аудиторію.
  • Creator Academy — безкоштовні курси від YouTube.
  • Маніфест — платформа, де зібрані майже всі україномовні канали.

«Хочете мати аудиторію яка за вами слідкує? Приводьте її на вже на благодатний ґрунт»

STERNENKO

Автор: Сергій Стерненко

Блог Сергія розпочинався з історії нападів на нього. Канал динамічно розвивається, завдяки гострій тематиці та актуальності. Автор радить кожному, хто має цікаві ідеї, ловити момент. Адже україномовних блоґів зараз мало. На жаль, значна частина аудиторії споживає російський контент. Проте, ми можемо разом це змінити.

Ти можеш не лише створити щось своє, а й просто рекомендувати якісний контент близьким тобі людям. Сергій рекомендує слідкувати за BBC News Україна, Голосом Америки, 24 каналом, EdEra, Цікавою наукою, Tokar.ua, Детектором Медіа, Ukrainer, Телебаченням Торонто, slidstvo info, #BABYLON’13 та Англійською по простому.

Політична кухня

Автор: Анна Калюжна

«У своєму блозі я намагаюся звертати увагу на важливі політичні події, особливо й переважно на ті, що не висвітлюються і на яких не акцентується увага з різних причин, але що впливають на ситуації в країні».

Анна Калюжна наголошує на тому, що не всі депутати погані. Серед них багато хороших людей, а в політиці треба по справжньому розібратися, перш ніж робити висновки. Головними причинами того, що в Україні популярні російські блоґи, вважає те, що ті мають більше можливостей фінансування, а деякі політичні є проплаченими. Якщо ти, як блогер, не маєш достатньо реального підтвердження та фактажу, то краще не говорити про такі речі. Деякі блогери це роблять і людям, на жаль, подобається.

Інформаційна безпека

Важливо контролювати інформацію, яку знає про тебе всесвітня мережа. Потрібно змиритися з тим, що своїми особистими даними ми платимо за можливість безкоштовно користуватися додатками. Проте, негативний вплив цього явища можна обмежити.

Роман Сініцин, засновник LowСostUA та активіст нагадав, що приватні дані в інтернеті не захищені. Зловмисники можуть знайти інформацію, що зберігається в описах соцмереж. Багато людей фотографують свої документи та завантажують в Інстаграм. Месенджери разом з номером телефону зберігають твоє ім’я, прізвище і фото. У «властивостях» файлів на комп’ютері є дані про того, хто їх створював. Це стосується і фотографій. Фейсбук видаляє їх, проте месенджер залишає.

Варто пам’ятати, що багато пристроїв з доступом до інтернету (вебкамери, холодильники), часто мають дуже прості паролі за замовчуванням. Наприклад, «admin123». Тому людина з мінімальними технічними знаннями зможе під’єднатись до них віддалено.

Вйо, до блоґування!

Сподіваємося, що нам вдалось перенести тебе з дому на цікавий захід та відкрити кілька нових хороших українських блоґів. Заохочуємо слідкувати за ними та підтримувати. Якщо ж в українському інфопросторі досі немає того, що тобі цікаво, то створи щось своє. Відсутність конкуренції буде тільки на руку.

Спікерка Марина Хромик: «Не бійтеся, вірте в себе, вірте в силу своїх навіть малесеньких простих лайків, сердечок і так далі. Шукайте поміж своїх знайомих та друзів однодумців і разом робіть ці важливі маленькі кроки для того, щоб ми не втратили Україну»

Фото: Анна Чабарай

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus