Як робити класний контент: поради від «BBC»

sv7-2 (1)

Підніміть руки, хто робить цифрове відео? Руки декількох сміливих операторів злетіли в повітря. Редактор новин «BBC» Кріс Ґібсон нагадав аудиторії, що сьогодні майже всі створюють відео для сторіс, прямих трансляцій та іншого контенту в особистих профілях у соціальних мережах.

Так, нині кожен сам собі продюсер, режисер і сценарист, тому інсайди від команди «BBC» про оригінальний і надихаючий контент стануть тобі в пригоді!

Найцікавіші поради ми шукали на конференції від «SV7 Media» «Як зробити ваш контент оригінальним і надихаючим: досвід “BBC”». Ось що ми дізналися про створення відеоконтенту і сторітелінг від Патріка Клагейна, відеожурналіста «BBC», і Кріса Ґібсона. Інсайдами про пошук та утримання аудиторії ділився Джонатан Манро, голова відділу збору новин у британському «ВВС».

Про відео

За прогнозами, у Великій Британії до 2022 року 82% інтернет-трафіку становитиме відеоконтент. Як створити відео, яке надихатиме й захоплюватиме?

  • Попрацюй над заголовком. Це може бути ключова цитата або влучний опис змісту. Експерти «BBC» радять залишатись у межах 6-8 слів.
  • Обирай найкращий кадр як заставку для відео й намагайся подати найкращий контент на початку, щоб залучити глядача. Середній час перегляду відео, згідно з даними «BBC», – 5 секунд. А метрики фокусуються вже не на кількості переглядів, а на тому, скільки часу глядач витратив на перегляд відео.
  • Зосередься на чіткому повідомленні. Дієва формула: один меседж = одне відео.
  • Впізнаваний брендинг. Не забувай вказувати, хто створив відео. Кажи, пиши, показуй це якомога раніше. Якщо твоє відео стане поширюваним, то ім’я автора може загубитись. Ось так: відео вже не твоє, а «з інтернету»!
  • Не лінуйся і додавай субтитри. Ми дивимось відео на роботі, у метро, на обіді й часто без навушників. Використовуй цей інструмент, щоб наголошувати на важливих думках.

Реклама

Про сторітелінг

Коли «BBC» проводили опитування, щоб визначити, який контент приваблює generation woke (свідоме покоління – прим. ред.), 16-річні казали, що не потрібні сухі новини, натомість хочеться емоцій, особистостей, історій і мотивації. Ось 5 основних порад, які допоможуть тобі створити історію, а не просто черговий пост. Історія повинна:

  • бути автентичною;
  • бути надихаючою;
  • мати сильного героя;
  • пропонувати вирішення певної проблеми;
  • бути драматичною (думай про історію як про трейлер до фільму: вона теж має захоплювати).

Також не забувай спілкуватися з аудиторією. Дозволь людям стати частиною твоєї історії через коментарі, інтерактиви чи акції в соціальних мережах.

sv7-3 (1)

Магія телефона

Для натхнення подивись відео Кейсі Найстета. Воно доводить, що креатив важливіший за доступні ресурси.

Минули часи, коли для якісного відео був необхідний оператор з кілограмами професійної техніки. Твій смартфон уже перебрав більшість функцій на себе, а ці лайфхаки допоможуть тобі використати його можливості на повну.

  • Перевір, скільки пам’яті доступно на телефоні, перед записом матеріалу. Ти ж не хочеш зупиняти інтерв’ю для того, щоб видалити всі додатки й звільнити хоча б один гігабайт?
  • Постав телефон у режим «у літаку». Душевний момент в інтерв’ю, у всіх на очах сльози, і тут телефон надривається голосним рингтоном. О ні!
  • Заряди телефон і захопи павербанк.
  • Коли фотографуєш, не використовуй функцію zoom. Якість псується миттєво.
  • Тримай камеру на рівні очей героїв твого відео.
  • Не забувай про звук. Обирай тихе місце або користуйся петличним мікрофоном. Гроші, витрачені на цю техніку, збережуть купу нервів і години пошуків тихого кафе для інтерв’ю.
  • Пам’ятай про історію. Корисна перевірка: спробуй озвучити головну ідею твого відео, поки зачиняються двері ліфта. Якщо вийшло, все коротко й чітко, молодець!
  • Корисні додатки для монтування відео: «FiLMiC Pro», «PowerDirector», «KineMaster».

До речі, у відеожурналіста «BBC» на створення однохвилинного відео йде півтора дні: від розробки ідеї історії до фінального погодження редактором. Укотре нагадаю, що краще зосередитись на якості, аніж знімати й монтувати нашвидкуруч.

Твій шедевр готовий. Що далі?

Поширення контенту

Чому ми взагалі ділимось смішними мемами або репостимо думки відомого політичного аналітика? Йона Берґер, автор книги «Заразливий. Психологія вірусного маркетингу», стверджує, що ми натискаємо «share», аби поділитись речами, які виставляють нас у найкращому світлі: дивіться, який(-а) я розумний(-а), красивий(-а), смішний(-а). Твої історії будуть поширюватись за такими ж принципами.

sv7-1 (1)Журналісти «BBC» часто чують нарікання про майже необмежені ресурси їхньої компанії порівняно з лімітованими можливостями в журналістів-початківців. Але цікавий факт: вони завдячують збільшенням підписників в інстаграмі з 4 до 8,5 мільйонів одній жінці! Вона розробила стратегію і зосередилась на створенні контенту для нішевої аудиторії та активній взаємодії з нею. Якщо в неї вийшло, чому б не спробувати нам?

Для того щоб ефективно поширювати інформацію, треба знати, де твоя аудиторія.

Джонатан Манро запитав нас: «Як ви думаєте, що відбувалося на ранковій зустрічі “BBC” після жахливої пожежі в житловому комплексі Grenfell?». Звісно, говорили багато про те, як правдиво висвітлити деталі й донести інформацію до британської та світової спільноти. Але питання, яке стало найважливішим того ранку, звучало так: «Чому ми не змогли запобігти цій трагедії?». Відповідь на нього проста: люди, які живуть у будинках такого типу, не долучаються до зустрічей редакторів «BBC», а редактори, відповідно, не живуть у цих районах. Це змусило цілу компанію переглянути свій підхід до контенту. І почалося все з розмови з асистентами, журналістами, працівниками, де кожен розповідав про події у своєму житті й житті своїх друзів. Багато ідей для вірусних історій «BBC» зародилось саме там, у міксі історій про життя звичайних людей. «Новини – це неочікувано».

Тож інколи варто просто зупинитись, подивитись на своє життя і життя людей навколо себе, вийти за межі зони комфорту і створити (або написати) щось цілком нове!

Фото: SV7 Media

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus