Я працюю копірайтером: студентка про клієнтів, освіту та роботу з біржами

photo

Фото: Palatka agency/Instagram

Завдяки копірайтерам ми щодня купуємо солодощі, одяг, канцтовари чи навіть щось непотрібне, проте добре прорекламоване. Копірайтери створюють тексти про продукти і мотивують покупців до дій.
Ця професія стала затребуваною під час пандемії, коли бізнеси зрозуміли, що продавати вигідніше не офлайн, а в інтернеті.
Якого копірайтера шукає роботодавець та чи треба для цього проходити платні курси розповідає копірайтерка, засновниця SMM-агенції «Palatka agency» Софія Футерко.

Про початок роботи копірайтером

Софія навчається заочно на магістратурі факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка. З текстами вона почала працювати кілька років тому, навчаючись на бакалавраті історичного факультету. Рік тому разом з другом Софія заснувала власну SMM-агенцію.

Чому вирішила працювати з текстами? Софія каже, що їй просто подобається спостерігати за людьми і записувати їхні історії.

Своїми першими текстами вона ділилася в соцмережах – друзі давали позитивний фідбек і рекомендували розвиватися у цій сфері професійно.

«Навчання на історичному факультеті давалось мені легко, а тоді ще й були зимові канікули, тому я замислилась про те, щоб почати писати», – пригадує Софія.

Коли через кілька місяців настав карантин, то сумнівів у тому, щоб спробувати себе в копірайтингу, більше не було.

Де шукати перших клієнтів

Копірайтеру-початківцю потрібно заробляти нормальні кошти, щоб була мотивація працювати далі, каже Софія. Тому порада №1 – уникати бірж.

Парадокс бірж в тому, що чим менше платить клієнт, тим більші вимоги він ставить. Іноді копірайтери на біржах отримують по 10 копійок за пів сторінки тексту.

Тому Софія рекомендує шукати клієнтів в соцмережах, телеграм-каналах для різних професій чи фрилансерів.

Перш ніж пропонувати свої послуги клієнту, треба створити власне портфоліо. «Для цього я придумувала кілька ніш – випікання тортиків, виготовлення меблів та організація весіль. Писала тести для них, щоб продемонструвати майбутнім клієнтам, що я можу писати для замовників з різних сфер», – каже Софія.

Як поєднувати роботу і навчання

Як Софії вдалося створити власну агенцію? «Історія дуже проста: у мене були ідея, друг-фрілансер Андрій, багато ентузіазму, а також вино, – каже дівчина, – Вся ця вибухова суміш і посприяла тому, що вже рівно рік існує наша «Palatka agency» – перша SMM-агенція в Карпатах».

Поєднувати підприємництво з навчанням для Софії не дуже складно. Фах, який вона здобуває, пов’язаний з рекламним менеджментом, тому для неї сесія в університеті – це як курси підвищення кваліфікації.

Проте бути просто студенткою, за її словами, недостатньо – треба постійно вдосконалюватися у своїй сфері.

Також треба бути готовим до того, що доведеться дуже близько познайомитись з бюрократією. «Але цього не треба боятись. Якщо хочеш бути підприємцем, можеш пройти бухгалтерські курси або ж взяти в штат бухгалтера».

Зараз дуже просто вести бухгалтерських облік, адже є безліч ресурсів, що допоможуть в цьому розібратись, наприклад: Вчасно, Тaxer.ua, Електронний кабінет платника податків, Дія. Бізнес, які вже мають готові шаблони, з якими можна працювати.

Переваги та недоліки роботи копірайтера

Переваг у роботі копірайтера більше, аніж недоліків, каже Софія: «Коли я починаю писати тести, то забуваю про час. Я можу сама придумувати історії, сама придумувати свій робочий процес, проявляти творчість, думати історіями».

Копірайтер, на її думку, хоче аби його почули, тому власну життєву філософію вплітає в замовлення клієнтів. Підказкою для нього є ТЗ (технічне завдання), яке допоможе скерувати творчість в правильному напрямку.

Серед плюсів роботи – гнучкий графік: ти сам обираєш час, коли працюєш найбільш продуктивно. Софія, наприклад, найбільш ефективно працює вранці – від 7:00 до 12:00.

Серед мінусів роботи – клієнт не завжди розуміє, який текст є хорошим. Хороший текст мотивує, продає, закликає до дії та викликає в людини певні емоції.

Клієнти ж іноді хочуть, щоб копірайтер написав їм тест-прикрасу, який нічого не дасть. «Ми хороша компанія і тільки для вас…» – шаблонні слова, які пишуть майже всі, тому замовник нічим не відрізнятиметься.

Ще один мінус – правки від клієнта. Іноді вони бувають обґрунтованими, іноді вдається переконати людину, опираючись на свої знання та досвід, а іноді замовник може просто сказати, що текст не надто милозвучний чи недостатньо гарний.

Людський фактор у цій профемії важливий. «Варто співпрацювати лише з такими клієнтами, після яких не треба буде витрачати кошти на лікування нервів», – додає Софія.

Яким є звичайний день копірайтера?

Софія: Оскільки я найбільш продуктивна вранці, то прокидаюсь ще до 7:00 і починаю працювати. Не відволікаючись на домашні справи я працюю до обіду, роблю собі невелику перерву, а потім ще працюю до 16:00-16:30.

Після цього – особисті справи або ж самоосвіта для своєї професії. Тобто я продовжую працювати, але вже над собою. Вчитися треба максимально багато, поки є гнучкий розум і велике натхнення.

Фрилансеру загалом важко працювати вдома, складно відділити особисте від робочого. Іноді тебе можуть розбудити в 23:00, а іноді щось потрібно вирішити вже о 5 ранку. Тому, щоб відновлювати ресурс я намагаюся на вихідних відпочивати від роботи.

Ресурси для навчання

Щоб стати хорошим копірайтером, дорогі курси не обов’язкові – усе можна знайти в інтернеті.

Книги про письмо й маркетинг:

  • «Пиши скорочуй» – настільна книга для тих, хто хоче бути копірайтером.
  • «Арт-фірма» – видання про те, як поєднати мистецтво та бізнес.
  • «Письмо – це дизайн» – як писати для будь-якої цільової аудиторії просто й переконливо.
  • «Стратегія блакитного океану» – як приваблювати нових клієнтів та витримувати конкуренцію.

Безкоштовні курси:

Як розпізнати хорошого копірайтера

Для копірайтера важливо бути допитливим, обізнаним та начитаним, а також вміти писати грамотно й чисто (без шаблонів та канцеляризмів).

Хороший копірайтер генерує ідеї, бере відповідальність за них і за свій креатив, пише тексти не на «відчепись», а щоб справді допомогти клієнту.

«Чим простіше й доступніше ти напишеш текст для потрібної цільової аудиторії, тим ти кращий копірайтер», – каже Софія.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus