Як штучний інтелект допомагає вчитися

thisisengineering-raeng-bIltCMXIwRE-unsplash

Зі штучним інтелектом навчатися легше, адже він аналізує, що учні вже знають і створює для кожного ідеальний навчальний план.
Різні країни почали використовувати ШІ у школах та університетах – це допомогло їм під час пандемії, коли вся освіта перейшла в онлайн.
Розповідаємо, як штучний інтелект уже допомагає у навчанні та чи стануть схожі рішення популярними по всьому світу.

Як там у Китаї?

Китай заявив про свої наміри стати світовим лідером з розвитку штучного інтелекту ще у 2017 році. Особливу роль ця технологія відіграє у китайській освіті.

У 2018 році Міністерство освіти КНР додало вивчення штучного інтелекту у програму старшої школи і випустило перші підручники з цього предмету. А у 2020 штучний інтелект став найбільш затребуваною дисципліною серед студентів китайських університетів.

Штучний інтелект також допомагає школярам в освоєнні навчальної програми. Наприклад, 13-річний Чжоу І зміг підтягнути успішність з математики і набрати 85% правильних відповідей на випускному іспиті саме завдяки програмі зі штучним інтелектом, яку пропонує компанія Squirrel.

Squirrel AI є однією з найбільших компаній, яка використовує штучний інтелект в освіті. Програма дозволяє визначити рівень знань учнів і заповнити прогалини.

Під час уроків учитель спостерігає за учнями в реальному часі через свій комп’ютер і підходить, лише якщо бачить, що комусь складно зрозуміти матеріал або виконати завдання.

Alo7 – це ще одна компанія, яка використовує ШІ, щоб викладати англійську мову китайським школярам. Програма не просто готує до тестів, а й розвиває творчі здібності, лідерські якості та комунікацію.

Програма з’єднує учнів через відео-зв’язок з викладачами англійської мови за кордоном та організовує регулярні групові заняття.

Китайські школи використовують ШІ не лише, щоб навчатися. У класах, наприклад, є роботи, що розпізнають емоції і зацікавленість учнів. Крім того, у форму учнів молодших класів вбудовують чіпи, що дозволяють відстежувати місце розташування дітей. Замість картки-пропуску в школу або університет встановлюють програму розпізнавання обличчя. Також на уроці дітям на голову одягають обручі, які вимірюють рівень їхньої концентрації.

Реклама

Етичне питання

Виникає питання про етичність використання таких технологій. У Китаї лояльніше ставлення до передачі і обробки персональних даних, ніж на Заході.

Це обумовлено державним устроєм КНР, високим рівнем довіри до держави і тим, що китайці бачать потенціал таких технологій.

Однак незрозуміло, чи можуть батьки не давати згоду на обробку і зберігання даних про дитину. Невизначені також терміни зберігання цих даних на серверах і їхня захищеність від витоків.

Також є сумніви щодо здатності штучного інтелекту навчити не тільки технічним, але й гнучким навичкам – творчому та критичному мисленню та вмінню працювати в команді.

А що в інших країнах?

Незважаючи на неоднозначність використання штучного інтелекту в освіті, ця технологія успішно застосовується в різних навчальних закладах, а Франція, Південна Корея і США беруть приклад із Китаю і планують збільшити інвестиції в розвиток штучного інтелекту у сфері освіти.

Коли йдеться про інновації, Кремнієва долина не залишається осторонь. У 2019 році у звіті Ініціативи Чан-Цукерберга і Фонду Білла і Мелінди Гейтс штучний інтелект визнали гідним інвестицій освітнім інструментом. Після цього компанія Squirrel відкрила спільну дослідницьку лабораторію з американським Університетом Карнегі-Меллона, щоб вивчати персоналізоване навчання і експортувати його по всьому світу.

Задум вчених полягає в тому, що, коли машини будуть краще справлятися з механічними завданнями, людям потрібно буде зосередитися на тих навичках, які залишаються для них унікальними: творчість, співпраця, спілкування.

Їм також потрібно буде швидко адаптуватися, оскільки дедалі більше навичок стануть автоматизованими. Це означає, що завданням освіти XXI століття має бути виявлення сильних сторін і інтересів кожної людини, а не передача канонічного набору знань, що більше підходить для індустріальної епохи.

Штучний інтелект має взяти на себе певні механічні завдання в класі, дозволяючи вчителям приділяти більше уваги кожному учневі.

Можливо, штучний інтелект навчатиме одним навичкам, а людина іншим; або ж це допоможе вчителям відстежувати успішність учнів.

Обраний Китаєм курс дійсно наближає країну до мети стати лідером у галузі штучного інтелекту за 10 років. Інші країни мають можливість спостерігати, робити висновки і обирати практики, які їм підходять.

Очевидно, що скоро традиційний формат навчання зазнає великих змін. Людині залишається максимально пристосуватися до нових умов і розвивати те, що машина замінити не зможе, – творчість і гнучкість мислення.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus