Як правильно шукати роботу в соціальних мережах

pexels-armin-rimoldi-5553033

Розповідаємо про основні помилки під час пошуку вакансій у Facebook, Instagram і Telegram.

Уникай шахраїв

Перше, на що варто звернути увагу – зарплата. Перед тим, як погодитися на пропозицію, порівняй зарплату на цю вакансію на інших ресурсах. Якщо різниця між зарплатами велика – це ставить під сумніви надійність роботодавця.

Щоб уникнути шахраїв, варто дати відповіді на такі запитання: наскільки відома компанія або людина, які виклали оголошення, яку репутацію мають. Для достовірності почитай коментарі під постами, пошукай додаткову інформацію в інтернеті або в інших соціальних мережах.

Якщо запропоновані умови праці виглядають надто привабливо і виникає відчуття, що робота не потребує зусиль, але оплачується добре – краще пошукай іншу вакансію.

В соціальних мережах є багато історій, коли люди велися на такі пропозиції і залишалися ні з чим.

Шахрайство через телефонний дзвінок

«Це був якийсь телеграм канал, присвячений фріланс-вакансіям, пропонували роботу в call-центрі. Чітко суму не пам’ятаю, але цифри точно приємно вирізнялися серед інших пропозицій.

В оголошенні попереджали, що потрібно обов’язково телефонувати, а не писати в особистих. Я тут же подзвонила, мені відповіли, що потрібно зателефонувати за іншим контактом. Я, не думаючи, тут же ввела новий номер – і заплатила за це 150 гривень.

На мій дзвінок дуже швидко відповіли, але в трубку лише мовчали, через хвилину дзвінок скинувся, напевно, тому, що гроші закінчилися. Після перевірки рахунку і розуміння, що це було шахрайство, на думку спала геніальна ідея пробити цей номер в додатку Getcontact (тут можна дізнатися, як підписаний контакт в інших користувачів), там були назви від простого «злодій» до «300 гривень за 5 хвилин розмови». Роботу я не знайшла, але навчилася бути обережною і завжди перевіряти телефонний номер».

Підміна вакансій

«Мені написали в інстаграмі: робота в офісі, копірайтер, потрібно редагувати тексти, перекладені технічно з іноземної. Мені здалося, що якщо робота в офісі, то в принципі підступу можна не чекати. Офіційне працевлаштування, ну які можуть бути підводні камені?

Я вирішила спробувати, плюс там було стажування оплачуване – два-три дні. Я відвідала співбесіду, мене начебто взяли, потім навіть фотографували з моїм паспортом і додавали в якусь базу й врешті-решт сказали прийти наступного дня в інший, робочий офіс.

Коли я приїхала на своє потенційне місце роботи, то до мене вийшла дівчина-співробітниця і забрала мене в квартиру в житловому будинку. Там вона мені говорить: «Я тобі чесно скажу, не буду розповідати чергову легенду, як зазвичай, такої посади взагалі немає, то все було неправда. Задача цієї роботи – це спілкування з іноземцями в чатах з увімкненою камерою.

Хтось просить, щоб його підтримали, хтось ще щось, ти робиш, що хочеш. Я, звісно, спитала: «А інтим?». На що мені відповіли, що якщо не хочеш, то не робиш, якщо хочеш – це твоя справа. Звісно, від цієї роботи я відмовилася і більше в тому «офісі» не з’являлася».

Реклама

Проявляй ініціативу

Принаймні половина твоїх повідомлень з питаннями про роботу відправиться у спам або загубиться серед інших вхідних.

Будь системним, пробуй знову, шукай нові варіанти і не бійся нагадувати про себе. Дуже часто трапляється так, що тебе не ігнорують, а просто не бачать.

Пройбуй писати декілька разів, лише у робочий час. Головне – не набридай.

Працюй над своїм профілем у соцмережах

Наповнення і зовнішній вигляд твоєї сторінки при пошуку роботи – важливі.

Якщо твій профіль – це звалище репостів, спаму і фото з вечірок, то не дивуйся, що роботодавець навіть не буде читати повідомлення.

Досвід та кваліфікація не є основними критеріями відбору в соціальних мережах, адже про них дізнаються вже після того, як прогортають твою сторінку.

Вимога мати красивий профіль особливо актуальна для тих, хто шукає роботу пов’язану із наповненням соціальних мереж.

Наприклад, якщо ти шукаєш роботу у сфері SMM, потрібно мати велике коло друзів і бути активним користувачем.

Подумай про якість і зміст фото, обов’язково став на аватарку себе, а не Анджеліну Джолі, Бредлі Купера або цуценя. На своїй сторінці створюй актуальні історії з власними роботами й проектами, а не просто пересилай пости інших користувачів.

Пиши, редагуй

Хоча соціальні мережі і не такі формальні як ділове листування чи інтерв’ю, варто все ж дотримуватися офіційного тону, коли переписка стосується твоєї кар’єри.

Пам’ятай про граматику, правильне формулювання речень і не використовуй надмірну кількість смайликів.

У першому речені повідомлення варто представитися та стисло описати свій досвід роботи. Краще вкластися у декілька речень, адже у роботодавця є й інші повідомлення від таких же користувачів.

Обирай «ви», а не «ти», не пиши лайливих слів. Відповідай вчасно, навіть якщо співрозмовник ігнорував твоє повідомлення протягом декількох годин. Покажи, що ти зацікавлений (-а) отримати роботу і маєш навички, які допоможуть у ній.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus