Харизма та алгоритми: чому відео потрапляють у рекомендації в TikTok?

MyCollages (24)

Популярні Tik-Tok блогерки Charli D’Amelio, Charli D’Amelio, Addison Rae.

Соціальна мережа TikTok, на відміну від Instagram або YouTube, не ділить блогерів на «популярних» і «непопулярних». В ній кожен може стати автором вірусного контенту, незалежно від кількості підписників.
Розповідаємо, як TikTok визначає, кого показати у своїй стрічці рекомендацій, і які відео потрібно знімати, щоб потрапити туди.

Як TikTok обирає контент для розділу рекомендацій?

Зазвичай успіх відео у TikTok визначає стрічка рекомендацій – саме у ній користувачі проводять найбільше часу, гортаючи декількасекундні відео. Цю стрічку TikTok формує самостійно, аналізуючи дії користувачів та контент, який вони споживають.

Щоб стати популярним у TikTok, не обов’язково вміти добре монтувати та писати хороші сценарії.

Львівська блогерка Соломія, наприклад, зібрала під семисекундним відео «‎Дуля з маком» майже 391,000 переглядів та понад 40,000 вподобайок, просто танцюючи ​під пісню «Mr Saxobeat».

@balko.so

дякую усім на 100к #українськийтікток #львівтікток #українатікток #хочуврек

♬ mr saxobeat – favsoundds

Щоб досягти подібного результату в YouTube, команді каналу «VERTUHA» довелося писати сценарій 6-хвилинного відео «Типи людей на карантині», залучати 9 акторів, фільмувати на декількох локаціях та монтувати контент, комбінуючи ракурси, додаючи фільтри, звуки й текст.

На відміну від YouTube, користувачі TikTok самостійно обирають категорії відео, які їх зацікавлять – «Танці», «Дім та сад», «Авто», «Пізнавальне» та інші. Якщо людина цього не зробила, TikTok дає їй загальні пропозиції і далі коригує їх за такими критеріями:

  • Дії користувача: що лайкає, дизлайкає, коментує людина, чим ділиться, на які сторінки підписується, який контент створює сама.
  • Тип пристрою та інформація про відео: які звуки, хештеги, ефекти використовує автор.
  • Налаштування облікового запису: геолокація, мова тощо.

Чим більше людина користується додатком, тим більше цих параметрів TikTok може проаналізувати, і тим коректніші персональні рекомендації.

Саме в рекомендації, або, як їх ще називають, в «реки», прагнуть потрапити тікток-блогери, адже це шлях до великої кількості переглядів, і, як наслідок, вподобайок і підписників.

Іноді до стрічки рекомендацій потрапляють відео, які не стосуються користувацьких вподобань. TikTok так рообить, щоб не створювати «інформаційну бульбашку», а також «допомогти користувачам знайти відео авторів, яких вони не зустрічали».

Аналізуючи реакцію користувачів на такі відео, TikTok визначає, чи цікавий конент аудиторії та чи варто подавати його в рекомендації.

«Можна сидіти годинами, монтувати ролик, накладати текст, перейматися щодо світла й думати: “Це шедевр. Він зараз набере стільки переглядів”. Однак цього не стається. Наступного дня людина просто відкриває камеру тіктоку, знімає відео під якийсь звук. І це спрацьовує!», – каже засновниця онлайн-клубу «TikTok лабораторія» Катя Тенча.

Проте не варто сподіватися на неочікуваний успіх, коли алгоритми TikTok спонтанно оберуть відео серед інших, адже щоб таке сталося воно повинне чіпляти з перших секунд.

«Якщо цього не буде, глядачі не зацікавляться й тікток перестане просувати ваш контент», – каже Тенча.

Наприклад, блогерка Белла Порч, що має 63 мільйони підписники знімає відеоролики, де вона кривить своїм обличчям під музику, проте та легко набирає величезну кількість фанатів.

На думку експертки, Белла популярна, бо людям подобається її міміка, обличчя та особистість.

@bellapoarch

This ain’t Build a B*tch

♬ BUILD A BITCH BY BELLA POARCH – bella poarch

Як знімати популярні відео для TikTok?

Алгоритм реєстрації у TikTok простий, проте підтримувати активність аудиторії складніше.

Щоб почати створювати свої відео, потрібно:

  1. Оформити профіль (аватарка, нік, опис акаунта, посилання на інші соцмережі).
  2. Визначитися з метою ведення блогу.
  3. Обрати тему, яка вас дійсно цікавить та на якій ви знаєтеся.
  4. Знімати багато відео.
  5. Слідкувати за трендами.
  6. Використовувати доречні хештеги, популярну музику з фонотеку TikTok.
  7. Створювати опис до відео.
  8. Дбати про «соковиту» картинку: знайти доречне тло, освітлення, закріпити камеру.
  9. «Прокачувати» акторську майстерність.
  10. Шукати цікаві сюжети.
  11. Репетирувати перед зйомкою та робити декілька дублів.

Часто за успішними акаунтами стоїть кропітка робота. Наприклад, користувачка Yana Doga має понад 10 мільйонів підписників та очолює рейтинг інфлюенсерів від TTList.net. Задля успіху вона викладає від 1 до 6 відео щотижня.

Вона знімає контент про допомогу тваринам, стосунки між людьми й свою рутину. Яна підтримує челенжді й проводить розіграші серед підписників. Вона знімає як драматичні тікток-серіали з продуманим сюжетом і великою кількістю відеофрагментів, так і перегони на серветках, зняті з одного ракурсу.

@yanadoga

Она мечтала о собаке #tiktok #love #fyp #foryou #рек

♬ оригинальный звук – Yana Doga

Така ж ситуація й на сторінці Tomashevskyi_dima, яка має близько 4,8 мільйони підписники. Її автор танцює, співає, жартує й випробовує тікток-маски, а часом йде на манікюр і викладає романтичні «нарізки» задля переглядів.

@tomashevskyi_dima

ахахха, как будто судорога схватила

♬ оригинальный звук – Tik Toker

Чому у стрічці рекомендацій багато відео «ні про що»?

Не завжди відео, які складніше знімати набирають багато переглядів.

«Все залежить від наповнення ролику, інтересу й емоцій, які він викликає», – каже тікток-блогер Олексій Алетинський.

Також для аудиторії є важливими «натуральність і людяність у всьому», – запевняють у рекламній компанії «NGN.agency».

Аналогічне передбачення має й SMM Head агентства «wishdo» Ната Вінничук: «2020 рік пройшов практично повністю онлайн, і люди втомилися від ідеальних картинок. Саме тому в тренд входять “неправильність” та “справжність”. Важливо показувати контент не ідеальним, а життєвим».

Є й інша причина: коли відео «ні про що» потрапляють в список рекомендацій – це не є показником успіху та високої якості контенту. Це просто робота алгоритмів, які пропонують контент користувачам, тестуючи його.

«Найбільша помилка, яку роблять люди в тіктоці, – це зрадіти й зникнути, коли відео зайшло в рекомендації. У такому випадку акаунт не просувається. Потрапляння контенту в рекомендації – то лише складова стратегії. Треба продовжувати працювати й виробляти багато контенту. Інший варіант – людина зайшла в TikTok з однією темою, а потім зняла відео абсолютно для іншою цільової авдиторії. Якщо таке відео потрапить до рекомендацій, воно також не дасть очікуваного ефекту, бо люди не знайдуть у профілі більше подібних відео», – сказала Катя Тенча.

Отож, «простенькі» відео – це лише тимчасовий тренд та особливість соціальної мережі TikTok. Відомі блогери, намагаючись догодити аудиторії та алгоритмам, вдаються до різних сюжетів – від дулі до чоловічого манікюру. Втім, справа тут не в складності монтажу й продакшну, а скоріше – в харизмі й емоціях.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus