Труднощі перекладу: як працювати з міжнародною командою

Depositphotos_192810592_l-2015 (1)

ua.depositphotos.com / deklofenak

Раніше тобі довелося б об’їхати пів світу, щоб познайомитись з носіями різних культур. А зараз ти можеш працювати в одному офісі з іноземцями. Але як знайти спільну мову в роботі? Посада в інтернаціональній команді – це справжній виклик. Однак бар’єри можна з легкістю подолати. Варто почати з усвідомлення, що у вас із колегами є спільні риси, і налаштуватися на ефективну комунікацію.

Підготовка – частина вдалого старту

Декілька десятків років тому робота у міжнародній команді ототожнювалася з польотом на Марс, а сьогодні це вже частина буденності. Українські компанії теж почали запрошувати в офіс професіоналів з різних куточків світу.
Коли приходиш на робочу співбесіду, перш за все дізнайся, з ким тобі доведеться взаємодіяти. Запитай HR-спеціаліста про колег або навіть попроси вас познайомити. На співбесіді поцікався роллю кожного у команді. Усі міжнародні компанії об’єднують свої співробітників у мережі LinkedIn. Там можна з легкістю знайти колег та дізнатися більше про них. Перед знайомством з командою підготуй коротку розповідь про себе (на 2-3 хв), яка буде описувати твої цінності, погляди та захоплення.

Будь готовий(-ва) до того, що ти та вже спрацьована команда матимете абсолютно різне бачення ситуації чи завдання. Не завжди ви зможете одразу дійти згоди і це абсолютно нормально. Наприклад, для когось проста ідея виглядатиме не зовсім досконалою, а для когось навпаки – більше 20 слайдів взагалі не читатимуться. З часом ти зрозумієш, які підходи краще діють під час співпраці. Також не хвилюйся, якщо спочатку буде важко спілкуватися. Спочатку заздалегідь готуй питання, які плануєш обговорити, пояснення своєї точки зору, ідеї, рішення та неформальні теми для спілкування на обідній перерві.

Реклама

Чому іноді краще мовчати

Змістовні комунікації з колегами – це твій ключ до успіху. Але є питання, які не варто обговорювати: релігія, расові та етнічні розбіжності, гендерний розподіл (фемінізм та маскулізм), заробітна плата, політика та воєнні дії. Уникай двозначних жартів. Коли маєш відчуття невпевненості у тому, чи варто щось казати, краще не говори.

Щиро цікався кожним учасником команди. Дізнавайся про їхні уподобання, хобі, музику та захоплення. У деяких країнах друзів та колег відокремлюють і не змішують роботу та близькі стосунки. Якщо помічаєш за кимось подібну особливість, не намагайся її виправити і не ображайся. Можливо, людина з часом змінить свій погляд, але не варто її у цьому переконувати.

Якщо тобі щось не подобається, наприклад, забуті брудні чашки на твоєму робочому столі, одразу у дружелюбному тоні повідом про це команду. Не починай зі слів «мені не подобається». Спочатку скажи щось позитивне, на зразок: «Як круто, що ви маєте традицію робити кава-брейк о десятій» і далі додай, що у тебе викликають дискомфорт випадково забуті чашки на столі, адже одразу після перерви ти хочеш приступити до роботи.

Культура мови

Різниця відчувається у питаннях мови, культури, законодавстві та законодавчому регулюванню праці, часових зонах та способах комунікації. Хтось може говорити з особливим акцентом, до якого потрібно звикнути. Попередь колегу, що ти новачок і поки що адаптуєшся, тому перший час будеш перепитувати інформацію. Це допоможе уникнути непорозумінь.
Існує і зворотна медаль такої роботи: якщо хтось розмовляє з неправильним акцентом чи додає слова зі своєї національної мови, є ризик перейняти цю звичку. Щоб такого не сталося, щодня слухай подкасти з носіями мови. Так вдасться вдосконалити знання і не перейняти чужих помилок.

Коли градус спілкування зростає

Якщо ти помічаєш критику та непорозуміння, спробуй поговорити з людиною сам на сам. Виклади свою точку зору та запитай думку колеги. У розмові використовуй техніку «сендвічу»: позитивна інформація чи характеристика – що пішло не так – як оптимістично це можна вирішити.

Якщо це не спрацьовує чи людина не йде на контакт, звернися у відділ HR з проханням допомогти налагодити комунікацію. Коли працюєш з людьми, конфліктів та скарг не уникнути. Не завжди все залежить від робочого середовища, іноді навіть проблеми вдома у когось із колег можуть впливати на загальний настрій колективу. Якщо ти потрапив(-ла) у таку емоційну пастку – повідом усіх, що маєш певні проблеми, і найближчим часом будеш трохи не в гуморі. Попроси про розуміння.

Переломний момент настає тоді, коли навіть після тривалої відпустки ти почуваєшся виснаженим(-ою) і більше не приділяєш уваги пошуку нових знань, розвитку особистих ідей та проєктів. Це свідчить про вигорання і саме з цього моменту варто задуматися над подальшими кар’єрними пропозиціями. У такому випадку це не ідеальне робоче середовище для тебе, навіть попри те, що воно міжнародне.

Робота у міжнародному колективі – це чудова можливість набути унікального досвіду та знайти нових друзів з усього світу. Якщо випала така нагода – сміливо та без вагань приймай цей виклик. Чим більше у тебе досвіду, тим ціннішим співробітником ти будеш на ринку праці.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus