Як отримати омріяну роботу: поради провідних дизайнерів

дизайн

Бен Блуменфельд, журналіст Fastcodesign, поспілкувався із провідними дизайнерами Square, Dropbox і Flipboard і дізнався, як варто поводитися на співбесідах, аби вам дали шанс реалізувати ваш стартап і показати його світу. Що ж радять спеціалісти?

Розумійте компанію та її проблеми

«Дизайнери витрачають дуже багато часу на створення красивої роботи та підготовку портфоліо. Але вони не повинні забувати, наскільки важливими є запитання, підготовлені заздалегідь: про проекти, над якими працюємо, наших клієнтів, команду чи щось інше. Про це варто думати перед презентацією! – переконаний Кріс Геймбуч, директор із творчої діяльності у Square. – Коли ми проводимо співбесіди з дизайнерами у Facebook, то часто пропонуємо кандидатам на посаду подати кілька ідей щодо того, як можна поліпшити певний продукт. Це допомагає відразу побачити, чи достатньо готова людина до роботи і яке її ставлення до поставлених завдань.

Не просто дізнавайтеся більше про компанії, де проходитимете співбесіду. З’ясовуйте передусім для себе, в яких напрямах вона працює. Якщо плануєте працювати у Facebook – знайте все про соціальні мережі; якщо в Pinterest – будьте обізнаними у візуальних закладках».

«Коли я розмовляю з дизайнером, то хочу відчувати себе просвітленим, – каже Маркос Вескамп, один із дизайнерів Flipboard. – Якщо людина справді стурбована проблемами компанії, а не лише якістю окремого продукта, то буде дуже легко зрозуміти, що саме потребує поліпшення. Хороші дизайнери точно не знають, над чим працює компанія. У них просто є ідеї, як зробити її успішнішою. Перспективний кандидат вирізняється тим, що має особливу точку зору на продукт. І цей погляд відмінний від тих, що були озвучені в команді».

Реклама

Прагніть отримати не посаду, а роль

«Хороші дизайнери часто ідуть не на ту роботу, бо «ведуться» на те, як звучить посада, – вважає Нейт Керксік, директор із дизайну в Change.org. – Кандидати мусять розуміти, на яку роль вони претендують, відтак викладатися на повну під час співбесіди, аби її отримати. Наприклад, дизайнери продукції повинні запевнити мене в тому, що знають, як створити продукт, який буде корисним і приноситиме задоволення; комунікаційні дизайнери – в тому, що вміють бути переконливими. Різні компанії мають різні можливості для роботи на посадах із однаковою назвою. Тож перевірте, чи подаєтеся саме туди й саме на ту роль».

дизайн

Створіть своє портфоліо та постійно доповнюйте його

«Дуже важливо, аби кандидат створив офіційну презентацію своїх робіт, а не просто показав портфоліо, в якому вони зібрані, – розповідає Джонатан Ліберман, директор із дизайну продукції та досвіду користувачів у One Kings Lane. – Це не лише дозволить дизайнеру контролювати свою розповідь, а й дасть можливість побачити роботодавцям, як кандидат відчуває колір, композицію тощо».

Не думайте, що ваші роботи говоритимуть самі за себе. Мовлення має бути настільки ж відшліфованим, як і візуальні ефекти. «Обов’язково відрепетируйте презентацію свого портфоліо! Це унікальний шанс показати себе команді», – радить Солейо Куерво, директор із дизайну у Dropbox.

Покажіть процес, а не кінцевий результат

«Найважливіше, що демонструє дизайнер, – портфоліо, – переконаний Керксік із Change.org. – Часто воно представляє лише результат, який мало про що свідчить. Проект може розповісти мені про проблему й надихнути на її вирішення – ось це вражає».

Інші спеціалісти погоджуються: інтерв’юєри хочуть бачити, як ви думаєте і працюєте, а не лише те, що ви можете зробити. «Важливо показати інтерактивний процес створення дизайну: від ідей до ескізів і точних конструкцій, – зазначає Ліберман із One Kings Lane. – Найцікавіше для мене – не результат, а можливість почути, як з’явився концепт, які ідеї дизайнер відкинув, а які – втілив».

Те, як кандидат пояснить свій вибір, – сигнал для роботодавців. «Нас більше турбує «чому», – ділиться Куерво із Dropbox. – Що вас обмежувало? Скільки концепцій було, доки ви не прийняли остаточного рішення? Не показуйте нам слайд-шоу зі скрін-шотами ваших робіт. Ми залюбки подивимося на робочий процес!»

дизайнер

Визнавайте свої помилки

«Одна з найбільших помилок – коли кандидат «кидає під автобус» свою попередню команду, минулі дизайнерські рішення, – ділиться думками Стефані Горнунг, провідний дизайнер у Asana. – Це чудово говорити про те, що ви хотіли працювати по-іншому. Але коли дизайнер погано відгукується про екс-співробітників або компанію, це свідчить про те, що він не визнає та не поважає роботи інших. Хороший дизайнер має бачити широку картину».

Запитуйте інтерв’юєра

Це хороша порада для будь-якої роботи. «Коли в кандидатів немає великої кількості запитань до роботодавця, це сигнал, що особа не надто зацікавлена в тому, що ми робимо, – переконаний працівник Square Геймбуч. – Можна багато запитувати про те, як наша група координується з іншими командами дизайнерів, якою є структура роботи. Ставте запитання типу: «Хлопці, ви створюєте власний дизайн?» або «Як на дизайнерські рішення впливають бренди?»

Фото: stock-up.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus