Відомий львівський мандрівник, блогер та інфопідприємець Орест Зуб відвідав майже 60 країн. Попереду – вдвічі більше. Орест поставив за мету побувати в усіх країнах світу ще до 40 років і навіть оприлюднив алгоритм того, як він це зробить. Щороку на нього чекає 11 країн та активний розвиток свого онлайн-бізнесу. Мандрівник зустрівся з молоддю, де розповів, з чого починати розвивати свою справу та як мандрувати з користю.
Основні лайфхаки розмови із блогером – у матеріалі «Студвею».
Як перезапустити себе
«Із практичних порад – слід розуміти, що в один момент ти не станеш іншою людиною. Це тривалий процес. Хороший варіант розвинути в собі інший бік або знайти іншу улюблену справу – банально завести свій блог на ту тематику, яка цікавить. Нехай спершу це не буде прибутково, але це необхідно зробити. Чому? По-перше, коли ви розпочнете вести блог, з’явиться обов’язок дослідити певну тематику хоча б трохи. По-друге, щоб написати статтю, потрібно докласти неабияких зусиль.
Із кожним таким написанням матеріалу у вас буде утверджуватися не просто професійне та глибинне знання діяльності, а й навичка сумлінності. Згодом, за законом акумулювання, це може вирости у щось інше.
Це хороший варіант, аби сфокусовано розвиватися в тому напрямку, до якого ви прагнете. Так було в мене і в багатьох інших людей.
Розуміння того, що мій блог буде популярним, прийшло тоді, коли я почав слідкувати за якістю контенту. Я зрозумів, що все, що пишу, повинно вирішувати конкретну проблему.
Як показує практика, приблизно в той момент, коли ви вже майже зламалися та хочете здатися, якщо ви робите ще один крок уперед, далі все стає простішим.
Реклама
Мотивація чи дисципліна?
У короткотерміновому плані в моєму житті важлива мотивація, у довгостроковому – дисципліна.
Якщо відчуваєте, що мотивації немає, що топчетеся на місці, намагайтеся не «рвати себе». Краще розпочати з чогось малого, дрібного. Я намагаюся робити ті речі, які можна виконати на півавтопілоті.
Раніше я думав, що найважливіше працювати багато. Із часом зрозумів, що важливіше працювати продуктивно. У перфекціонізм я ніколи не бавлюся, економлю на цьому багато часу. Ще одна важлива річ у тайменеджменті – спершу робити основне, а потім другорядне. У першій половині дня займіться необхідними справами, у другій – зустріньтесь із друзями та розважтеся. Не треба робити все й багато. Слід робити те, що насправді потрібно.
Пріоритет у мандрах – щось нове
У своїх мандрах я не пропагую дешеву подорож. Я пропагую пізнавальну, відносно комфортну подорож за розумні гроші.
Мій пріоритет у мандрах – щось нове.
Інколи буває, що втомлююся подорожувати. Думаю, що вже наїздився і надивився, що хочу зупинитися та розслабитися. Ловив себе на таких думках неодноразово. У такому випадку слід просто уповільнитися.
Планування мандрівки
Немає універсального алгоритму, як спланувати мандрівку. Найбільше часу займає дорога. Я намагаюся більше літати, причому не «сиджу на знижках». Якщо мені потрібно кудись летіти, я заходжу на Skyscanner, вбиваю точку відправлення та прибуття, дивлюся ціни й обираю варіанти. Я не шукаю знижок, адже за час пошуків я можу заробити більше, ніж зекономлю зі знижкою.
Скажімо, у травні я хочу кудись полетіти. Що я зробив? На тому ж сайті-пошуковику вибив точку відправлення – Україну, точку прибуття – куди завгодно. У своїх пошуках я відштовхувався від новизни та ціни за переліт. Казахстан у 2 сторони закоштував $160. Ціна доволі непогана, тому наступна мандрівка – саме туди.
Неформальна «формула успіху»
Я завжди намагаюся роботи те, що прокачує мене та мої проекти. Зустрічі та лекції з людьми – наче і відпочинок, але водночас це йде на користь тому, що я роблю.
Навіть майбутня подорож у Казахстан, яка вважається відпочинком, корисна для бізнесу. Виходить так, що я не відпочиваю і не працюю. Це звучить утопічно, але так є.
У більшості людей викликає незадоволення відсутність свобод і диспозиції до дій. Це через гроші, через внутрішні переконання чи уявлення, що ти чогось не можеш. Насправді все можливо. Якщо ви хочете щось зробити чи розвинутися у певній сфері, спершу знайдіть ту людину/організацію, яка вже це робить. Запросіть цю людину на зустріч, підіть на виробництво, візьміть інтерв’ю в керівника і з’ясуйте, як вони це роблять. Наступне – робіть ці речі, моделюючи їх у своїй практиці. Використовуйте принципи побудови бізнесу/життя/відносин, які вам імпонують. Тоді у вас є більше шансів реалізувати те, що ви хочете. Це мій формат, який мене ще не підводив».
Фото: Петро Ткачишин.
Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.