У Європі будується грандіозний тунель під дном моря, який з’єднає Німеччину та Данію. Цей амбітний проєкт, що отримав назву Fehmarn Belt, пройде на 18-кілометровій ділянці Балтійського моря.
За даними STUDway із посиланням на «Сikavosti», тунель будується компанією Femern A/S, Ramboll, Arup і TEC, стане не лише найдовшим занурювальним тунелем у світі, але й найглибшим тунелем з автомобільним та залізничним рухом, прокладеним під водою. Він з’єднає міста Родбіхавн та Фемарні, створивши найкоротший шлях між Скандинавією та рештою Європи. Мандрівники зможуть обирати між семихвилинною поїздкою поїздом або 10-хвилинною поїздкою машиною, щоб подолати цю відстань. Зараз подорож паромом з Данії до Німеччини триває щонайменше 45 хв.
Для будівництва цього величного тунелю потрібно 360 тис. тонн арматури – це в 50 разів більше, ніж важить металева конструкція Ейфелевої вежі! Площа будівництва на датській стороні сягає 373 футбольних полів. З дна моря було видобуто 12 мільйонів куб. м ґрунту. Тунель містить 79 стандартних та 10 спеціальних секцій. Кожна стандартна секція важить 73 тис. тонн, має ширину 42 м, довжину 217 м та висоту 10 м. Секції виготовляються на суші, а потім доставляються до місця будівництва баржами. Після цього їх опускають на дно моря на глибину до 40 м та герметизують. Загальна вартість проєкту Фемарнбелт становить 8,4 млрд данських крон (близько 1,2 млрд дол.).
Додаткові факти:
– Тунель буде обладнаний двома залізничними коліями та чотириколісною автомагістраллю.
– Очікується, що щороку тунелем користуватимуться близько 18 мільйонів людей.
– Проєкт Фемарнбелт є частиною більшого плану з розвитку транспортної мережі Європи, що має на меті з’єднати Скандинавію з рештою континенту швидкісними залізничними коліями.
Очікується, що будівництво тунелю Фемарнбелт буде завершено у 2029 році, а його експлуатація триватиме щонайменше 120 років. Цей проєкт стане справжнім шедевром інженерної думки та значно полегшить подорожі між Скандинавією та Центральною Європою.
Нагадаємо, ми раніше розповідали, що Японія планує революційну транспортну систему: Autoflow-Road з’єднає Токіо та Осаку конвеєрними стрічками.