Музичний ютуб: як завоювати увагу аудиторії

youtube2

Про те, наскільки важливо розділяти просування в онлайн та в офлайн, розповіли на «AIR Music Meetup 2019» – конференції, яка зібрала представників музичної та вебіндустрії України на «Артзаводі “Платформа”».

85% з 2 мільйонів щоденних відвідувачів ютуба слухають музику й дивляться кліпи. Як рядовому слухачеві розібратися в музичному потоці, а музиканту виділитися з-поміж інших? Ми записали основні tips & tricks!

Від теорії до практики: свій стиль і закони ютуба

«Просування в ютубі має давати результат у реальному житті», – Ігор Краєв, засновник і керівник музичної платформи «TopHit».

Кожен підприємець, перед тим як вийти на ринок, вивчає його. Музикант, який хоче бути поміченим аудиторією на відеохостингу, теж повинен орієнтуватись у його правилах, трендах і робити ставки на майбутній розвиток подій. Ти маєш не лише створювати якісний контент: він повинен бути актуальний, «на слуху», для того щоб вирізнятися з-поміж десятків тисяч подібних до нього відео.

На відкритій панельній дискусії Денис Васянович, Григорій Фатьянов, Руслан Кузнєцов і Максим Сердюк обговорювали те, як молодому артисту виділитись у медіапросторі й зачепити увагу слухача та глядача. Лови основні настанови:

  • Блогер і музикант – це різне. Якщо за тобою стежать на ютубі, необов’язково, що люди слухатимуть твій концерт.
  • Кліпи заради популярності забезпечать лише купу людей на автограф-сесії.
  • Напиши свою власну «Охрана-отмєна», щоб «віруситись» самостійно.
  • Люди спраглі до емоцій.
  • Не соромно «списати» формат: соромно не локалізувати його.

Ігор Краєв: «Найпопулярніші жанри на радіо – поп, естрада, денс та хіти минувшини. Лише 5% ефіру займає альтернатива, хіп-хоп, рок, електроніка».

Виходити на ринок потрібно зі знанням основних конкурентів. З офіційної статистики ютуба бачимо, що найпопулярнішим артистом українського сегмента музичних відео є гурт «Imagine Dragons». Це дуже цікаво, адже музиканти більш популярні саме серед пострадянських країн (Білорусь, Україна, Росія, Казахстан). Проаналізувавши звучання колективу, доходимо висновку, як каже Ігор Краєв: «Важлива мультиформатність треку та варіації його аранжування (зроби про всяк випадок радіоверсію найкращого треку)». Твоя творчість має перегукуватись із настроями суспільства, бути актуальною. Мультиформатність дозволить тобі охопити більшу аудиторію і віднайти власну ідентифікацію.

Поки ти початківець, не намагайся переплюнути відомих артистів. Реальний пошук себе буде більш результативним, аніж приборкування «наполеонівських» амбіцій. Так само, як підлітки експериментують із кольором волосся, тобі доведеться зробити декілька спроб пошуку власного стилю у звучанні та візуальному підкріпленні. Стиль артиста – це те, що надає йому унікальності.

youtube

Реклама

Конвеєр: як розібратись із технічною стороною процесу

Після того, як концепт твоєї творчості буде детально пропрацьований, варто поширювати плоди праці. Для того, щоб зробити це максимально безболісно й правильно, прислухайся до порад Миколи Рогінця та Андрія Крутова.

Розповідає Микола Рогінець, організатор та CEO відеолейблу «AIR Music». За підтримкою цієї компанії кліпи Джамали, Насті Каменських, Лободи, Монатіка, «Pur:Pur» та «Антитіл» отримали мільйони (подекуди й десятки мільйонів) переглядів.

«Існує три напрями, які перетворять залив відео на професійне просування власного бренду чи товару:

  • Монетизація – заробляй на переглядах і контекстній рекламі.
  • Підтримка/просування – замовляй рекламу в ютубі, співпрацюй з блогерами та іншими музикантами і створюйте цікаві колаборації.
  • Діджитал-дистрибуція – розповсюджуй свою роботу за допомогою рекламних агенцій та лейблів».

Варто пам’ятати, що монетизація – це оплата за кількість переглядів. Цей процес є складним, адже від платоспроможності твоєї аудиторії буде залежати утворення і розвиток усієї цінової політики твого каналу. Для прикладу, є країни (Пакистан, Індія, Венесуела), де ціна за один перегляд є набагато нижчою, аніж у країнах Європи чи в Америці. Також варто звернути увагу й на віковий сегмент аудиторії. Як думаєш, чому відео дитячих блогерів набирають набагато більше вподобань і переглядів, ніж контент дорослих користувачів ютуба? Через те, що в дітей є дещо, чого постійно бракує дорослим. Це – час. Тому вибудовування аудиторії, яка задовольнить тебе і за віковим, і за фінансовим критерієм, – це дуже важливо.

Розповідає Андрій Крутов, сертифікований ютуб-спеціаліст («Океан Ельзи», Джамала).

«Основними шляхами просування артиста в ютубі є:

  • Постійність (кліпи, бекстейджі, звернення).
  • Інвестиції (платна реклама, інтеграції).
  • Комбо – те, що обов’язково спрацює. Якщо ти запланував(-ла) собі бюджет на запис пісні та зйомку кліпу, розділи суму на два й отримане витрать на просування своєї творчості в онлайн».

Вміння поєднувати творчість із жилкою до бізнесу та аналітики – те, що приходить із практикою і досвідом. Молодому артисту в еру розмиття кордонів між вебом і реальністю потрібно розвивати себе й підтримувати контакт із аудиторією на двох полях. Це той випадок, коли на двох стільцях просто необхідно всидіти, адже онлайн та офлайн сьогодні нерозлучні. Розуміння того, як працюють платформи поширення власного продукту, стане першим кроком до популярності.

Щоб правильно просувати артиста на відеохостингах, потрібно розуміти, що в хід підуть піар, брендинг, SMM, планування контенту, аналіз цільової аудиторії і ще купа всього, що змусить тебе нервувати не одну ніч. Твоєю мотивацією стане бажання бути поміченим(-ою).

Що таке натхнення і де його шукати

Імпровізація чи продумана стратегія – неважливо. В усякому разі ти потребуватимеш натхнення. Інколи його можна вхопити від хорошої погоди, від приємного спілкування, проте найчастіше – від прикладів того, куди потрібно рухатись: класні роботи, від яких ти відштовхнешся або ж, навпаки, зрозумієш, як чинити не потрібно.

Ми підготували для тебе список ютуб-каналів про музичну індустрію, правильний менеджмент артиста, продюсування і все, що може тобі знадобитись:

  • Curtiss King TV – Кертісс Кінґ є продюсером, репером, автором і натхненником багатьох артистів та ентузіастів. Його канал – скарбниця порад музичного продюсування, експертних оцінок, маркетингу й туторіалів.
  • Adam Ivy TV – хлопець Адам, який робить дещо особливе. Музичні аранжування та пародії від експерта з ведення онлайн-бізнесу, брендових стратегій та креативного маркетингу в сфері музики.
  • Music Millionaires – зрозумій музичний бізнес «уздовж і впоперек». Легальність та авторське право, покращення звуковидобування, підпис контактів, механіка ліцензій та секрети.
  • SmartMusicBusiness – канал музиканта Кріса «Манафеста» Ґрінвуда. Хлопець перебрався до Каліфорнії з мрією стати скейтбордистом, проте так захопився хіп-хопом, що вирішив розповідати людям про розгалуження репу й хіп-хопу в сучасному музичному бізнесі.
  • Music Industry How To – один із найкорисніших ресурсів, гайд світом музики як для незалежних музикантів, так і для тих, хто працює з лейблами. Чіткі поради від експертів та виконавців про всі жанри й технологію покращення власного продукту.
  • Paradym Music Studio – серія відео про музичний маркетинг, промоушн, відкриті дискусії, музичний менеджмент та освіту.

Якщо цього виявиться недостатньо, обов’язково переглянь декілька перших відеоробіт уже відомих артистів і попрацюй над помилками:

У світі, де існує інтернет, неможливо нарікати на відсутність кар’єрних можливостей у креативній індустрії. Музика перша в списку таких професій. Різноманітні сайти, музична онлайн-журналістика та відеохостинги на кшталт ютуба дають безліч шансів бути побаченим(-ою), поміченим(-ою) і почутим(-ою). Наскільки швидко – справа тільки за тобою, а з нашими порадами й порадами експертів «AIR Music Meetup» тобі вдасться зробити це набагато швидше і якісніше. Вперед до нових вершин!

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus