Хто в домі дизайнер: 5 порад для керівника успішного стартапу

krupa (1) (1)

Коли хочеш створювати новий класний продукт, що важливо знати про дизайн і тих, хто його робить?

6-го квітня в Києві відбулася головна українська дизайн-конференція Krupa. Конференцію організовують дизайнери для дизайнерів – тут немає випадкових спікерів і слабкого контенту. Лекцію на тему Facilitation of product interface development проводив Олександр Іванов, головний продуктовий дизайнер у «ЛУН» і Flatfy*.

Хто такий продуктовий дизайнер? Це людина, яка знає все про бізнес, з яким працює: від бізнес-завдань, маркетингових стратегій, потреб користувачів до позиціонування марки й нюансів кодування.

Процес створення продуктового дизайну – це набір дій від зародження ідеї до її втілення. Якщо підходити до справи системно, то дизайнери продукту аналізують та оцінюють ідеї, перетворюючи їх на продукти. Вони не «малюють» окремі образи: вони створюють обличчя бренду загалом.

Ключові поради від Олександра Іванова допоможуть тим, хто мріє ощасливити світ власним брендом, хоча б невеликим для початку.

Роби зручний продукт

«Коли мені було сім, – розповідає Сашко, – у мого дідуся, одного з перших у місті, з’явився комп’ютер. Це й визначило моє життя. Дідо вчив мене програмувати. Увесь інтерфейс був страшенно незручний. Проблема в тому, що, коли мені потрібен був текстовий редактор, я потім не знав, як із нього вийти. Тому сидів і плакав перед монітором. Минуло 20 із лишком років, і це досі цікавить людей: “how to exit from text editor” видає 10 мільйонів результатів».
Роль дизайнера продукту полягає в поєднанні мистецтва, науки й технологій для створення нових продуктів, які люди зможуть використовувати у своєму житті. Отже, важливо створити таку програму (сайт, гаджет – будь-що), щоб людині було комфортно й зрозуміло, як користуватись цим «чудом». Це і є першою заповіддю дизайнера продукту.

Реклама

Дизайнерський must-read

«Користувач має розуміти, що робити і що відбувається із системою в цей момент». Це сказав Дон Норман, директор Лабораторії дизайну в Каліфорнійському університеті в Сан-Дієго. До слова, автор «Дизайну звичних речей» і ще купи фахових книжок цьогоріч був гостем конференції.

Що читати, коли хочеш опанувати це питання? Починай з «Дизайну звичних речей».

Дизайнерське соло – це окей?

Коли команда складається тільки з тебе і все, це чудово. Можеш робити все, що завгодно. Ти не обмежений(-а) майже нічим. Ти в усьому починаєш розбиратися.

Працюєш над розробкою, дизайном, дослідженням, а також із партнерами, робиш гарячі, холодні й «ніякі» продажі. Здійснюєш маркетинг, витрачаєш на нього і на ньому ж заробляєш. Ти сам собі господар. Проте надмірна відповідальність – це ще й нерви, емоційне вигоряння і майже повна відсутність відпочинку. Збирай команду!

Іди на компроміси

Для того щоб робити справді класний дизайн, треба чути інших людей у команді. Якщо ви не будете різко реагувати на зауваження, а почнете спілкуватися, слухати й чути одне одного, тоді дійдете згоди. Ось, скажімо, ти маєш геніальну ідею й поділився(-лася) нею з бекенд-розробником. Він різко заперечив. Ти, звісно, можеш образитися, але що з того? Від цього кращий продукт сам по собі не створиться. Натомість можна розповісти про компроміси, на які ти готовий(-а) піти, щоб утілити ідею. Так ви допрацюєте ідею, а ти здобудеш друга замість ворога. Бінґо!

krupa2 (1)

Поговорімо про це!

Цінуй кожного, особливо не забувай про фронтенда. Це найбільш недооцінена людина в команді, працівник, який бере на себе відповідальність за рейтинг створеного сайту, а також за приємний і зручний для користування інтерфейс. Він робить, як мінімум, половину роботи.

Якщо бекенд-розробник відповідає за внутрішню роботу системи (база даних, програмна логіка), то фронтенд – за зовнішню. Саме він бачить, що реально працюватиме, а що ні, «підмітає» всі огріхи в роботі.

Навчися розмовляти з колегами, запитувати й радитися. Якщо чітко пояснити людині, хто такий продуктовий дизайнер, то майже кожен зможе ним стати.

Коли почнеш спілкуватися з колегами, звільниш час на виконання безпосередньо дизайнерських завдань. Наприклад, змінювати екосистему користувачів чи сприйняття продукту, слідкувати за послідовністю рішень. Саме в цей момент ти дістанеш насолоду: коли зрозумієш, що існують завдання, які певні люди роблять краще, ніж ти. Вони звільнять твій безцінний час для важливіших рішень. Твоє завдання – правильно делегувати ці обов’язки. Тоді з’явиться час, щоб мріяти, задавати вектор дій, проектувати, наставляти й надихати. Адже саме в цьому полягає місія продуктового дизайнера.

*«ЛУН» – найбільший український сайт із пошуку квартир. Онлайн-платформа з пошуку житла Flatfy – бренд, під яким українська компанія «ЛУН» представлена за кордоном.

Фото: facebook.com/pg/krupaconf

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus