Фестиваль «Молодість»: головна кіноподія року очима організаторів

molodist11

Кінофестиваль «Молодість» є найбільшою кіноподією України та Східної Європи. Цього року у зв’язку з карантином організатори до останнього не знали, чи буде він проведений і в якому форматі. Підготовка відбувалася у прискореному темпі з постійними змінами та нововведеннями. Все ж з 22 по 30 серпня фестиваль проходив у двох форматах: онлайн та офлайн. Учасники та глядачі залишилися задоволені кіноподією, а організатори Венеціанського та інших міжнародних кінофестивалів надихнулися прикладом України та активніше почали готуватися до своїх. Про підготовку, враження та емоції від «Молодості» ми запитали в його організаторів. Читайте, як все відбувалося і не пропускайте майбутні кіноподії!

Про кінофестиваль

Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» увійшов до списку таких світових подій, як Berlinale, Канський та Венеціанський кінофестивалі.

Головне завдання події — дослідити важливі тенденції розвитку молодого кіно та допомогти творцям-початківцям знайти своє місце на світовій арені.

Щороку у конкурсі беруть участь кінороботи майже з усіх континентів. Організатори запрошують учасників конкурсу, членів журі, зіркових акторів і режисерів, які проводять майстер-класи і представляють свої фільми глядачам.

Що входить у програму фестивалю?

Програма включає конкурсну та позаконкурсну частини. Конкурсна складається з міжнародного, національного, дитячого конкурсів та програми, присвяченої ЛГБТ спільноті.

Міжнародний конкурс містить студентську, короткометражну і повнометражну програми.

Національний конкурс має власне журі, окремий приз і є серйозним стартовим майданчиком для українського кіно та його творців. У ньому беруть участь ігрові, документальні та анімаційні короткометражні фільми.

Програма «Сонячний зайчик» заснована у 2001 році і стала однією з найважливіших культурних ЛГБТ-подій в Україні і другою у світі (після Teddy Award на Берлінале).

Програма для дітей «Molodist Teen Screen» розрахована на вікову категорію 10-14 років. Це спроба поговорити з молоддю на серйозні теми мовою кіно. Переможців визначають також діти.

Позаконкурсна програма фестивалю традиційно представляє низку подій, які знайомлять глядача з найкращими досягненнями нового національного та світового кіномистецтва. Вона включає ретроспективну програму, українські прем’єри, опівнічний сеанс та багато іншого.

molodist13

Реклама

Про 49-й Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість»

49-й Київський міжнародний кінофестиваль «Молодість» спочатку мав відбутися з 30 травня по 7 червня 2020 року. У зв’язку з COVID-19 був перенесений на кінець серпня. Загалом було показано 12 повнометражних фільмів. Особливістю цьогорічного фестивалю «Молодість» було те, що він проходив як офлайн, так і онлайн.

Які фільми перемогли цього року на фестивалі?

Гран-прі розділили два фільми: «Особливі прикмети» Фернанда Валадеса та «Твій хід» Міріам Верро. Приз глядацьких симпатій дістався стрічці «Двоє» Філіппо Менеґетті.

Переможцем Національного конкурсу, в якому представлені короткометражні фільми, став «Схрон» Оксани Войтенко. Він показує Україну 1946 року. Події розгортаються довкола командира повстанського загону Ореста, його вагітної дружини Єви та кількох бійців, які переховуються в схроні. Повстанців оточує загін НКВД. Капітан загону ставить Ореста перед вибором: видати йому Єву або прийняти нерівний бій.

Відзнаку найкращого короткометражного фільму отримала стрічка «Бульмастиф» Анастасії Буковської. Це історія ветерана АТО, який прагне віднайти себе в мирному житті. Випадкова зустріч із собакою бійцівської породи змінює його і повертає втрачені на війні почуття.

Переможцем програми Teen Screen стала кінострічка Джона Шиді «Щ – це щастя», яка розказує історію, у якій навіть найсерйозніші проблеми та питання вирішуються за допомогою вродженого внутрішнього оптимізму героїв.

Переможцем програми «Sunny bunny» став фільм «Суховій» Даніела Ноласку. Він розповідає про чоловіка Сандро, життя якого змінилося з появою Майкона. Проста історія кохання переходить у неоновий еротичний трилер, де сон та реальність переплітаються у найкращих традиціях Хічкока.

Як відбувалася підготовка до фестивалю та його організація?

Гліб Родченков, PR – директор фестивалю Молодість: «Я доєднався до кінофестивалю у якості PR – директора лише у липні, адже нещодавно повернувся в Україну після дворічної магістратури за кордоном. Найбільш активна підготовка відбувалася протягом літа. Над тим, щоб івент пройшов успішно, працювала велика команда, за кожну з локації як і за онлайн платформу відповідали окремі люди».

Катя Янюк, голова служби акредитації: «Частиною фестивалю я є з 2014 року як волонтерка. Через рік стала головою протокольної служби. Після трьох років роботи взяла коротку перерву, а тепер знову повернулася на оновлену «Молодість». Я відповідаю за координацію чотирьох напрямків: робота з волонтерською командою, квитковою системою, акредитаційною та протокольною службою, яку ми ділили з PR – директором Глібом Родченковим».

molodist12

Про період підготовки

Катя Янюк: «Підготовка тривала для мене з середини липня, бо всі мої служби починали активно працювати саме з цього часу. Я долучилася до команди на фінальному етапі, коли було точно вирішено, що фестиваль відбудеться цього року. Вона запам’яталася надшвидкими темпами, маленькою кількістю сну, класною оновленою командою та взаємопідтримкою. Всі були дуже натхненні та віддані роботі. Нас об’єднувало бажання зробити найкрутіший фестиваль в Україні».

Про виклики щодо проведення фестивалю у порівнянні з іншими роками

Катя Янюк: «Кожного року виникають нові виклики, які ти вирішуєш, але у 2020 це був брак часу. Складно готувати фестиваль за два місяці, коли на це зазвичай відводиться не менше восьми, якщо не цілий рік. У додаток до цього фестиваль було важко організовувати через обмеження. Ми кожного дня і тижня чекали на оновлення від міської влади і Міністерства охорони здоров’я України. Ця невпевненість сильно підточувала морально, але ми весь час працювали з розрахунком на те, що проведемо фестиваль у будь-якому випадку. Розробляли всі можливі сценарії, як офлайн, так і онлайн, а в результаті їх поєднали».

Про поєднання кількох локацій, офлайну та онлайну

Катя Янюк: «Оскільки у нас було три офлайн локації: кінотеатр «Жовтень», Будинок Кіно та Арка Дружби Народів, необхідно було розподіляти ще більші ресурси за різними місцями. Над онлайн платформою працювала окрема команда продакшену, яка займалася ним 24 на 7. Якщо нам вдавалося трохи поспати, то ці хлопці з дівчатами невпинно знімали щоденники і розробляли фестивальне телебачення у додаток до можливості перегляду фільмів онлайн. Вперше «Молодість» охопила людей, які не тільки були фізично присутні в Києві, а також онлайн і це дало можливість розповісти про подію на всю Україну».

Про успішність проведення фестивалю в умовах пандемії

Катя Янюк: «Це складно емоційно і фізично. Вся команда працювала на стовідсотковій потужності. Зважитися робити фестиваль в таких умовах це велика відповідальність. За це окрема вдячність нашому керівництву, Івану Дмитровичу, Андрію Яковичу, які прийняли це рішення. Зали були заповнені, були аншлаги і це дає наснагу робити фестивалі далі. Перегляди онлайн також були вичерпані. Там були черги з людей, які хотіли подивитися певне кіно. Успішність фестивалю можна довести хоча б тим, що нам вдалося його провести в таких умовах».

Гліб Родченков: «Це був стовідсотковий успіх. Глядачі прийшли попри спеку та нетиповий кіносезон. Українські прем’єри збирали аншлаги (з карантинною розсадкою звісно), а під Аркою Дружби народів постійно відбувалися покази, які користувалися успіхом саме ввечері. Фестиваль відзначився своїм масштабом, рівнем організації та новим поглядом на те, як може відбуватися кіноподія з історією».

Атмосфера на фестивалі

Катя Янюк: «Особисто для мене 49-й фестиваль відзначився дружністю команди, бо всі допомогали один одному, всередині було крута атмосфера. Наша волонтерська команда працювала на відмінно, всі були дуже зібрані. Хоча ми були і дуже виснажені, але задоволені. Запам’яталося, що у мене була можливість поспілкуватися з гостями, які не побоялися приїхати, за що ми їм вдячні. Одна з голлівудських акторок Іванна Сахно, яка була у головному журі, вразила своєю відкритістю, жагою дізнатися про фестиваль якомога більше».

molodist14
Враження та емоції від фестивалю

Гліб Родченков: «Звісно, це драйв і відчуття того, що ти створюєш щось абсолютно нове, але в той же час з 50-річною історією. Це неймовірне поєднання. Фестиваль «Молодість» завжди займав визначальне місце у серці української кіноіндустрії і розвивається разом з нею. Цього року подія отримала безпрецедентний рівень медіа висвітлення, оновила свою естетику і стилістику, стала відкритою для студентів (доступ для них був безкоштовний). Думаю, культура буде жити попри пандемію, бо це єдине, що тримало нас у здоровому глузді на карантині».

Катя Янюк: «Багато глядачів, які сумували за кіно давали круті відгуки, жодного не було негативного. Зазвичай на «Молодості» не всі глядачі розуміють, на яке кіно пішли, тому можуть розчаровуватися. Складно пояснити людям, чому фільм був відібраний до програми. Але цього року я не почула таких відгуків і це було приємно. Фестиваль – це завжди як маленьке життя. Одразу проаналізувати його досить складно, адже тебе переповнюють емоції. Коли він закінчився стало сумно, бо не хотілося розлучатися з великою фестивальною сім’єю. У нашої команди є такий жарт, що «Молодість» закінчиться не за календарем, а коли відкріплюєш останній закріплений чат у телеграмі. У мене це було кілька днів тому. Для мене це було круто, драйвово у першу чергу завдяки підтримці всіх, хто робив подію. Ми працювали як єдиний організм. Я вже чекаю на наступну «Молодість», починаю до неї готуватися морально і фізично».

Про культуру в умовах пандемії

Катя Янюк: «Культура буде жити у будь-якому випадку. Пандемія як і будь-які обмеження, які накладаються на творчих людей, народжує нові перспективи і формати. Це дає можливість творчим людям відповідати на ці виклики. Щодо українського кіно та кіноіндустрії, то вона як була на підйомі, так і буде, не зважаючи на те, що зараз є великі питання до фінансування і внутрішніх проблем індустрії, але нам не вперше. Впевнена, що все буде добре і ми з цим впораємося. Зараз проходить Венеційський фестиваль, де проходить прем’єра фільму «Погані дороги» Наталі Ворожбит. Українське кіно заявляє про себе у світі і буде продовжувати говорити гучно та якісно».

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus