Персональний електротранспорт: розвиток і перспективи

photo-1559298889-8be72fc63522

Мерзнучи на зупинці або стоячи в заторі в переповненій маршрутці, ти хоч раз задумувався(-лася) про нього. Він економний, мобільний і головне – екологічний. Саме час потішити Ґрету Тунберґ і обрати електротранспорт із нашої добірки – від старого доброго гіроскутера до японського малюка WalkCar, який спокійно поміщається в сумку.

Населення українських міст збільшується, а обласні центри один за одним стають містами-мільйонниками. Це призводить до проблем і незручностей у транспортній сфері. Особливо печальна ситуація з Києвом: за рівнем забруднення він потроху перетворюється на Пекін, а в годину пік його сковують кілометрові затори, оскільки дорожня інфраструктура столиці просто не розрахована на таку кількість машин. Вирішенням питання екології та мобільності є персональний електротранспорт. Попит на нього продовжує зростати, а в деяких великих українських мережах техніки частка смарт-транспорту становить 70% від усього продажу.

Водночас потужні виробники електротранспорту розглядають Україну як перспективний ринок. Найбільша компанія з виробництва гіроскутерів Segway почала працювати в Україні з 2015 року. У 2017 році частка Segway на українському ринку становила 22%. Президент Segway Europe каже, що український ринок вирізняється величезною кількістю людей, які люблять нові технології і намагаються швидко їх освоїти. Як приклад він наводить ринок сусідньої Польщі, що є набагато повільнішим, і Segway продає там менше, ніж в Україні. Компанія пророкує зростання продажу і більшу доступність нових моделей для українців (з інтерв’ю президента Segway Europe Дениса Хардхольта). Тому замість щоденних захопливих годин у заторах пропонуємо тобі крокувати їхати в ногу із часом і робити свій внесок у збереження екології.

Гіроборд. Відстань, яку можна проїхати на повністю зарядженому акумуляторі гіроборда, залежить від інтенсивності використання, ваги, швидкості пересування і поверхні, якою рухається пристрій. Максимальна відстань – 20 км. Можна прискорювати, сповільнювати, гальмувати гіроборд, роблячи нахил тіла вперед чи назад. Максимальний кут нахилу сягає 15° – 30°. Такі моделі отримали найбільше визнання в Україні: на них припадає понад половина продажу. Це найбюджетніший варіант, ціна електротранспорту стартує від 2500 грн. Гіроборди представлені в усіх можливих кольорах і з різноманітними принтами.

Гіроскутер. Відмінність від гіроборда – наявність штурвала. Він може бути довгим (для рук) або ж затискатися між колінами. Достатньо трохи натиснути колінами держак у потрібний бік – і пристрій повертає. Цей електротранспорт обирають 30% покупців. Ціна варіюється від 4000 грн до 70 000 грн залежно від потужності. Скутери можуть долати до 30 км на швидкості 18 км/год, а двигун дає змогу їздити пандусами з кутом підйому 15°.

Моноколесо. Ще один компактний варіант для пересування містом. Порівняно з попередніми моделями, на освоєння яких потрібно 10 – 15 хвилин, керувати моноколесом непросто: потрібна практика, щоб навчитися тримати рівновагу, адже жодних рукояток пристрій не має. Це найменш безпечний електротранспорт, до нього рекомендують одягати захисні щитки і шолом. Зате на моноколесі можна розганятися до 25 км/год, а на одному заряді можна проїхати до 35 км. Ціна – від 5000 грн до 20 000 грн залежно від характеристик.

WalkCar. Цей японський стартап Cocoa Motors являє собою щось середнє між скейтбордом і гіроскутером. Металева панель розміром з iPad має чотири колеса, літій-іонну батарею та електродвигун. WalkCar здатний розганятися до 10 км/год. Запас ходу – 12 км, час повної зарядки від побутової мережі займає 3 години. WalkCar є у двох версіях: для приміщень (вагою 2 кг) і для поїздок вулицями (міцніший та більш пило-вологозахисний, вагою 3 кг). Керувати ним так само просто, як гіробордом: став(-ла) на дошку – їдеш, зістрибнув(-ла) – зупинився(-лася). Для поворотів треба володіти базовими навичками їзди на скейті. В Україні WalkCar менш популярний за попередні моделі. Замовити його можна з Китаю за 220 – 389 доларів.

Бум на електротранспорт не збавляє обертів. Наш прогноз оптимістичний: його масове використання може комплексно покращити ситуацію в містах. Електротранспорт зменшить рівень шуму і кількість викидів. Попит на відповідну міську інфраструктуру викличе позитивні зрушення в містобудуванні, полегшить доступ до центрів міст і паркових зон. Незабаром сподіваємось також на появу спеціальних місць для паркування і зарядки та окремих смуг руху. Держава буде всіляко сприяти розвитку електротранспорту і розробить законодавчі норми, за якими власники гіробордів будуть повноправними учасниками руху нарівні з автомобілістами. Плюси користування електротранспортом суттєво переважають над мінусами й незручностями. Він уже давно перестав бути просто дорогою іграшкою, перетворившись на символ екосвідомості, яку наразі сповідує увесь цивілізований світ.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus