Зручні ідеї Coca-Cola, що вплинули на світ

coca-cola-main

Історія змін, які задають тренди всьому світові

Інновації – фішка Соса-Соlа віддавна: ще в 1923 році компанія придумала й презентувала упакування на шість пляшок для роздрібного продажу, яке швидко стало стандартною формою для продажу напоїв у всьому світі й дістало назву six-pack. Саме тоді холодильники почали масово з’являтися в американських оселях, тож рішення стало вчасним: у холодній шафі можна було залишити більше улюбленого напою. Компанія змогла використати технологічний прогрес на свою користь, витративши мінімум зусиль, і в результаті збільшила продажі. Розповідаємо про інші свіжі ідеї і рішення від Coca-Cola, які згодом стали чи стануть класичними.

Клієнтам має бути зручно

fuzeteaУ 1915 році світ побачив оригінальну пляшку Coca-Cola, хоча бурштинова тара з етикеткою у формі діаманта й гравіюванням знизу за останні десять років стала впізнаваною. «Батьком» оригінальної пляшки «з талією» є дизайнер Ерл Дін, чия The Root Glass Company виграла тендер, що його оголосив один з очільників компанії Coca-Cola Бенджамін Томас. Метою конкурсу був пошук неординарної форми, яку було б важко підробити. Прототипом легендарного упакування став плід какао: дизайнер випадково побачив його в міській бібліотеці, де працював. Можливо, на форму вплинула і тодішня мода: у 1914 році жінки носили спідниці-годе з перехватом нижче талії, і ці ж пропорції обрали для оригінальних пляшечок. Бенджамін Томас не помилився.

Утім, вплив жінок цим не обмежився: у 1934 році в раді директорів компанії з’явилася Летті Пейт Вайтгед Еванс. Її успішна кар’єра почалася за 35 років до цього, коли вони разом із чоловіком продали компанії ідею розливати напої до пляшок: так їх було зручніше зберігати. Після смерті Джозефа Брауна Вайтгеда в 1906 році Летті взяла керівництво Whitehead Holding Company у свої руки. 1934 року Летті продала свій бізнес із розливу напоїв до пляшок компанії Coca-Cola й отримала керівну посаду, яку потім обіймала майже 20 років. Минуло багато часу, і жінки на керівних посадах – майже буденність, однак тоді це було сенсацією.

adezРоком раніше, у 1933-му, на Всесвітній виставці в Чикаго новатори з компанії представили перший автомат для розливу напоїв Dole Master. Згодом винахідник французького походження Реймонд Лоуї модернізує торгове обладнання, одночасно працюючи над кількома речами, які нині вважаються класичними: кулер обтічної форми й торговий автомат Dole Deluxe. Ці новації суттєво полегшили життя продавцям, коли ті поповнювали запаси напою, а покупцям – у доступі до улюбленого бренду.

Сучасна унікальна система автоматів, яку компанія застосовує з 2009 року в Північній Америці, дозволяє змішувати 130 смаків завдяки одному кліку в мобільному додатку. Пристрої Coca-Cola Freestyle отримали сенсорне управління і сильно підвищили продажі напоїв у ресторанах, кінотеатрах, парках розваг і магазинах. Автомати використовують технологію мікродозування і пропонують понад 150 різних напоїв, серед них і низькокалорійні.

А 2015 року світ шаленів від іменних пляшок Coca-Cola – так компанія стала ще ближчою до своїх клієнтів. Усе розпочалося з Австралії: саме там вперше в історії на пляшці Coca-Cola замість звичного логотипу з’явилися десятки популярних чоловічих та жіночих імен, ніків і запрошень освіжитися улюбленим напоєм. Ідея так сподобалася молоді, що далі кампанія пройшла ще у близько 50 країнах світу.

Що нового тут і зараз

coca-cola-6 (1) (1)The Coca-Cola Company прийшла в Україну майже зі здобуттям незалежності – у 1992 році. Двома роками пізніше у Львові відкрили перший завод. Від початку українці смакували лише класичне тріо: Coca-Cola, Fanta й Sprite. З часом кількість продуктів компанії на полицях супермаркетів збільшувалася.

Минулого року компанія розпочала глобально втілювати нову стратегію. Тепер вона – компанія різноманітних напоїв. Ініціатором нової стратегії Coca-Cola став її чинний президент Джеймс Квінсі. Найкраще мету стратегії можна зрозуміти, проаналізувавши асортимент продуктів Coca-Cola в Україні. Помітно, що компанія намагається дати покупцю такий вибір напоїв, аби задовольнити будь-яку потребу: звичайна й газована вода Bonaqua, соки і нектари Rich, холодні чаї FuzeTea, тоніки Schweppes, солодкі газовані напої, напої з цукром і без цукру та калорій. Та й сама Coca-Cola в Україні наразі представлена аж 5 варіаціями: Coca-Cola Classic, Coca-Cola Light (з м’яким смаком і без цукру), Coca-Cola Zero Sugar (з класичним смаком, але без цукру й калорій), Coca-Cola Zero Lemon і Coca-Cola Vanilla.

Компанія не тільки задає тренди, а ще й підлаштовується під потреби споживачів з різних країн. Торік Coca-Cola запустила Vio – ароматизоване молоко, розроблене спеціально для Індії. Цей напій виготовляється з фермерської сировини, для ароматів використовують шафран, мигдаль чи фісташки. У Європі популярності набирає інший напій компанії – Adez, який готується з рослинної сировини на основі сої, мигдалю, вівса, рису й кокоса з додаванням фруктового соку.

coca-cola

Компанія продає більше 3,5 тисячі найменувань напоїв під 500 брендами у понад 200 країнах. Щодня світ випиває майже 2 мільярди порцій її продукції. Однак усі вони холодні. Тому в серпні цього року компанія придбала популярну британську мережу кав’ярень Costa Coffee, щоб вийти на ринок гарячих напоїв та урізноманітнити асортимент власних брендів кавою.

В Америці домінує Starbucks, а Costa взагалі не представлена, тому подорож через Атлантику видається очевидним варіантом розвитку Costa після переходу під крило Coca-Cola. Нам же залишається обрати свій улюблений напій і далі слідкувати за новинками та інноваціями. У тому, що вони будуть, сумнівів немає.

Фото: coca-colaukraine.com

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus