Що маркетологи кажуть про Clubhouse?

erin-kwon-VPdczYqdcgE-unsplash

Clubhouse – це нова соціальна мережа, де люди збираються в кімнати та спілкуються голосом. Наразі Clubhouse доступний тільки для користувачів iOS.
Розробили додаток колишні співробітники Google у 2020 році. Популярним він став після того, як до нього приєднався Ілон Маск та написав про це у себе в Twitter.
Чи стане Clubhouse таким же масштабним як Facebook чи Instagram? Як потрапити всередину і в чому феномен соціальної мережі, запитали у користувачів.

Як потрапити всередину?

У Clubhouse працює система запрошень. Його можна отримати від друга, який вже користується соціальною мережею.

Кожному новому користувачеві видається 2 запрошення, які він може вислати іншим. Пізніше їх кількість плюсується за активність у мережі. Також можна зареєструватися та чекати, коли хтось з твого списку контактів, підтвердить заявку.

Андрій Аліфанов, студент, таргетолог: Вперше про Clubhouse я дізнався з Twitter, де почали жартувати про те, що з’явилася нова соціальна мережа для тих, хто любить спілкуватися голосовими повідомленнями.

Потім побачив в сторіз, де люди виставляли, що зареєструвалися в Clubhouse і знайшли цікаві кімнати.

Ми обговорювали соціальну мережу в робочому чаті і я попросив колегу відправити мені інвайт. Так я зареєструвався. Мені здається, що потрапити туди не так складно, як про це говорять

Анна Новицька, SMM-менеджерка: Інформацію про Clubhouse знайшла у телеграм каналі DNative. Було лінь розбиратись, що до чого. Потім побачила, що ним користується моя подруга, маркетолог.

Так як я теж зі сфери реклами, подумала, що варто бути в тренді і дізнатися про Клаб. Через півгодини після реєстрації мене помітив і запросив друг, який вже там був.

Олександра Шевеленко, ассистентка аккаунт-менеджера: Дізналася про Clubhouse від подруги, але не до кінця зрозуміла користь мережі. Потім побачила кілька матеріалів по цій темі у телеграм-каналах, сторіз друзів та блогерів в Instagram.

Вирішила завантажити застосунок. Через 15 хвилин після реєстрації отримала інвайт від подруги.

Реклама

Як шукати кімнати по інтересам та на кого підписатися?

Коли ти реєструєшся, соціальна мережа одразу пропонує тобі обрати інтереси а також людей, на яких можна підписатися. Потім ти можеш обрати кімнату, що відповідає твоїм захопленням та зайти в неї, слухати про що говорять.

Будь-хто може підняти руку та висловитися на ту чи іншу тему. Так ти можеш увійти в кімнату з лідерами думок і напряму запитувати у них те, що цікавить.

Андрій Аліфанов: Всі кімнати я знайшов через Instagram. А далі вже через знайомих. Ми обговорювали, що дуже не вистачає пошуку за категоріями, інтересами, щоб знаходити цікаві кімнати.

Підписався на тих, за ким стежу в Instagram і слухаю про що вони розповідають в Clubhouse. На якихось нових користувачів ще не підписався.

Анна Новицька: Шукаю людей за інтересами (ввожу ключові слова, які можуть бути у їх біо), підписуюсь і тоді бачу кімнати, які можуть бути мені цікаві. Потім підписуюсь на модераторів, щоб не губити такі кімнати і знаходити ще.

Раджу слухати Пашу Вржеща і його команду, вони прикольні, цікаві і прості. У Клабі развелись пафосні експерти (як і в інсті), і їх неможливо слухати.

З тих, кого особисто можу порадити, це @villoy – з ним прикольні лампові кімнаті зі сфери реклами/маркетингу/інсти, і @tori_story.404 – корисно про сторіс.

Олександра Шевеленко: Думаю, що кожен може знайти кімнату за інтересами. Наприклад, вчора я була присутня на монтажі рекламного ролика у реальному часі. Також бачила кімнати, де дискутували про Тіндер.

Але найбільше зустрічаю кімнат про маркетинг та підприємництво. Конкретні кімнати не шукаю. Підписалася на спеціалістів, які спілкуються на цікаві для мене теми. Частіше всього просто відкриваю застосунок та обираю, що хочу слухати в даний момент.

Підписалася на спеціалістів зі сфери піару, реклами та маркетингу. Особливо подобаються кімнати від Саши Жаркової та Аліни Чичіної (співзасновниць агентства Setters).

Для кого Clubhouse?

Найбільше у Clubhouse інфлюенсерів та спеціалістів зі сфери маркетингу і реклами, психологів та бізнесменів. Тобто це люди, які можуть донести цінну інформацію своїй аудиторії або обмінятися нею зі знайомими, друзями.

Андрій Аліфанов: У першу чергу Clubhouse підійде для інфлюенсерів, які можуть збирати своїх читачів у кімнатах і спілкуватися на різні теми. Люди, у яких немає читачів, але їм є, що розповісти, можуть заходити в популярні кімнати, піднімати руку і приєднуватися до обговорень.

Яка особливість Clubhouse?

У багатьох Clubhouse викликає відчуття закритого ком’юніті, куди не так просто потрапити, адже вхід лише за запрошенням. Однак зараз у застосунку близько 10 млн завантажень в App Store.

Невдовзі розробники обіцяють зробити мережу з вільним доступом. У Clubhouse немає текстових постів, фото, відео, коментарів і лайків. Лише аудіо. Записувати бесіди заборонено. Хоча розмову Ілона Маска комусь таки вдалося викласти в YouTube.

Андрій Аліфанов: Головна особливість, що в цю соціальну мережу не так просто потрапити, як в Instagram чи Facebook. Але мені здається, що це більше своєрідний піар-хід.

Ніби-то кожен користувач, який все-таки зареєструвався там, відчуває себе учасником «закритого клубу» і йому пощастило в нього потрапити.

Анна Новицька: Живе і зручне спілкування. Розмови відбуваються в реальному часі, нічого не зберігається, немає чату. Все максимально наближено до реальної розмови в житті.

Вона максимально корисна, у тебе більше можливості фільтрувати «сміття», яке є у інсті та тік-ток. Ти можеш займатись своїми справами і слухати кімнату. Це економить час.

Олександра Шевеленко: Головна особливість у тому, що ти можеш на рівні спілкуватися зі своїми кумирами, за кілька секунд отримати безкоштовну відповідь на питання, яке може хвилювати тебе тижнями.

Для спікерів – це можливість ближче познайомитися зі своєю аудиторією, розширити її. У цій соціальній мережі ти розвиваєшся, що складно сказати про Tiktok.

Що чекає на Clubhouse, чи стане мережа масштабною?

Андрій Аліфанов: Я думаю, що якщо сама соціальна мережа буде випускати цікаві оновлення для користувачів і вони не зупиняться на одному рівні, то цілком можливо.

Мені здається, що з’являться платні кімнати, де будуть ексклюзивні спікери, інформація, до якої просто так не отримаєш доступ.

Думаю, що Clubhouse дуже зайшов би в період карантину, як було навесні 2020 року. Коли ми всі сиділи вдома і нам не вистачало спілкування.

Олександра Шевеленко: Думаю, що соціальна мережа може спокійно конкурувати з Інстаграмом. Зараз в Clubhouse тільки користувачі iOS, а коли дадуть доступ для Android – буде новий шум навколо додатку.

Можливо, частина кімнат стануть платними і не буде такого різноманіття доступної інформації.

Які переваги додатку?

Можливість послухати експертів та поспілкуватися з кумирами

Андрій Аліфанов: Можна потрапити в будь-яку кімнату з будь-якою людиною: чи це буде Ілон Маск, чи сусід.

Можна вступати в дискусії, ставити запитання цікавим людям. Зараз ще у них не так багато читачів, тому це можливість поспілкуватися з тими людьми, за якими стежиш в інтернеті.

Можливість завести знайомства

Олександра Шевеленко: Соціальна мережа дозволяє тобі спілкуватися та говорити. У зв’язку з сьогоднішньою ситуацією, дуже не вистачає нецільової комунікації.

Випадкові зустрічі та розмови на пару хвилин про життя відійшли на другий план. Зараз в основному пишем один одному, коли потрібно. Думаю, що Clubhouse вирішує цю проблему.

Аудіо формат

Олександра Шевеленко: Зручно, що все у форматі аудіо – можна слухати на фоні, паралельно робити основну роботу. Але тут складно зупинитися.

Потрібно вчитися дозовано споживати інформацію. Доведеться поборотися зі страхом пропустити щось важливе. Але особисте ментальне та фізичне здоров’я набагато важливіші.

Які недоліки додатку?

Синдром втрачених можливостей (FOMO)

Андрій Аліфанов: Коли ти знаходишся в одній кімнаті й бачиш, що є ще одна і не можеш вирішити, де хочеться бути більше, то починаєш відчувати синдром втрачених можливостей.

Олександра Шевеленко: Основний мінус – страх пропустити якусь важливу інформацію. Особисто у мене так постійно.

Відсутність записів

Андрій Аліфанов: Немає записів цікавих обговорень. Не завжди є час зупиниться і слухати. Сам додаток забороняє записувати розмови інших людей.

Нова соціальна мережа – ще одна залежність та втрата часу

Андрій Аліфанов: Важливо розуміти, що нам необов’язково споживати стільки багато інформації. Якщо у вас є важливі завдання і паралельно активна якась кімната, то подумайте, а що буде корисніше зробити саме зараз: послухати корисну інформацію, яку можна буде застосовувати далі або закрити важливі завдання? Тут питання ваших пріоритетів.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus