Чи вимруть веб-дизайнери?

max (1)

Як дизайнеру не втратити роботу і виграти боротьбу з шаблонами й штучним інтелектом

Коли з усіх сторін тобі кажуть «зверстай», «змонтуй», «намалюй», сумнівів немає: дизайнери потрібні завжди. Але що, як одного дня штучний інтелект та алгоритми виконуватимуть усю роботу за тебе? Це питання хвилює навіть гуру-дизайнерів. Для них майданчиком коворкінгу стала конференція Krupa, найбільша арт-подія України. 6 країн, 3 000 відвідувачів і тема, яка об’єднує: яке ж майбутнє веб-дизайну?

Максим Ширко, арт-директор студії The23Design, поставив питання так: а чи потрібні нам дизайнери взагалі? На лекції в Projector Макс розповів, коли веб-конструктори замінять дизайнерів і що з цього вийде. Його «Маніфест дизайнера» – чотири тези про те, які перспективи чекають на дизайнерів у майбутньому.

Хорор-історія з хорошою кінцівкою

«Дизайн – це пошук реальної відповіді на реальну проблему», – Віталій Фрідман, засновник Smashing Magazine.

Уяви, що тобі потрібно полагодити автомобіль. Ти можеш купити в книгарні посібник на 500 сторінок і, дотримуючись покрокової інструкції, зробити це самостійно. Або ж замовити технічне обслуговування, і роботу виконають швидко та якісно.

З веб-дизайном схожа ситуація. Кожен досвідчений юзер може інтуїтивно зверстати сайт, використовуючи прості шаблони. Результат часто не відповідає задуму, функціонал сайту значно обмежений, проте конструктори завойовують прихильність користувачів.

– І що, все безнадійно?
– Звісно, ні!

Реклама

Апокаліпсис по-дизайнерськи

«З Microsoft FrontPage побудувати сайт може кожен. Це вже не є виняткове завдання для дизайнерів», – Кріс Пітерс, колишній віце-президент у Microsoft.

Найближчий кінець світу прогнозують на 9-те червня. А кінець професії веб-дизайнера передбачали ще в 1996-му році, і не хто інший, як Microsoft.

krupa3Розмови про те, що хтось когось замінить, схожі на спекуляції про кінець Усесвіту. Щойно виходить нова нейромережа, штучний інтелект, який уміє круто малювати ілюстрації та генерувати логотипи, працівники креативної індустрії замислюються про кінець своєї професії. Але ж дизайн не обмежується набором шаблонів! Це мистецтво, що вимагає постійної практики і вдосконалення.

Конструктори замінять дизайнерів лише тоді, коли ті перестануть думати про естетику, перестануть цікавитися фотографією, мистецтвом, навколишнім світом.

А з чого ви взяли, що вам потрібен сайт?

«Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті, то вас немає в бізнесі», – Білл Ґейтс.

Часто компанії створюють сайти не так для просування в мережі, як для того, щоб похизуватися перед клієнтами, конкурентами чи друзями. Сайт стає таким собі «егобустером», візитною карткою бізнесу.

Чи може клієнт самостійно створити веб-платформу, яка б відповідала таким цілям?


ТАКНІ
Якщо основою сайту є контент: круті відео, якісний фотоматеріал, текст. Тоді дизайн не відвертатиме уваги від змістового наповнення.Якщо живинкою сайту є дизайн. Якщо в плані контенту сайт нічим не відрізняється від мільйонів інших і потрібно заволодіти увагою аудиторії.

Тобто, якщо замовник не створює унікального контенту, привабити аудиторію можна лише дизайном.

Отже, конструктори замінять дизайнерів, коли останні відмовляться брати до уваги контент. Завдання дизайнера не зводиться до «отримав замовлення, намалював/написав код, зверстав». Це ще й аналіз ринку конкурентів, змістового наповнення сайту й потреб аудиторії.

Як велика ідея стає великим факапом

Зазвичай workflow користувачів виглядає так:

  1. Зареєструватися на сайтбілдері.
  2. Побачити, що все не так складно, що це цікаво й цілком реально.
  3. Підставити фейковий контент, зверстати базові елементи.
  4. Похизуватися досягненнями перед колегами, друзями (десь тут також відбувається перша оплата конструктора).
  5. Далі може бути по-різному.
    • Ти створюєш простий, але функціональний сайт, що не вимагає особливої верстки й графіки.
    • Вигляд сайту не відповідає початковій ідеї, і ти звертаєшся за допомогою до дизайнера.

Усе залежить від того, з якою метою створюється веб-продукт і яке завдання вирішує дизайн.

Отже, конструктори замінять дизайнерів, коли відпаде потреба в індивідуальності. Коли перевагу віддаватимуть не різноманіттю, а загальним шаблонам.

krupa4 (1)

Веб-симбіоз: від теорії до практики

«Ось правило, підтверджене практикою: якщо для користування предметом потрібна інструкція, його дизайн поганий», – «батько» UX-дизайну Дон Норман.

Унікальний досвід взаємодії конструкторів і дизайнерів демонструє проект Tilda Publishing.

Зазвичай веб-конструктори працюють із двома типами аудиторії: звичайними користувачами й професійними дизайнерами. Tilda досягла максимальної ефективності, об’єднавши їх на одній платформі. Це працює так.

Замовник заходить на сайт → натискає кнопку «Знайти дизайнера» → Tilda пропонує бриф, де потрібно вказати свої вимоги, мету, орієнтовний бюджет → цей бриф розсилається відповідним спеціалістам → трішки Tilda-магії – і користувачі долучаються до ефективного нетворкінгу.

Результат не забарився: за місяць роботи кількість замовлень, які пройшли через Tilda-експертів, оцінювалася в 150 000 $. Сформувалася своєрідна веб-система, у якій конструктори й дизайнери перестали боротися одне з одним і почали співпрацювати.

Тому дизайнери програють, якщо не визнають дедалі більшої популярності конструкторів серед аудиторії.

Щоб робити складні речі простими, абстрактні ідеї – візуальними, а шаблони – індивідуальними, юзерові потрібен фахівець. І це не лише про створення красивих сайтів.

Фото: facebook.com/pg/krupaconf

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus