Бренд-менеджер знає про продукт усе

Foto_3-2

Колись від свого викладача почула цікаву фразу: «Ви думаєте, що робили так, як хотілося вам. Насправді ж ви робили так, як хотілося Стіву Джобсу». Тоді мова йшла про бренди, а точніше, про довіру до них. Адже так і виходить, що передовсім ми платимо не за продукт, а за бренд, тобто уявний позитивний образ, із яким у нас асоціюється певний товар, послуга як такі, що зможуть найкраще задовольнити наші потреби. Брендовим стратегіям приділяється значна увага в маркетинговій діяльності підприємств. Зокрема, важливим елементом цієї діяльності є бренд-менеджмент – процес створення брендів і управління ними. А належать ці завдання передовсім до компетенція окремого фахівця – бренд-менеджера, про особливості роботи якого «Студвею» розповіла Марина Пєтухова – бренд-менеджер компанії «ММЛАБ-ПЛЮС».

Саме бренд-менеджером Марина працює протягом двох років, а загалом у сфері маркетингу/реклами – упродовж шести. Дівчина обіймає посаду в компанії, що є офіційним представником брендів Kohler (стоматологічні інструменти) та Miradent (профілактичні стоматологічні засоби) в Україні. За освітою Марина – менеджер організацій.

Щодо освітньої підготовки, то спеціальність «маркетинг» є профільною для фахівців із бренд-менеджменту. Однак наявність саме такого диплому не є визначальною. Наприклад, на українських сайтах із працевлаштування у вакансіях на посаду бренд-менеджера переважно зазначається вимога щодо вищої освіти у сферах маркетингу, економіки, фінансів або ж реклами.

Визначити середній розмір заробітної плати українських бренд-менеджерів складно, адже, за словами Марини, суми суттєво різняться, залежно від міста. «У Києві це приблизно від 6 000 до 20 000 гривень, а, наприклад, у Львові, де я, власне, працюю, від 4 000 до 12 000. Варіює оплата і з огляду на додаткові функції, виконання яких від претендента вимагає та чи інша компанія».

Обов’язки бренд-менеджера значно варіюють, залежно як від профілю компанії, так і від її розмірів.

Так само не існує єдиного і чітко визначеного переліку обов’язків, які має виконувати бренд-менеджер. Марина навела опис того, з якою роботою має справу сама. «Передовсім до моєї компетенції належать комунікація з виробником, ціноутворення, організація процесу виробництва рекламної продукції, розроблення стратегії бренду й участь у заходах для його розвитку. Окрім цього, займаюся пошуком нових брендів для співпраці на території України. Загалом, обов’язки бренд-менеджера значно варіюють, залежно як від профілю компанії, так і від її розмірів, і перераховувати тут можна дуже довго».

Бренд-менеджеру треба постійно вчитися, спілкуватися з виробниками та знати все про кожну позицію бренду.

Оскільки спектр завдань бренд-менеджера широкий, то й навичок в його арсеналі має бути чимало.

«Як написала одна компанія у своїй вакансії: “багаторукий, багатоногий!” На практиці щось подібне і є. Треба розбиратись і в логістиці, і в аудиті, і, звичайно, в рекламі та стратегічному плануванні. Крім того, не обійтися без навичок продажу, організації різнопланових заходів та спілкування з громадськістю. Бренд-менеджер компанії – це перша людина, до якої звертаються за інформацією про продукт. Тому треба постійно вчитися, спілкуватися з виробниками та знати все про кожну позицію бренду. Ну і, звичайно, при роботі з закордонними брендами обов’язково потрібно знання хоча б англійської мови», – розповідає Марина.

Foto_2-2

Щодо популярності цієї професії, то, за словами нашої співрозмовниці, фах бренд-менеджера нині є доволі розповсюдженим. «Хоча послугами таких працівників користуються здебільшого компанії відомих і великих брендів», – зазначає дівчина.

Для нас найважливіший захід, покликаний підтримувати імідж – участь у конференціях світового рівня.

Як же створюється бренд? Кількома реченнями цей процес точно не опишеш.

«Можу сказати конкретно за нашу нішу (стоматологія), бо специфіка творення бренду дуже індивідуальна. Ми обов’язково беремо участь у виставках/конференціях, пов’язаних із нашим напрямом. Для цього потрібно знайти/домовитись/організувати й провести все красиво.

А взагалі робимо аналіз ринку, додаємо аналіз діяльності конкурентів, визначаємо потреби своєї ЦА (цільової аудиторії – ред.), все це ретельно перемішуємо, тільки не дуже швидко. Приправляємо розробленими спеціальними пропозиціями, цікавими акціями, креативними зображеннями і, так би мовити, розливаємо по тарілках, тобто запускаємо у світ тими каналами, котрі узгоджені за зачиненими дверима кабінету директора», – пояснює Марина.

Foto_1-2Наступним етапом є підтримання створеного бренду. Як розповідає наша співрозмовниця: «Для нас найважливіший захід, покликаний підтримувати імідж – участь у конференціях світового рівня».

Що ж стосується загальних речей, які забезпечують враження споживача від продукту, то тут, за словами Марини, є дуже багато факторів. «Буває так, що навіть найменші дрібниці можуть зіпсувати враження, і якщо не назавжди, то на тривалий час точно. Це ще одне завдання бренд-менеджера та працівників рекламного відділу загалом – не допустити цих дрібниць, виявити їх раніше за клієнта і якнайшвидше усунути».

 

Якщо ви самі любите бренд, яким займаєтеся, то це найбільший плюс для вашої роботи.

Робота бренд-менеджера насичена в будь-яку пору року, однак є періоди, коли рівень цієї насиченості сягає апогею. Для Марини гаряча пора припадає на кінець серпня – середину грудня і початок лютого – кінець травня.

«Саме тоді проходять виставки, різноманітні зустрічі тощо. Щодо нормованості робочого дня, то графік, звичайно є, але коли “треба”, цих рамок не існує, – відповідає дівчина і додає: – А загалом найкращим у своїй професії вбачаю постійний рух, безперервний потік нової інформації, спілкування з людьми, які є представниками різноманітних галузей діяльності. Цікавою є та ж таки співпраця з іноземними партнерами. Насамкінець зазначу, якщо ви самі любите бренд, яким займаєтеся, то це найбільший плюс для вашої роботи».

Фото: Марини Пєтухової / ventureburn.com / growcorp.com.au

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus