Альберто Каїро про інфографіку як функціональне мистецтво

паттерн

Сьогодні в нашому огляді книжок одна з найпопулярніших робіт з інфографіки й візуалізації –  «The Functional Art». Чому краса не є основною ознакою гарної інфографіки? Що допоможе зробити її якісною? Скористаємося порадами від експерта у сфері медіа Альберто Каїро.

інфографіка

Інфографіка – це передусім інструмент

«Покажіть мені те, що я сам би не зміг побачити», – так Альберто Каїро, викладач інтерактивних медіа й візуалізації у Школі комунікації Майамі, звертається до студентів, коли пропонує їм створити інфографіку. Експерт наполягає на тому, що інфографіка – це інструмент, який дозволяє очам та мозку розуміти те, що зазвичай знаходиться поза межами нашого природного сприйняття.

Наприклад, мозок побудований таким чином, що нам важко порівнювати й аналізувати велику кількість цифр і величин одночасно. А мета вашої статті, припустимо, дати читачу чітке розуміння ситуації з безробіттям у США. Для цього слід співвіднести рівень безробіття 1 штату з усіма іншими, лише так можна зрозуміти загальну картину. Звичайна таблиця чи діаграма в такому разі малоефективна.

інфографіка

Реклама

Краса інфографіки полягає в її функціональності

Ви ніколи не почуєте від журналіста, що він використовує елегантні слова та виважені словникові конструкції для того, щоб досягти вишуканого літературного стилю. Цей стиль потрібен, аби викликати в читача емоції, якомога повніше описати ідеї та сприяти їх кращому розумінню.

Так само з інфографікою: естетика, зовнішній вигляд подачі інформації, звичайно, відіграють важливу роль, проте краса без «твердого хребта» гарного змісту – лише вигадка, цікава ілюстрація. Коли мова йде про інформативну візуалізацію, форма має відповідати функції.

Для багатьох журналістів, зізнається автор «The Functional Art» (окремі глави доступні на сайті книги), інфографіка – це «орнамент», який потрібен, аби сторінка зі статтею виглядала більш привабливою; не засіб, що може розширити сферу нашого сприйняття й пізнання, а, на жаль, тільки декорація.

інфографіка

Що робить інфографіку гарною?

Графіка повинна бути візуально привабливою, проте, перш за все, пояснювати дані. Це основна ідея функціонального мистецтва. Тож перед тим, як створювати інфографіку, потрібно чітко зрозуміти її призначення. Альберто Каїро зауважує, що від мети інфографіки залежить форма та способи візуальної подачі інформації.

Розпочніть із концентрації на вашій темі, зробіть якомога більше досліджень, організуйте інформацію, підсумуйте її і лише потім починайте думати над тим, як подати ваші висновки в цікавій формі.

Гарна інфографіка повинна не просто привертати увагу, а передусім давати можливість зрозуміти те, що без візуалізації осягнути вкрай важко. Така інфографіка дозволяє виявити закономірності й тенденції, поховані під горами даних і фактів, робить «складність» доступною для сприйняття без шкоди для її цілісності.

Основні принципи для створення якісної інфографіки

Керуючись тезою про інфографіку як функціональне мистецтво, автор книги формує такі правила:

  1. Додайте контекст.

Однієї графіки недостатньо для повного розуміння теми читачем. Мало просто констатувати, що якась компанія збільшила об’єм продажів на 20%, варто також зазначити, як ці досягнення виглядають на фоні об’єму продажів інших фірм, навести додаткові цифри.

  1. Шукайте універсальні моделі, але занадто не спрощуйте.

Використання зрозумілих для всіх шаблонів полегшить сприйняття інформації. Проте пам’ятайте: на певних темах читачі розуміються краще, ніж ви, не варто розцінювати власну аудиторію як переважно неосвічену.

  1. Будьте креативними, але скептично ставтеся до власної креативності. Притримуйтеся фактів.

Великий об’єм даних може збити вас із пантелику так, що ви забудете, що врешті-решт потрібно показати. Такий самий результат може бути, якщо дуже захопитися творчим підходом. Може виникнути необхідність одні й ті ж дані представити ще раз, але в інший спосіб.

Зображення: соцмережі.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus