Чи можливо закип’ятити океан?

ocean1

Моя колега із громадської організації «Дивовижні» розповіла мені історію. На презентації одного з проектів її організації до неї підійшов хлопець і спитав: «Чи не здається вам, що ви хочете закип’ятити океан кип’ятильником?» Вона відповіла: «Можливо, але якщо з кожним днем таких як ми ставатиме більше, океан таки закипить». І я з нею згодна.

Людей, які хочуть робити світ кращим, дуже багато. Наша задача – об’єднати зусилля. Мені здається, що в наших силах змінити майбутнє України. І головний інструмент для цього – соціально активний бізнес.

Одразу розділю поняття «соціальна ініціатива» і «соціальний проект». Вже п’ять років я втілюю в життя успішні соціальні ініціативи. Наприклад, фотопроекти «Happy together», «Я – Куїнджі», проект «#Наморі». Про те, як ініціативу перетворити на підприємництво, дізналася лише після курсу Української соціальної академії. «Халабуда. Вільний простір» – перший приклад соціального проекту. Це освітній простір, де проходять безліч курсів і програм для молоді Маріуполя. Серед них є і платні, і безкоштовні.

Приміром, нещодавно я безкоштовно провела курс із проектного менеджменту, під час якого ми вчилися крок за кроком створювати проект. Вирішили не залишати все у теорії і втілити наші розробки. Ми отримали грант ЮНІСЕФ і Маріупольської спілки молоді – і створили проект «#Наморі». Прибрали і облаштували територію занедбаного міського пляжу. Зараз це класний майданчик, де можна круто провести час, влаштувати музичний чи мистецький захід.

Більшість людей не розуміють, що таке соціальне підприємництво. Вони думають, що це виключно волонтерство чи благодійність. А це, передусім, бізнес, який має приносити прибуток, але при цьому нести в собі соціальну місію, вирішувати конкретні проблеми суспільства. Що успішніше розвиватиметься справа, то більше користі суспільству вона може принести.

teamІснує три види результатів: «outputs» – те, що три отримуєш одразу і можеш порахувати. У випадку проекту «#Наморі» це сотні людей на відкритті пляжу, чиста і красива територія, куди хочеться приходити.

Другий – «outcomes» – те, що важко виміряти, але саме це мене і надихає – емоції людей. Я бачила дітей, які були щасливі, молодь, яка танцювала і веселилася. Там була просто неймовірна атмосфера.

Третій – «impacts» – вплив проекту на суспільство. Проект об’єднав маріупольців. На прибирання пляжу зібралося більше сотні людей. Раніше це місце було мертвим і непопулярним. Нам вдалося оживити його і зробити привабливим. Гадаю, у майбутньому там з’являться кав’ярні, ресторани та інша інфраструктура.

Щоразу, коли я готуюся реалізувати соціально корисний проект, мною керує любов до мого міста. Маріуполь знають лише з негативної сторони: як про промисловий центр з величезними проблемами в екології і з нестабільною ситуацією через війну. Боляче чути, що люди прагнуть поїхати з міста. Мені ж хочеться переконати молоде покоління, що в них є майбутнє в цьому місті.

Якщо і вами керує любов, долучайтеся: Українська соціальна академія як раз проводить набір на курс «Менеджмент соціальних інновацій». Давайте спробуємо закип’ятити океан!

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus