Викладач заборонила користуватися телефоном на парах: аргументи «за» і «проти»

coffee

Завідувач кафедри іноземних мов Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка видала усне розпорядження, яке забороняє студентам користуватися телефоном на парах.

Студентка ІМВ КНУ, Юлія Кабанець, розповіла «Студвею»: «Це розпорядження завкафедрою іноземних мов, тому таке «нововведення» має діяти абсолютно на всіх парах з іноземної мови в ІМВ КНУ. Якщо б нам просто заборонили, було б ще півбіди. Нам сказали здавати їх у коробочку (!) викладачу перед парою. Що можна трактувати як порушення нашого права на власність. Не говорячи вже про здоровий глузд. Бо таким чином нам на кожну пару треба друкувати купу матеріалів, на що потрібні гроші та папір (увага, довкілля) і носити з собою важелезні словники. Як ми зрозуміли, це просто усне розпорядження, воно ніде письмово не закріплене. Проректор відповів у коментарях до посту мого одногрупника Антона, що це не розпорядження КНУ. У нас зараз дві викладачки. Одна з них це все не підтримує, і ми користуємося телефонами на парах (методички, словники). Друга викладачка приходить на пару з коробочкою».

Аргументи «за»

Максим Іванцов, засновник, головний редактор KNEU Media

«Я «за» телефон на парах. Але лише в тому випадку, якщо він не заважає навчальному процесу. Якщо не залипати у ньому постійно, а застосовувати як помічника (у ролі калькулятора, для уточнення інформації) – я цілком «за» використання мобільних телефонів».

Микита Андрєєв, голова Молодіжної антикорупційної агенції

«Я взагалі за своїми поглядам ліберал. А тому проти будь-яких заборон в усіх сферах життях. Люди вільні і можуть робити будь-що, що не порушує свободу і права інших людей. Відтак, якщо студент користується телефоном на парах і це не створює незручностей для інших, то чому це забороняти? У нас 21 століття, час технологій, за допомогою гаджетів можна робити нотатки, фотографувати навчальні матеріали, шукати інформацію тощо. Якщо хтось з викладачів навіть мені опонуватиме, що за допомогою телефонів можна списувати, то моя відповідь однозначна – по-перше, треба давати такі завдання, які розвивають критичне мислення і спрямовані не на банальне «скатування» матеріалу, а по-друге, вміння шукати потрібну інформацію в безмежній мережі всієї інформації в світі – це компетенція дуже потрібна і корисна в наш час».

Антон Марчук, студент ІМВ КНУ

«Я абсолютно проти такої заборони: це не вирішує проблему. Потрібно не намагатись згорнути технологічний прогрес, а подумати над тим, як телефони і додатки на них використовувати для навчання, підвищення інтерактивності у навчальному процесі».

Аргументи «проти»

Гліб Буряк, викладач кафедри міжнародного бізнесу ІМВ КНУ

«Наразі використання приладу не предбачено навчальною програмою, я не бачу у ньому сенсі, це зайве навантаження на увагу студента, це відволікає учнів від роботи в аудиторії, від лектора. Гарний процес – це процес без зайвих елементів. Викладач несе відповідальність за навчальний процес, використання або заборона будь-яких пристроїв на парі – це виключно особисте рішення викладача. На одних предметах вони доречні, на інших ні. У мене є предмети, де студенти мають користуватись електронними приладами, а є предмети, де вони не потрібні. Тому це виключно питання доречності».

Андрій Бродецький, журналіст-фрілансер

«Я за м’яку заборону телефонів. Викладач має моральне право попросити не користуватися на його парі телефоном. Якщо ми уявимо ідеальну ситуацію, коли і викладач добре знає свій предмет, і студенти вмотивовані, і тема цікава, але все ж смартфон конкурує за увагу з викладачем. Мобільні додатки розробляють висококваліфіковані фахівці, які роблять усе, щоб ви втягнулися чи в якусь гру, чи в соцмережу. На парі рідко буває, що ви слухаєте викладача з відкритим ротом. Університет – це не місце для розваг, теми лекцій зазвичай не мегацікаві, але важливі. Тому є сенс в обмеженні користування смартфонами».

Сергій Різник, викладач філології КНУ

«Я проти використання телефонів на парах. По-перше, це відволікає студентів від сприйняття інформації. По-друге, телефон не передбачений навчальним процесом на парі як допоміжний засіб. По-третє, телефон уже давно трактується як електронна шпаргалка. По-четверте, це – порушення правил хорошого тону. Так само як і читання художньої книжки чи непрофільного журналу на парах. Тому, на мою думку, є підстави для заборони».

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus