У 50 школах України запустять проект із медіаграмотності

felix

З вересня у школах Маріуполя, Дніпра, Тернополя та Чернігова чотири предмети викладатимуть по-новому – з елементами інформаційно-медійної грамотності.

Такі зміни передбачає програма «Вивчай та розрізняй» (Learn to Discern), яку в лютому презентувала очільниця МОН Лілія Гриневич.

Спершу зміни торкнуться навчальних матеріалів з української мови та літератури (8 клас), історії (8 клас) та мистецтва (9 клас). У програми включать методи критичного аналізу, інструменти верифікації інформації та медіадискурс.

«Оскільки це пілот, ми вирішили фокусуватись на загальноосвітніх школах, які мають не менше двох паралелей 8-9 класів. Тому більшість шкіл у нашому списку – це ЗОШ, але також для експерименту ми вибрали декілька ліцеїв та спеціалізованих шкіл», – розповідає програмна менеджерка IREX Любов Васильчук.

Навесні педагоги пройшли базовий тренінг із медіаграмотності. До кінця літа на них очікує ще один, на якому вони ознайомляться з новими матеріалами для уроків та навчаться їх використовувати.

«Наприклад, навчаючи історії, вчитель може попрацювати з прикладами історичних фейків і спростувати їх разом з учнями», – каже представниця проекту StopFake Вікторія Романюк.

На заняттях із мистецтва застосовуватимуть програми з перевірки фотографій, пошуку в соціальних мережах тощо. На уроках до теми «Телебачення» учням розкажуть про рекламу, державне фінансування та роль інвесторів телеканалів.

Щоб оцінити якість проведеної роботи, виміряють базову та фінальну успішність вчителів та учнів.

«Вивчай та розрізняй» – ініціатива з інфо-медійної грамотності для середніх шкіл, яка навчить учнів критично мислити, не піддаватися впливу дезінформації та пропаганди. Проект реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у партнерстві з Академією української преси та StopFake. Його підтримує МОН, а фінансують посольства США та Великої Британії.

Фото: unsplash.com.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus