Світові мережі, яких не вистачає в Україні

Starbucks в Україні

IKEA, Tesco, Starbucks та інші бренди, без яких покупцям сумно

Нещодавно відкрився перший в Україні магазин компанії H&M, яка існує вже 50 років. Наша держава стала 70-ю країною для шведського модного бренду. Прихід H&M на наш ринок дає надію на появу й інших відомих мереж. Ми вирішили скласти добірку великих магазинів, яких досі не вистачає в Україні.

Сага про IKEA

Шведський роздрібний торговець, що здобув свою популярність як супермаркет «доступних якісних меблів і хатнього начиння». Світового визнання компанія набула за допомогою психологічного маневру «збереш самостійно – полюбиш»: покупці отримують не готові меблі, а їх деталі з інструкцією щодо збирання. У такому разі готова шафа стає ледь не пам’ятником вкладеній праці й досягнутому результату.

Простота, якість, ціна, можливість побачити покупки в реальному інтер’єрі – головні фішки бренду. Похід до IKEA для відвідувачів завжди схожий на маленьку пригоду, адже стелажі та інтер’єри розміщені в певному лабіринтовому ході, з якого є лише один вихід.

Також клієнти полюбили шведську кухню, яку можна спробувати в гіпермаркеті. Важко залишатися байдужими до знаменитих тюфтельок, які чудово смакують із традиційним брусничним соусом.

2019-го року у Києві відкриється перший в Україні магазин IKEA. Компанія навіть розмістила вакансії менеджерів з продажу, логістів, працівників сервіс-центрів, PR і HR для пошуку майбутніх співробітників.

До речі, самі шведи промовляють назву IKEA як «i-kei-a».

Реклама

Від якісної кави до лідера соціальних мереж

За словами компанії Starbucks, у їхньому асортименті є понад 87 000 різновидів напоїв, які постійно доповнюють новими. Щоб по-справжньому спробувати ці всі смаки, не вистачить і цілого життя.

У Starbucks ти ніколи не будеш почуватися самотньо: столики по колу створюють ілюзію великої компанії. Також мережа кав’ярень ставить суворі вимоги до власного персоналу – переважно наймає комунікабельних студентів. Крім того, усі працівники мусять усміхатися. На противагу строгим вимогам компанія повністю оплачує медичне страхування і навіть навчання.

Starbucks не продає звичайну франшизу, для відкриття потрібно пройти серйозне ліцензування й перевірку. На жаль, мережа не робить жодних прогнозів стосовно майбутніх закладів в Україні.

Пісня, яку ти чуєш у будь-якому Starbucks, у цей самий час лунає в усіх закладах мережі. Поза тим, компанія є однією з найпопулярніших у соціальних мережах.

«Допомагає кожна дрібниця»

Британський роздрібний гігант Tesco існує майже 100 років і пропонує дешеві продукти й гнучку систему знижок. До родини Tesco входять магазини різних форматів: від гіпермаркетів до невеличких бакалій біля дому. Споживачам подобається програма лояльності Clubcard, яка відстежує найпопулярніші товари серед придбаних і пропонує купони на знижку для їх купівлі щомісяця.

Першим продуктом бренду Tesco був чай, від назви якого й походить частина абревіатури, решта – перші літери прізвища засновника компанії Джона Коена. Крім Європи, магазини Tesco є в Таїланді, США, Туреччині, Китаї та Малайзії.

Також Tesco відома застосуванням інноваційних методів торгівлі та активною екологічною політикою, а загальна кількість працівників компанії приблизно дорівнює населенню Люксембургу.

Мережа не анонсувала жодних новин щодо виходу на український ринок.

«Доставка піци в космос? – Легко!»

Pizza Hut – гігант індустрії, заснований у 50-х роках. Історія компанії бере початок в американському штаті Канзас, де брати Ден і Френк Карні відкрили свій перший заклад. Ресторани мережі стали широко поширеними завдяки послузі доставки. Починаючи з 1994 року, Pizza Hut пропонувала опцію замовлення в онлайн. Щонайперше на сайті придбали піцу з пепероні, грибами і подвійною порцією сиру. У 2001 році компанія навіть витратила мільйон доларів на доставку піци до Міжнародної космічної станції – чудовий приклад іміджевого рекламного проекту.

Існує два типи закладів мережі: Pizza Hut для сімейного обіду з розширеним меню і Pizza Hut Express, що позиціонує себе як фаст-фуд. Шеф-кухарі постійно експериментують зі смаками, доповнюють меню новинками. Крім американського варіанту піци, компанія спеціалізується на приготуванні пасти, хлібобулочних виробів і курячих крилець, а у 2012 році була випущена лімітована серія парфумів з ароматом свіжовипеченої піци Eau de Pizza Hut.

Від А до Z

Книжковий онлайн-магазин, що перетворився на глобальну мережу електронної комерції. На початку платформа отримала назву Cadabra, на честь магічного заклинання. Власники не вважали її вдалою через співзвучність зі словом «cadaver», що в перекладі з англійської означає «труп». Після неодноразового перейменування фірма нарешті дістала назву Amazon, а вже під цим ім’ям набрала шаленої популярності.

Чверть століття тому видавництва й дистриб’ютори вимагали закуповувати книги партіями щонайменше по десять примірників. Для Amazon це не було вигідно, тому вони домовилися з постачальниками, що купуватимуть одну потрібну книгу, а решту дев’ять замовлятимуть із маловідомих, наприклад, про лишайники. Таких книг ніколи не було в наявності на інших платформах, тож ця стратегія врятувала майбутнього гіганта від банкрутства й стимулювала розвиток. У центрах видання замовлень не раз виникав хаос: компанія не мала готової логістичної мережі через стрімке збільшення кількості клієнтів.

У березні 2017 року керівництво державної компанії «Укрпошта» анонсувало створення спеціальних складських приміщень для Amazon, але проект не рушив далі.

Сучасний логотип зображує усмішку від літери А до Z, що означає доставку до будь-якої точки світу. Наразі покупки з Amazon до України їдуть лише через посередників.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus