Як знайти супермотивацію

дівчина

Часто ми маємо багато планів, але рідко доводимо їх усі до кінця. Нам чогось бракує. Або починаємо із неймовірним завзяттям, але уже на половині шляху здуваємося. У чому проблема? У мотивації. Точніше, у її відсутності. Що таке «супермотивація» і як її розвинути – про це розповів тренер Школи розвитку SРЕ Андрій Манько.

Що таке «супермотивація»

Супермотивація – це один із різновидів мотивації, наш внутрішній двигун, який є всередині кожного. Він працює тихо, але постійно. Саме стабільність є його найважливішою характеристикою. Ти можеш не ходити щодня у плащі Супермена і не сяяти енергією до дій, але всередині ти точно знаєш, що робиш і для чого це все.

Види мотивації

  • Зовнішня. Поки нас хтось не мотивує, ми не почнемо рухатися. Тут мають місце так звані «чарівні копнячки» – нагадування наукового керівника про дедлайни, наполегливі прохання мами усе ж прибрати у кімнаті. Але якщо таких зовнішніх стимулів не буде, рухатися вперед ми не почнемо. Чому? Бо нам і так наче добре. І ключове слово тут «наче».
  • Внутрішня. Уже настає розуміння, що варто почати щось робити. Перестає бути комфортно у тому становищі, у якому ти є. Прагнеш змін. Але «ще одну серію серіалу додивлюся і сяду за роботу». Або «я б сходив на цей тренінг/форум/конференцію, але ніхто з моїх друзів не йде, а сам я не хочу». Якщо у тебе такий вид мотивації, то варто використати прийом «бонусу наперед». Заплануй для себе якусь винагороду, але лише після того, як виконаєш необхідну роботу/допишеш есе чи розрахункову. Це може бути чай з печивом або ж та сама серія серіалу.
  • Самомотивація. Вона ж внутрішній двигун, вона ж супермотивація. Безперечно, найкращий вид мотивації. Коли ви працюєте над чимось не заради бонусу, навіть не заради грошей, а тому, що ви отримуєте від цього задоволення. І вам важливо довести цю справу до кінця. Як досягти цієї супермотивації? Є нескладний рецепт.

дівчата

Реклама

Внутрішній діалог

Дуже важливо говорити із собою і ставити запитання:

  • Чому? Чому я виконую ту чи іншу справу? Наприклад: «Чому я готуюся до семінару?». Тому, що він уже завтра. Береш участь у конкурсі тому, що тобі цікава його тематика. Читаєш «Студвей» тому, що там є багато матеріалів для молоді.
  • Для чого? Важливо розуміти відмінність між цими запитаннями. Чому – це причина, а для чого – це позитивний момент, якого ти очікуєш після виконання певної дії. Приміром, до семінару ти готуєшся для того, щоб заробити на ньому бали, у конкурсі береш участь, щоб перемогти, або ж, щоб отримати новий досвід. «Студвей» читаєш для того, щоб дізнатися про нові лайфхаки і можливості.
  • Як? Тобто сам процес. Наприклад, ти готуєшся до семінару: шукаєш інформацію, перечитуєш її, але також постійно оновлюєш стрічку у соцмережі, дивишся смішні відео. Відповідай на запитання чесно: це допоможе тобі виявити прогалини у роботі. Якщо їх усунеш (припиниш відволікатися), то закінчиш справу набагато швидше.

Важливо: не став собі якесь із цих запитань занадто часто, відповіді лежать на поверхні. Не намагайся «копати» занадто глибоко, бо тоді є ризик заглибитися у філософські категорії на кшталт: «Для чого я живу?». Це не є погано, але тоді ти точно не знайдеш супермотивації, адже будеш зайнятим пошуком відповідей.

Саме всередині себе ти знайдеш камінці, на які зможеш опертися. Звісно, часто ми боїмося запитувати себе, бо нам це здається довгим і нудним процесом, на який нема часу. Але якщо ми собі усе-таки поставимо запитання і отримаємо відповіді, то віднайдемо супермотивацію. І тоді справи будемо виконувати набагато швидше.

дівчина

Самоусвідомлення

Воно невідривно пов’язане із відповіддю на попередні запитання. Адже таким чином ти починаєш робити усі справи більш свідомо, розуміти, чому і для чого, а не на автоматі. І саме це запускає твій внутрішній двигун.

Щодо самоусвідомлення, то тут є відома схема: стимул – реакція. Тобто, нашій дії щось передує. Вона не відбувається сама по собі. Але якщо хочеш досягти самомотивації, то її необхідно розширити: стимул – усвідомлення – дія – реакція. Необхідно усвідомлювати, що тебе підштовхує до тої чи іншої дії, і яку реакцію ти покажеш. Звісно, це не стосується задоволення біологічних потреб.

Наші слова важливі

От ніщо так не відбиває бажання до роботи і не губить мотивації, як щось обов’язкове. Воно одразу стає тягарем. Тому краще забудь про слово «мушу», замість нього вживай «треба», «потрібно». Сила слова справді є великою, тому якщо вживати «позитивні» слова, то мотивувати себе стане значно легше. Адже складно щось робити з примусу.

Супермотивацію ти не знайдеш у відео чи книжках, вона – всередині тебе. І тільки ти можеш запустити її. Як? Запитуй себе частіше, для чого, чому і як ти робиш ту чи іншу справу, навчися спілкуватися з собою, бо всередині – відповіді на найважливіші запитання.

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus