20 способів зробити промову кращою

презентація

Щоб миттєво зачаровувати аудиторію, потрібні роки практики, але ніщо не заважає вам поступово освоювати ораторське мистецтво. Розповідаємо про те, що варто включити в свою промову, а чого краще уникнути.

1. Завжди давайте чітке керівництво до дії.

Неважливо, наскільки надихаючим буде ваш виступ, будь-яка аудиторія віддасть перевагу навчитися чогось негайно, щоб відразу ж застосувати нові знання у своєму житті. Натхнення – це прекрасно, але застосування вашого матеріалу має набагато більше значення. Так що не бійтеся говорити: «Сьогодні подумайте про матеріал, а завтра зробіть те-то і те-то».

Реклама

2. Не відкладайте відповіді на запитання аудиторії.

Якщо запитання виникло в середині презентації, це чудово: значить, вас слухають. Використовуйте цю можливість. Якщо ви відповіли на поставлене запитання в попередньому слайді, поверніться назад. Краща презентація сприймається як обговорення, так що ніколи не втрачайте можливості взаємодії з аудиторією.

3. Ставте запитання, на які не знаєте відповіді.

Коли ви ставите запитання, щоб залучити людей до обговорення, це може відчуватися як примус. Замість цього ставте запитання, на який аудиторія не знає відповіді, а потім скажіть, що і самі його не знаєте.

Той факт, що ви не знаєте, але хочете дізнатися відповідь, не тільки робить вас більш простим і людяним в очах публіки, а й змушує людей уважніше слухати те, що ви розповідаєте.

4. Заправте свій розумовий двигун.

Амінокислота тирозин, що міститься в білку, покращує когнітивні здібності під час стресу і покращує настрій. Так що перед виступом включите в свій раціон їжу, багату білком. І поїжте заздалегідь. Коли ви нервуєте, їжа – це останнє, про що ви подумаєте.

ДІВЧИНА

5. Спаліть трохи кортизолу.

Коли ви хвилюєтеся, ваші наднирники виробляють кортизол. Цей гормон обмежує ваші творчі здібності і можливість працювати зі складною інформацією. Коли вас атакує кортизол, практично неможливо читати або реагувати на те, що відбувається з аудиторією.

Простий спосіб знизити кількість кортизолу – фізичні вправи. Позаймайтеся на вулиці перед тим, як відправитися на роботу, прогуляйтеся в обідню перерву або вирушайте в спортзал незадовго до виступу.

6. Створіть два запасних плани.

Як правило, найбільше джерело занепокоєння – це запитання: «Що, якщо? ..». Що, якщо ваша презентація провалиться, хтось буде постійно вас перебивати або ваші ідеї нікому не сподобаються?

Візьміть два найбільших страхи і створіть запасний план. Що ви будете робити, якщо зламається проектор? Що ви будете робити, якщо нарада триватиме надто довго і на ваш виступ залишиться всього пара хвилин?

Навіть якщо ваші страхи не втіляться в життя, запасний план допоможе вам виступити краще. Чим краще ви продумає всі аспекти свого виступу, тим швидше зорієнтуєтеся, якщо дійсно станеться щось несподіване.

7. Замініть забобони на корисні звички.

Забобони придумані для того, щоб знайти відчуття контролю над своїми страхами. «Щасливі» шкарпетки не допоможуть вам краще пробігти на змаганнях. Надягаючи «щасливу» річ, ви намагаєтеся магічним способом вплинути на майбутні події, над якими не владні і які вселяють страх.

Замість того, щоб плодити забобони, займіться справами, які допоможуть заспокоїтися. Походіть по кімнаті, в якій будете виступати, і знайдіть найкращі точки огляду. Перевірте мікрофон. Пробіжіться по своїй презентації, щоб ще раз переконатися, що ви готові до виступу. Виберіть кілька дійсно корисних дій і звикайте виконувати їх перед кожним виступом. Знайомі дії допоможуть вам знайти упевненість в своїх силах.

8. Встановіть запасну мету.

Давайте уявимо, що ви виступаєте перед людьми в рамках благодійної програми і розумієте, що ваш виступ не має успіху. У такій ситуації люди, як правило, або починають дуже сильно старатися, щоб виступ все ж сподобалося, або просто здаються.

Якщо вашою метою було налагодити контакт з аудиторією і ви розумієте, що зробити це не вдалося, спробуйте змінити мету. Якщо ви не досягли своєї початкової мети, подумайте, що ви можете отримати від виступу.

Запасна мета допоможе вам залишитися позитивним і зосередженим до кінця виступу.

дівчина4

9. Поділіться емоційної історією.

Багато ораторів розповідають історії з життя, але не завжди це приносить очевидну користь. Якщо історія свого промаху розказана тільки для того, щоб показати, як далеко просунувся оповідач, це не викличе відгуку аудиторії.

Інша справа — розповісти історію, яка змусить вас проявити емоції. Якщо вам було сумно, виявіть це. Якщо ви кричали, розкажіть історію на підвищених тонах. Якщо ви відчували каяття, дайте йому пробитися назовні. Коли ви проявляєте непідробні емоції, виникає негайний і тривалий контакт з аудиторією. Емоції роблять ваш виступ проникливим, вражаючим і незабутнім.

10. Зробіть паузу на 10 секунд.

Зупиніться на 2 секунди, і аудиторія подумає, що ви втратили думку. Візьміть паузу на 5 секунд, і публіка вирішить, що ви зупинилися навмисне. Після 10 секунд паузи навіть ті, хто листувався під час вашої промови, піднімуть голову, щоб подивитися, в чому справа.

Коли ви знову почнете говорити, всі будуть впевнені у тому, що ваша пауза була навмисною, і що ви впевнений у собі, просунутий оратор.

Невпевнений оповідач боїться тиші, лише досвідчений оратор добре почувається під час неї. Зробіть одну довгу паузу, щоб зібратися з думками, і аудиторія автоматично додасть вам балів.

11. Поділіться дивним фактом.

Ніхто не скаже: «Вчора на презентації того хлопця мене просто неймовірно вразила діаграма Ганта». Швидше ви почуєте: «Вчора я дізнався, що, коли ми червоніємо, шлунок теж червоніє».

Знайдіть дивовижний факт або незвичайну аналогію по темі доповіді і поділіться з аудиторією. Люди люблять дивуватися. Вони запам’ятають ваш виступ і розкажуть про нього друзям і знайомим.

12. Прагніть допомогти своїй аудиторії.

Більшість ораторів вважають метою свого виступу отримання негайної вигоди: наприклад, просування сайту або сервісу, розширення кола клієнтів. Думаючи про виступ в такому ключі, ви збільшуєте тиск і без того стресовій ситуації. Замість цього прагніть до того, щоб ваша мова була корисна для аудиторії.

Коли ви допомагаєте людям вирости в професійному плані або намагаєтеся якимось чином покращити їх життя, ви отримуєте вигоду у вигляді відданих слухачів, популярності і нових клієнтів.

дівчина

13. Не виправдовуйтеся.

Тепер давайте розглянемо кілька речей, які не варто робити.

Через почуття незахищеності багато ораторів починають свій виступ так: «У мене було мало часу на підготовку» або «Я не дуже хороший в цьому». Це не змусить людей ставитися до вашого виступу краще. Замість цього ваші слухачі подумають: «Якщо ти нічого не знаєш, навіщо витрачаєш мій час?». Перегляньте свою промову на предмет виправдань і викресліть їх.

14. Закінчуйте підготовку до виступу.

Коли ви стоїте перед аудиторією, час для підготовки вже пройшов. Не перевіряйте мікрофон, світло, пульт для перегляду слайдів – зробіть це заздалегідь. Якщо за технічну сторону вашого виступу відповідають фахівці, завчасно дізнайтесь, що робити, якщо щось піде не так.

Якщо під час вашого виступу щось зламалося, постарайтеся виглядати впевнено, поки вирішуєте проблему (або поки техніки налагоджують обладнання). Коли щось йде не так, найголовніше – те, як ви на це реагуєте.

15. Не перевантажуйте свої слайди.

Розмір шрифту повинен міститися між 60 і 80 пунктами. Якщо у вас не виходить вмістити на слайді всі слова, доведеться скорочувати повідомлення.

16. Ніколи не читайте слайди.

Ваші слухачі повинні ковзати поглядом по слайдах. Якщо їм доведеться читати, ви втратите їх увагу. Крім того, ви упустите аудиторію, якщо самі будете читати слайди під час виступу. Слайди повинні акцентувати ваші слова, підкреслювати якісь пункти вашого виступу, але не бути цими пунктами.

17. Завоюйте увагу.

Замість того, щоб просити людей вимкнути мобільні пристрої (ніхто цього не зробить), постарайтеся повністю завоювати їхню увагу, щоб у них і думки не виникло перевірити email під час вашого виступу. Зробіть свою презентацію такою цікавою, щоб люди мимоволі слухали до кінця. Аудиторія не зобов’язана вас слухати, це ви зобов’язані змусити її слухати.

мікрофон

18. Завжди повторюйте запитання аудиторії.

Мікрофон є у кожного оратора, але рідко доступний людям із залу. Тому, якщо вам поставили запитання, обов’язково повторіть його для аудиторії, перш ніж почати відповідати. По-перше, це допоможе всім слухачам зрозуміти, про що йде мова у вашій відповіді. По-друге, це дасть вам кілька секунд, щоб знайти найкращу відповідь.

19. Повторюйте ключові пункти.

Продумайте структуру виступу так, щоб ви могли іноді повторювати ключові пункти своєї промови. Спочатку поясніть пункт, потім наведіть приклади, як можна застосувати цю інформацію в житті, і завершіть описом конкретних дій у відповідності з цим жартом.

Оскільки ніхто не може запам’ятати абсолютно все, що ви говорили, чим більше ви повторюєте ключові пункти, тим більше шансів, що вони відкладуться в пам’яті ваших слухачів і будуть використані в житті.

20. Будьте лаконічні.

Якщо на ваш виступ відвели 30 хвилин, використайте 25. Якщо вам дали годину, говоріть протягом 50 хвилин. Завжди поважайте час своєї аудиторії і закінчуйте раніше. Намагаючись скоротити свій виступ ще на етапі підготовки, ви вдосконалите свою промову і приберете з неї все непотрібне.

Закінчите раніше і витратьте час, що залишився, відповідаючи на запитання. Якщо часу не вистачає, запропонуйте слухачам зустрітися після презентації, щоб обговорити незрозумілі моменти. Ніколи не затягуйте виступ. Це може зруйнувати позитивне враження і залишити в аудиторії неприємний осад.

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus