Селф-брендинг: якщо хочеш заробляти більше

girl1

«Знайти себе неможливо – себе можна тільки створити». Так каже Джонні Депп, і ми погоджуємося, адже в сучасному світі про себе варто гучно заявляти. Зробити це можна завдяки створенню я-бренду.

Що таке селф-брендинг?

Це створення бренду із власної особистості (я-бренду), гармонійне поєднання самовдосконалення та самопіару. Навіщо? Щоб мати свободу вибору й можливість підкорювати вершини, недосяжні для інших: як-не-як, визначних успіхів досягають визначні люди. Персональний бренд дозволяє бути впізнаваним, легше відчиняти будь-які двері й заробляти більше.

Реклама

Як створити персональний бренд

Визнач, хто ти та як себе позиціонуватимеш

Так, ти студент, але ким бачиш себе через 5 чи 10 років? Можливо, професійним маркетологом або відомим лікарем?

Не варто пов’язувати себе заради диплому зі спеціальністю, яка не подобається. Наприклад, якщо навчаєшся на юридичному факультеті, а хочеш бути письменником, то брендуй себе як письменника.

Якщо не любиш те, чим займаєшся, бренд не спрацює. Вдалий спосіб зрозуміти, чого ти хочеш – запитати: «Над чим би я працював, якби був забезпеченим до кінця життя?»

workspace

Сформуй платформу бренду

Це сукупність того, що ти хочеш донести світові – цінності, компетенції, бачення. Щоб сформувати платформу бренду, необхідно визначити кілька важливих моментів. Можеш записати їх на аркуші.

Компетенції. Те, що ти вмієш робити професійно. Ти студент і лише навчаєшся, але мають бути речі, які добре вдаються вже зараз: наприклад, монтаж відео, розробка сайтів, рукоділля. Також можеш зараховувати пройдені курси, тренінги, майстер-класи.

Емоції, з якими себе асоціюєш. Кожен із нас має певний тип характеру: хтось емоційний і запальний, інший – спокійний і розважливий. Бренд обов’язково повинен включати емоції, але важливо не приписувати собі невластивих якостей. Наприклад, якщо мрієш стати менеджером із підбору персоналу, але за характером надто різкий та імпульсивний – краще це визнати. Якщо твій бренд спрацює, потенційний роботодавець пробачить такі непідходящі риси. Чому? Бо ти людина-бренд, упізнавана й успішна. Він зацікавлений взяти саме тебе.

Цільова аудиторія. На кого розрахований бренд? До кого хочеш достукатися? Можливо, до HR-менеджерів, щоб вони побачили в тобі чудового фахівця (хоча б у майбутньому)? До однокурсників, щоб розгледіли цікаву особистість, а не сіру мишку? До закордонних університетів, щоб взяли на навчання успішного студента? Звісно, головна цільова аудиторія – ти сам. За допомогою селф-брендингу можна з’ясувати, хто ж ти насправді.

Духовні цінності. Кожен має певні моральні орієнтири: наприклад, толерантність, протидія дискримінації, заняття благодійністю. Подумай, яким духовним досвідом ти готовий ділитися з іншими.

workspace 2

Що робити далі?

Транслюй

Якщо розписав платформу власного бренду – починай його популяризувати. Найдоступніший варіант – соціальні мережі. Вибери кілька сайтів, де збирається найбільша кількість твоєї цільової аудиторії. Наприклад, роботодавців можна знайти у Facebook, однокурсників у «ВКонтакте».

Варто мати одне фото на профілях у всіх соціальних мережах – так ти станеш упізнаваним. Твої пости мають працювати на бренд: подумай, чи демонструють вони твої компетенції та цінності, чи не суперечать їм. Вигадай спеціальний хештег, не зайвими будуть репости. Можеш заохочувати людей поширювати твої записи словами на кшталт «Важливо, репост».

Інший варіант – почни вести блог. Якщо ідей для записів геть немає, описуй свої спроби стати брендом. Веди блог регулярно, поширюй пости.

Ще одна пропозиція – популяризація через медіа. Якщо ти брендуєш себе як амбітний молодий поет, то надішли кілька віршів у редакцію літературного журналу чи на спеціалізовані сайти. Або ж напиши матеріал на тему «Як я намагаюся стати поетом». Схожі статті можна писати про будь-яку спеціальність і надсилати у профільні видання. Майже безпрограшний варіант.

Корисні поради

Розповідай історії. Люди їх люблять. Кожен із нас має чим поділитися. Ведуча Ольга Герасим’юк під час зустрічі зі студентами сказала: «Якщо сісти й поговорити з кожним із вас, то можна зробити програму з будь-якої історії».

Про що розповідати? Варіантів багато: як ти не послухав батьків і вступив на спеціальність мрії, як переїхав з невеликого селища до міста, як провалив важливий іспит, але не здався.

boyЗнайди власну фішку. Тобто деталь, яка вирізняє з-поміж інших. Це можуть бути як окуляри дивакуватої форми, так і незвичний колір волосся. Але краще обрати щось нематеріальне: наприклад, коронну фразу чи особливе вміння.

Розширюй коло знайомств. Найважливіший ресурс для селф-брендингу – це люди. Відвідуй тематичні зустрічі, налагоджуй нові контакти, але не забувай і про старі. Перетвори кожне нове знайомство на власний актив – спілкуйся з людьми, обговорюй тенденції спільної діяльності, ділися ідеями.

Придумай «виступ у ліфті». Уяви, що ти повинен розповісти незнайомцеві про свій персональний бренд за півтори-дві хвилини у ліфті. Що скажеш? На чому зосередиш увагу? Подумай про найважливіше й вирази це кількома тезами. Така практика допоможе не заплутатися у селф-брендингу й чітко розуміти, хто ти, чого прагнеш.

Кіноприклади персональних брендів

«Диявол носить Рrada». Хай Міранда Прістлі й не головна героїня стрічки, але точно найбільш харизматична. Треба добряче постаратися, щоб тебе називали «дияволом»! Міранду знають усі, про неї пускають чутки, вона справжній професіонал із власним стилем. Усе це – яскраві елементи персонального бренду.

«Зізнання шопоголіка». Головна героїня здобула шалену популярність завдяки матеріалам на економічну тематику: нею захоплювалися, запрошували на телешоу. І навіть після того, як виявилося, що дівчина – безнадійний шопоголік, її знаменитий зелений шарф не втратив популярності. Він сприймався як справжнісінька реліквія.

Ну що, спробуєш створити я-бренд? Результатами ділися в коментарях.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus