Розумна мода: як технології змінюють одяг?

Мода довгий час залишалася втіхою лиш для елітних прошарків соціуму. Часи змінилися, проте більшість люксових брендів тримаються за свою історію і сотні разів дублюють класичні – читай псевдоякісні – дизайни. Чому модній індустрії необхідно осучаснюватися та вдаватися до технологічних інновацій не менше, ніж сфері освіти?

Хто вже зараз займається розробкою спідниць та шкарпеток, які ми звикли бачити лише у фантастичних фільмах про супергероїв? Вирішили розібратися, що за куртка-зарядка та розумна білизна опиняться в усіх гардеробах ще за життя нашого покоління.

Молодь проти традицій

Традиції – це добре. Вони допомагають триматися гідного рівня якості, захищають унікальне ДНК бренду та відрізняють його від сотень молодих марок, що народжуються і зникають щороку. Проте бути просто не гіршим за себе вчорашнього недостатньо. Якщо єдиною разючою рисою модного дому є вік клієнтури 50+, він може виживати як певна нішева марка, але молодих покупців йому не задовольнити.

Міленіали – діти технологій, що з пелюшок звикають до комфорту та функціональності. Дорогий швейцарський годинник і досі залишається престижною річчю, проте, порівнявши елегантність та статусність Hublot з модерновими, елегантними та, в першу чергу, зручними і корисними iWatch, міленіал понесе свої гроші у храм Стіва Джобса.

Фото: wearablesolar.nl

Фото: wearablesolar.nl

Реклама

Нанобактерії та розумні шорти

Справа у тому, що технологічні пристрої поступово починають відігравати у нашому житті ту роль, котра колись повністю належала одягу: модель телефону, улюблені додатки, колір та розмір плеєра характеризують власника не менше, ніж у минулому армійські берці чи костюм зут (мода 30-40-х років XX століття). Більше того: ми підсвідомо тягнемося до технологій та інновацій, що дозволяє, наприклад, виробникам йогуртів піднімати рівень продажу лиш завдяки зображенню решіток ДНК на пляшці та патетичному псевдо-науковому слогану про «нанобактерії».

Останні кілька сезонів модна індустрія немов очуняла від летаргічного сну та почала гарячково переймати технічні фокуси: покази, на які раніше допускалися лише обрані з обраних, тепер транслюються в Periscope у режимі реального часу; персонал бутиків Burberry пропонує клієнтам функцію «універсальної полиці», тобто, перебуваючи в реальному офлайн-магазині, ти все одно можеш замовити будь-що онлайн, скориставшись сенсорним екраном на стіні; Adidas тепер спокушає новим матеріалом climacool, в якому ти ніколи не зіпрієш (і не важливо, що під час бігу пітніють усі та в усьому).

Sensoria Fitness Socks – How to wear the socks and get ready for your run from Sensoria Inc on Vimeo.

Гачок для міленіалів

Нас захоплює слово «технології» у сполученні з чим завгодно. Деякі модні марки та молоді компанії користуються цим вже зараз, пропонуючи нам:

1. Сукню, що рухається та змінює колір в залежності від настрою власника. Kinetic Dress британської фірми CUTECIRCUIT виготовлене з еластичного текстилю з маленькими сенсорами. Датчики вимірюють активність людини, її рухи та контакти з оточуючими, роблять висновки про емоційний настрій та відповідно до нього змушують електролюмінесцентну вишивку сукні згасати чи, навпаки, яскраво сяяти.

2. Куртки та кросівки як портативні батареї. Одночасно дві компанії працюють над цими новинками. Бренд Tommy Hilfiger на нещодавньому технологічному шоу CES в Лас-Вегасі показав жакет, вкритий сонячними панелями, котрі заряджаються від променів сонця і віддають накопичену енергію (тим самим займається ще одна фірма – Wearable Solar). Індустріальний дизайнер Соледад Мартін зараз працює над іншим концептом: він устаткував кросівки наногенератором, що перетворює твою ходу чи біг на кінетичну енергію, якою ти потім заряджаєш мобільний.

3. Футболку, що слідкує за твоїм здоров’ям. Модний дім Ralph Lauren став першим всесвітньо відомим брендом одягу, що запустив у продаж продукт, який виглядає дуже нестандартно на тлі усіх інших його товарів – класичних чоловічих поло та дорогих костюмів. Футболка, оснащена технологією, яку розробив канадський стартап OMsignal, моніторить серцебиття власника, вимірює рівень стресу, дихальний режим. Якщо ти не гонишся за брендами, можна спробувати продукцію, котру виготовляють самі канадці: «розумні» ліфчики та топи з тими ж функціями.

4. Шкарпетки, що врятують тебе від травм. Велика кількість непрофесійних бігунів травмуються через неправильний розподіл зусиль під час тренувань чи невідповідне взуття. Шкарпетки Sensoria обладнані спеціальними сенсорами та під’єднані до мобільного додатку. Вони проаналізують твій забіг краще за лікаря-ортопеда чи фітнес-тренера: підкажуть, чи не є навантаження на суглоби критичним, чи правильно ти ставиш стопу в кінці стрибку, яку дистанцію долаєш за певний час тощо.

5. Сукня, що попередить про забруднене повітря. Можливо, європейців проблема забруднення повітря поки що не особливо хвилює, та, наприклад, жителі великих китайських міст перевіряють рівень забруднення кожного ранку, як ми погоду. Тож їм безумовно знадобилася б сукня, створена проектом Diffus за технологією soft circuits: її оздоблення починає блимати, коли концентрація CO2 у повітрі перевищує норму.

Покоління connected objects

Момент, коли шкарпетки-ортопеди з’являться у кожному гардеробі, поки неблизький, бо коштують вищезгадані технології чимало. Та він обов’язково настане, адже будь-який предмет майбутнього це, в першу чергу, connected object – прив’язаний до телефону чи комп’ютера виріб, що має більше, ніж естетичне значення.

Звичайно, для такої консервативної сфери як мода, яка не любить модернізувати свою бізнес-модель, подібне посягання на її статус може здаватися принизливим. Та якби перша рибо-ссавець, яка виповзла на суходіл з моря, з гордості продовжувала б тягати за собою хвіст, що відпав, в неї не було б шансу колись піднятися на 4 ноги, вже не кажучи про одну пару. Іноді, щоб переродитися заради майбутнього, потрібно забути про гордість і залишити традиції в музеї, навіть якщо це традиції витонченого мережива та крою, що не змінювалися століттями.

Фото: cutecircuit.com

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus