2 способи розповісти світу про свій стартап

хакатон

«Танцюй так, наче тебе ніхто не бачить, співай так, ніби тебе ніхто не чує»… Забудь цю пораду, якщо хочеш, щоб твій стартап досяг успіху! Про твою ідею повинно дізнатися якомога більше людей, тому дослухайся до порад лекторів Media Hack Weekend 2016.

Лекція 1. А ви робите гроші на чутках?

circle


Петро Бондаревський, СЕО в Softorino, з власного досвіду знає, як за одну ніч створити чутку і поширити її так, щоб про неї написали Forbes, Gizmodo та Engadget, і перетворити це на прибуток.

Багато стартаперів припускаються однакової помилки: коли вони намагаються зв’язатися з медіа, то пишуть про те, який чудовий їхній проект, просять поглянути й завантажити. Чому це неправильно? Ти розповідаєш про те, що цікаво тобі, і забуваєш, що про твій проект поки ніхто не знає. Потрібно писати те, що цікавить читачів медіа.

Для цього можна скористатися двома інструментами: історією (сторітелінг) або чуткою. Думай про сторітелінг як про шлях джедая – це правильно і ти залишаєшся на світлій стороні. Чутки – спекуляція, яка виснажує інформаційний простір, тому їх використання – фактично перехід на темну сторону. Цей прийом можна використовувати нечасто, 1-2 рази загалом і тільки раз на один рік, інакше ризикуєш зіпсувати стосунки з медіа.

Навіщо потрібно «хакнути» медіа? Головне завдання – зробити так, щоб цільова аудиторія медіа дізналася про твою ідею. Це проміжна ланка, яка може написати про винахід і робить це безкоштовно. У світі немає практики платити за публікації, а якщо таке й стається, там обов’язково буде приписка, що матеріал рекламний. Видання цінують свою репутацію і не хочуть асоціюватися з проплаченими статтями.

робоче місце

Як створити чутку?

  1. Вигадай тему. Ти повинен у ній розбиратися, вона повинна стосуватися твого проекту і популярного об’єкту (наприклад, Apple) – так ти зможеш легше переконати редактора опублікувати чутку.
  2. Передай чутку правильній людині. Знадобиться лише один контакт, але він повинен бути успішним. Шукай профільне видання (якщо профіль співпадає, вірогідність того, що чутку опублікують, зростає), автора, який пише на цю тему і авторитетне медіа для того, щоб забезпечити вірусне поширення матеріалу. Чутка може спрацювати завдяки одному медіа, але воно повинно бути дуже популярним і вважатися експертом.
  3. Правильно подай чутку – це ще називається пітч. Найкраще проілюструвати чутку за допомогою відео-доказу, оскільки це дуже потужне свідчення правдивості. Ніяких прес-релізів та PDF-документів, адже створюється відчуття, що ти готував їх спеціально для редактора. Розмовляй із кількома виданнями та кожному гарантуй ексклюзивну інформацію, проте найбільше уваги приділяй найпотужнішому медіа.
  4. Насолоджуйся результатом! Якщо ти правильно обрав тему чутки, людину, якій її передати, організував грамотну подачу, то отримаєш одну публікацію, сотні передруків, тисячі кліків та продажів. А що це означає? Прибуток!

Реклама

Лекція 2. PR-пітч: як привернути увагу західної преси до стартапу

circle (1)


Юлія Петрик, маркетинг та PR-менеджер компанії MacPaw, вважає, що будь-який стартап повинен цілитися на глобальний ринок, тому життєво необхідно знати, як привернути увагу західної преси. Пітч – це коротке словесне чи візуальне представлення ідеї, своєрідна презентація.

Трохи статистики: на Apple Store щодня з’являється більше тисячі нових додатків, сайт Product Hunt кожного дня додає близько 200 нових продуктів. Це висококонкурентний ринок, де всі хочуть привернути увагу преси, тому треба витратити чимало маркетингових зусиль на пітч. Як почати? До пітчу потрібно відноситися як до продукту, що необхідно вивести на ринок. Для цього:

1. Обираємо медіа

Визнач, якому виданню чи журналісту буде цікавий твій проект: для цього уважно вивчи редакторську політику медіа, дізнайся, про що вони пишуть. Це трудомісткий процес, але бажана публікація компенсує всі витрачені сили і час. Підказка: багато журналістів зазначають сферу своїх інтересів на сайті видання або ж на особистій сторінці в «Твіттері».

2. Зв’язуємося з журналістом

90 % журналістів надають перевагу спілкуванню (та пітчингу) через email-повідомлення. Підказка: створи декілька пітчів для різних медіа. Персоналізуй інформацію і ніколи не використовуй розсилку!

ноут

3. Пишемо ідеальний e-mail

• Тема листа, або 20 % успіху пітчу.

3 секунди. Стільки часу в тебе на те, щоб привернути увагу журналіста. Не використовуй цитати, метафори, не пиши BREAKING – це нецікаво і неефективно. Намагайся починати спілкуватися з пресою задовго до запуску продукту. Це добре спрацьовує завдяки персоналізованому підходу, але дотримуйся визначених дат релізу!

• Розповідь про продукт.

Ніяких довгих вступів. У першому абзаці зазнач усе, що може привернути увагу журналіста (наприклад, отримані нагороди) і напиши максимально простий текст, де потрібно відповісти на 6 основних запитань: Що? Де? Коли? Хто? Як? Чому? Керуйся простим правилом: якщо написане зрозуміє твоя бабуся, то зрозуміє будь-хто.

Підказка: намагайся «вивести» журналіста з листа за допомогою посилань на зовнішні джерела.

• Деталі релізу.

Якщо ти таки почав писати журналістам завчасно, то обов’язково повідом дату і платформу запуску продукту. Не забувай про візуальний контент, але не прикріплюй відео до листа, давай зовнішні посилання. Ніякого PDF! Інколи журналісти беруть інформацію для статті з надісланих матеріалів, а з цього формату дуже важко що-небудь перекопіювати.

Підказка: використовуй заклик до дії (call to action). Поясни журналісту, чого ти від нього хочеш, інакше він просто тебе не зрозуміє.

• Контактна інформація.

Завжди будь у зоні доступу! Залишив номер телефону – відповідай на дзвінки.

4. Обираємо правильний час

  • Пам’ятай: усю PR-активність потрібно проводити задовго до фінального виходу на ринок.
  • Якщо ти співпрацюєш із закордонними журналістами, переконайся, що вони отримають пітч о 8-9 ранку за їхнім часом.
  • Не виходь одночасно з гігантами типу Apple – твоя новина просто загубиться.

Коли ти надіслав Email – твоя робота закінчилася. Пам’ятай: журналісти не передзвонюють – це особливість сучасної преси. Не дзвони сам: це можна робити тільки тоді, коли журналіст сам дав тобі номер. Можеш нагадати про себе тричі: це допустимий максимум.

Фото: соцмережі

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus