Про внутрішню кухню студентського «Radio 412»

412

Традиція студентського радіо існувала в УКУ вже давно. Спершу було «УКУпочці», потім «Be good», а два роки тому створили «Radio 412» у якості проекту магістерської програми з медіакомунікацій УКУ. Втім з навчальної платформи це переросло у повноцінний мультимедійний продукт на українському ринку. Ефіри, авторські передачі, багато доброї музики – усе це творять студенти.

Все розпочалось з ініціативи Романа Заяця, викладача УКУ, а також засновника і керівника «MJoy Multimedia». Він вважав, що студентський продукт може підходити не лише для практики знань, а й бути живим радіо із своєю аудиторією, яка виходить за межі університету. Сформувавши ідею настав час її поетапного втілення – від набору команди до обдумування контенту та створення готового продукту.

«Спершу ми оголосили загальний конкурс в УКУ, щоб доєднатися могли не лише студенти з медіакомунікацій, а й соціологи, айтішники, культурологи… Прийшло багато охочих, але лишилися ті, котрі хотіли працювати щодня», – розповідає Роман. Далі розпочалась робота над концепцією радіо та формуванням відділів залежно від навичок та особистостей в команді. З’явився відділ роботи з клієнтами, програмний та аналітичний відділи. Останній, наприклад, сформували студенти-соціологи, які аналізували аудиторію радіо за допомогою соціологічних методів.

Керівниця магістерської програми з медіакомунікацій, Вікторія Романюк, розповідає, що курс «Онлайн-радіо» існував у навчальному плані давно, але Radio 412 стало чимось більшим. «Ми вирішили відійти від традиційного викладання та занурити студентів у живу роботу, щоб дати їм простір робити повноцінний медіапроект. Вони відчули себе креативниками, технічними працівниками та управлінцями, які вчаться не лише працювати в команді, але й шукати шляхи розвитку радіо», – розповідає Вікторія.

Попри те, що проект повністю реалізують студенти, вони проводять багато експериментів з контентом, аналізують свої результати та роблять повноцінну бізнес-модель. Вікторія Романюк пояснює: «Ми претендуємо зайняти власну нішу на медійному ринку України, тому висуваємо жорсткі вимоги радійникам щодо якості ефірів. Наша особливість – мультимедійний контент, адже ми відійшли від традиційної ідеї, що радіо повинне лише «говорити». Тому робимо сучасне візуальне наповнення, а кожна передача одночасно доступна як на сайті проекту, так і на сторінках соціальних мереж у Фейсбуці, Інстаграмі та Твіттері».

Та окрім менторів Radio 412, ми розпитали про створення та роботу проекту частину його команди.

oooo.plus_1108

Меланія Подоляк, керівниця Radio 412

«Кожен з нас прийшов на радіо з якоюсь особистою ціллю, але те, що об’єднувало, – бажання зламати стереотип, що студентське радіо непрофесійне. Усі ми знаємо, що такий проект, скажімо, в Америці чи Європі – це серйозна, авторитетна платформ, де працюють як студенти, так і професіонали. Ми прагнули створити радіо, яке хотіли б слухати самі. Radio 412 – для молоді, які вкінці робочого дня чи після навчання хочуть відпочити, але й одночасно отримати корисну інформацію. Серед нашої аудиторії 60% – це ті, хто або навчаються, або працюють, а ще 40% – поєднують ці заняття.

За два роки наш продукт виріс і, окрім хіт-параду, сформувалося багато авторських передач, як-от «Штуцер», «28 клавіш», «Всюди люди». Практично усі ефіри ведемо у студії навчального корпусу УКУ, в аудиторії №412 – звідси і назва радіо. Також є мобільна студія, що дозволяє включатися в ефір з інших корпусів вишу.

Окрім постійних передач є так звані «плавучі ефіри», на які запрошуємо експертів і проводимо з ними інтерв’ю. Поки їх проводжу я, але, думаю, що мій найкращий проект – попереду. Ми завжди відкриті для ініціативних студентів, які хочуть долучитися до команди і пропонувати власні проекти, але запропонувати ідею – мало. Важливо реалізувати її».

oooo.plus_872

Яромир Делікатний, співавтор програми «Штуцер»

«Коли мій батько за роботою вмикав якусь радіостанцію, я одразу ж іронічно посміхався. Мені здавалося, що радіо – це щось дуже нудне і застаріле. Тому я й подумати не міг, що сам працюватиму радійником. Проте в УКУ я зміг відкрити для себе інше радіо – прогресивне, цікаве і потрібне.

Сьогодні я один із авторів програми «Штуцер». Це проект про сучасний, технологічний вимір мистецтва – культуру, мистецькі події, стартапи, історії успіху та інновації. І усе це у цікавому, жвавому форматі. Ми можемо, приміром, анонсувати виставу в оперному театрі, а за декілька хвилин розповідати про центр інноваційного мистецтва в ПАР».

oooo.plus_1760

Анна Чорнобровкіна, креативна продюсерка, співавторка програми «Штуцер»

«Я працюю над програмою «Штуцер» і ще, разом з однією студенткою з медіакомунікацій, готуємо пілотний проект про музику у ретроперспективі. Паралельно створюю сценарій для передач, які попередньо розробляє команда.

Для мене радіо – це прекрасна нагода випробувати себе і зрозуміти, чим я хотіла б займатися після навчання. Хочу, щоб наш проект вийшов на високий рівень впізнаваності, щоб коли я написала участь у своєму резюме, то мені сказали: «Я знаю це радіо, це класний продукт».

oooo.plus_194

Анатолій Шульгат, співавтор програми «28 клавіш», відповідальний за технічне забезпечення ефірів

«У кожному радіо має бути людина, яка виводить передачу в ефір. На «Radio 412» ця людина – я, і у моїх обов’язках забезпечувати технічну підтримку. Також разом із іншою радійницею, Марією Синишин, ведемо авторську передачу «28 клавіш». Під час неї читаємо листи видатних особистостей, вже озвучили листи Че Гевари, Чарлі Чапліна, Лінкольна та інших».

oooo.plus_974

Дарія Зубрицька, СММниця, авторка проекту про подорожі

Невід’ємною частиною роботи онлайн-радіо є його просування у соціальних мережах і комунікація зі слухачами та читачами, зокрема через радійну сторінку у Фейсбук. Це моя ділянка роботи і за час своєї роботи я навчилася використовувати так звані «гачки», щоб якомога більше людей прочитало дописи.

Окрім цього я веду проект про мандри. Раніше дуже багато подорожувала і накопичила досвід, яким хотіла б поділитися. І ось на радіо отримала цю можливість. Зараз в ефірах даю корисні поради, що потрібно знати, перш ніж пакувати валізу».

oooo.plus_1729

Ірина Дебрин, очільниця дослідницького відділу

«Соціологічні дослідження були основою створення нашого радіо. Чесно кажучи, як студентка-соціологиня, я не очікувала, що ця наука виявиться настільки потрібною. Для того, щоб з’ясувати, хто є нашою аудиторією, які у неї музичні вподобання, я та ще одна студентка з соціології взялися проводити онлайн-опитування. Ми просили респондентів відповісти на загальні питання, а ще вказати улюблені музичні жанри та групи. Зібрану інформацію покодували й показали дані команді радіо, щоб разом вибудувати концепцію.

Робота на радіо дає мені можливість розкривати соціологію під іншим кутом, як науку потрібну і важливу, без якої неможливо створити якісний продукт. Ще мені подобається приходити на зустрічі з колегами, організовувати дослідження і розуміти нашу аудиторію все краще і краще, контролювати процес створення програм і не дозволяти йому виходити за межі концепції».

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus