Портрет молодого українця

Як ми вже згадували раніше, Центр незалежних соціологічних досліджень «ОМЕГА» на замовлення Міністерства молоді та спорту України проаналізував становище української молоді у 2016 році. Тепер ділимося інфографікою, у якій вміщено найцікавіші моменти: як сучасна молодь ставиться до української освіти, чи планує виїжджати за кордон, чи має можливості влаштуватися за спеціальністю тощо.

портрет2

Освіта та навчання

Майже половина опитаних вважає, що навчання дозволяє отримати професію та зробити кар’єру (47,3%) і лише 3,5% опитаної молоді думають, що навчання – марно витрачений час.

Найбільш привабливими професіями є бізнесмен/підприємець (44,4%), юрист (40,6%), лікар (37,2%) та спеціаліст із програмного забезпечення і комп’ютерної техніки (30,5%). Вказані професії за оцінками молоді також забезпечують успіх у житті. Найменш привабливими виявилися професії фермера/фахівця з галузі сільського господарства (7,3%), інженера (8,7%), військового (12,1%).

Реклама

Міграція та мобільність

Протягом всього життя в інших країнах бували 29,6% респондентів, з них 43,1% протягом останнього року. При чому Росія на першому місці по відвідуванню (40%).

Найбільше до Росії їздили жителі Центру, Сходу та Півдня країни (40,8%, 65,9% та 51,4%). Як виявилося, молодь із Північного регіону країни однаково виїжджала до Росії та Польщі (27,8% та 27,8%), Західного регіону, в основному, до Польщі (64,8%), а молодь, що мешкає в Києві – до Туреччини (33,3%).

Як показало дослідження, чоловіки активніші у зовнішніх переміщеннях, ніж жінки (32,5% та 26,6% опитаних чоловіків і жінок бували в інших країнах протягом життя). Наймобільнішими у зовнішніх переміщеннях є особи віком 30-34 роки та 20-24 роки.

Мігрувати за кордон більш схильні молоді чоловіки (44,1% чоловіків, які б хотіли переїхати зі свого населеного пункту, припустили, що могли б виїхати до країн ЄС та 20,2% – до інших країн), а до внутрішньої міграції більш схильні молоді жінки (17,8% серед усіх опитаних жінок хотіли б переїхати до іншої місцевості в Україні)

Патріотична свідомість

Майже всі опитані молоді люди вважають Україну своєю Батьківщиною (91,8%), переважна більшість респондентів знає текст національного гімну (78,9%) та пишаються своїм громадянством (78,5%), а також цікавляться історією України (75,3%). Більше половини молоді вважає, що громадяни України повинні добре володіти українською мовою (64,8%).

У цілому, 34,5% молоді в сім’ї, школі і виші, з друзями та знайомими спілкується українською мовою; 20,8% – російською та 16,2% – українською та російською однаково.

Громадянська і політична активність, можливості від держави

Більша частина молоді або не цікавиться політичним життям (31,8%), або проявляє інтерес до нього дуже рідко (32,4%). Найменшу зацікавленість проявляють підлітки віком від 14 до 19 років, а найбільшу – молодь від 25 до 29 років. Постійно слідкує за актуальними політичними подіями в країні молодь у віці від 30 до 34 років.

Молодь, яка проживає у Центральному регіоні країни, набагато більше стежить за політичним життям в Україні, ніж молодь з інших регіонів. Частіше про те, що взагалі не цікавляться політикою, під час опитування вказала молодь, яка мешкає у Північному та Південному регіонах. Найбільшу електоральну активність демонструє молодь Західного регіону – 70,5% молодих людей там вказали на активну участь у виборах за останні 3 роки.

Тільки 4,5% опитаної молоді брала участь у оплачуваних мітингах, акціях або інших заходах на підтримку будь-якої політичної партії чи події.

Молодь підтримує надання громадянам України безвізового в’їзду в країнах ЄС (80,2%) та вступу до Євросоюзу (63,7%). Також більша частина позитивно ставиться до продовження або посилення санкцій проти Росії (55,7%) та надання Україні зброї іншими державами (51,1%). Негативно молодь ставиться до відмови України від території Криму та частини Донбасу (70,9%) та надання «особливого статусу» окупованим районам (55,8%).

Дозвілля

Переважно більша частина молоді проводить свій вільний час у себе вдома (71,3%), у гостях чи у друзів (54,8%) та на природі (42,8%).

Лише 8,2% опитаних надають перевагу проведенню свого вільного часу наодинці.

На жаль, більшість молоді зазначило, що в їхньому населеному пункті не вистачає місць для безоплатного проведення дозвілля (65,4%).

портрет17

Зображення: Центр незалежних соціологічних досліджень «ОМЕГА»

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus