Як подати ідеальну заявку на МВА

робочий процес

19 вересня в «Часопис» завітала член приймальної комісії Duke University Ешлі Негі. Вона розповіла не тільки про те, чому варто здобувати МВА в США, але й поділилася секретами ідеальної заявки. Родзинка тексту – як відбувається процес розгляду заявки на прикладі бізнес-школи Fuqua. Хто не зміг потрапити на подію – читайте конспект і надихайтеся!

МВА в Америці

У 2013-2014 роках Україна круто змінила геополітичний вектор – тепер, щоб досягнути успіху на міжнародній арені, наша держава повинна мати високу конкурентну перевагу й грати за правилами західного світу. Одним із ключових факторів є людський капітал, і на думку Ешлі Негі, США – найкраще місце для вивчення бізнес-практик. Після отримання такого навчального досвіду, людина стає не тільки першокласним професіоналом, але й щиро прагне зробити свій внесок у зміну рідної країни.

Реклама

Цінності бізнес-школи: чому це важливо

Минулого року Duke University отримав приблизно 4 тисячі заявок на очну МВА-програму. Хто ж із цих 4 тисяч здобув омріяне місце? Одне з головних завдань членів приймальної комісії – створити багату й різноманітну навчальну атмосферу, де кожен зі студентів робитиме свій внесок. Тому будь-яка бізнес-школа має власний перелік цінностей, які заклад сподівається побачити в кандидатах. Для The Fuqua School of Business при Duke University це:

  1. Authentic engagement/Щире зацікавлення в участі;
  2. Impactful stewardship/Ефективне керування;
  3. Loyal community/Вірна спільнота;
  4. Collective diversity/Різноманітність колективу;
  5. Supportive ambition/Сприятлива амбітність;
  6. Uncompromising integrity/Безкомпромісна чесність.

Коли ти обираєш бізнес-школу, обов’язково познайомся з її цінностями, тим, чого очікують від кандидатів. Це допоможе правильно сформувати заявку та написати гідне есе.

конспект

МВА: подача заявки

Одна з головних вимог до кандидатів, що прагнуть навчатися в бізнес школах – подати найкращу можливу заявку.

Для того, щоб це зробити, потрібно не відкладати справу на потім. Починай шукати бізнес-школи та програми заздалегідь, дізнайся як проходить процес подачі заявок. Зазвичай студенти готуються 8-9 місяців. Розглядай різні школи, шукай те місце, куди ти ідеально впишешся.

Спробуй відповісти на різні запитання: який твій стиль навчання? Який графік підійде найкраще? Значення має навіть географічне розташування – тобі комфортніше жити у великому чи маленькому місті? Також не забудь проглянути статистику працевлаштування!

Підказка від Ешлі: не варто подавати надто багато заявок. Склади список шкіл, що найкраще відповідають тобі й твоїм цілям, і починай діяти!

Компоненти заявки

На думку Ешлі, заявка – це мозаїка, частини якої мають ідеально доповнювати одна одну. Різні школи можуть мати різні вимоги, але існують основні компоненти будь-якої заявки: інтерв’ю, есе, академічний профіль, лідерство й залученість, рекомендаційні листи, робочий досвід.

Академічний профіль

Те, що GMAT – найголовніша частина заявки, – це один із найбільш поширених міфів про вступ на МВА. Насправді, для членів приймальної комісії результати тесту слугують підтвердженням того, що людина зможе витримати інтенсивний темп навчання. Ти – це не тільки цифри, тому не варто приділяти надто багато уваги GMAT і забувати про інші компоненти заявки.

Існують два стандартизованих тести – GMAT та GRE. Якщо ти не надто хочеш складати GMAT, зверни увагу на GRE – тільки впевнись, що школа приймає результати цього тесту.

Робочий досвід

Ця частина заявки допомагає членам приймальної комісії відповісти на запитання «який внесок ти зробиш у роботу всього класу?». Це дуже важливо, оскільки під час навчання на МВА більшість знань ти отримаєш саме від інших студентів.

Крім цього, коли мова йде про робочий досвід, набагато більше значення має якість, а не кількість, тому вказуй лише вартісні програми та стажування. Приверни увагу до свого професійного росту й досягнень, виділи досвід роботи в команді. Це дуже важливо, оскільки члени приймальної комісії шукають командних гравців, тому в резюме акцентуй увагу на цьому пункті.

Намагайся адаптувати своє резюме до односторінкового формату – саме це прагнуть бачити американські бізнес-школи.

Рекомендаційні листи

Більшість шкіл вимагають як мінімум два листа. Цей компонент заявки знаходиться поза твоїм контролем, тому варто почати заздалегідь. Вибери тих, кого ти добре знаєш і довіряєш, поясни, навіщо тобі МВА й запитай, чи зможуть вони написати позитивний лист. Якщо відповідь негативна – не зупиняйся й продовжуй пошуки.

Рекомендаційні листи повинні фокусуватися на прикладах того, як ти працюєш, демонструвати твоє лідерство й ініціативність. Втім, не варто казати людям, що ти хочеш бачити в листі, й тим більше не писати його самостійно – члени приймальної комісії доволі швидко викривають таке шахрайство.

робота

Есе

Дуже цінна частина заявки. Тут ти зможеш показати себе, розкрити власне «я», тому будь максимально щирим. Вимоги до есе можуть відрізнятися залежно від школи. Наприклад, бізнес-школа Fuqua пропонує назвати 25 випадкових фактів про себе.

Впевнись, що ти точно відповідаєш на поставлене запитання – для цього можна дати прочитати есе рідним чи друзям.

Редагуй свій текст, але не перестарайся – робота повинна мати твій голос, тому виділи свою особистість, розповідай про те, що вважаєш за потрібне.

Інтерв’ю

Остання частина процесу подання заявок. Існують різні стилі інтерв’ю, але всі вони мають на меті визначити, чи впишешся ти в програму, чи захочуть люди бути в твоїй команді, чим ти вразиш факультет. Тож готуйся до нього! Дай відповідь на запитання «коли?», «як?», «хто?» і «що?». Дізнайся, які типи запитань будуть ставитися, ким буде інтерв’юер.

Процес розгляду заявки на прикладі бізнес-школи Fuqua

Розгляд заявки – це довгий процес, що вимагає зусиль багатьох людей. Він складається з наступних кроків:

  1. Подання заявки;
  2. Розгляд;
  3. Зібрання групи, що вирішує, чи запрошувати кандидата на інтерв’ю.
    Важливо! Якщо ти довго не отримуєш запрошення, це ще не означає, що твою заявку відхилено – воно може прийти пізніше;
  4. Повторний розгляд заявки;
  5. Декілька членів приймальної комісії вирішують, чи пропонувати тобі місце в класі;
  6. Фінальне зібрання комісії, прийняття рішення та його озвучування.

Якщо у тебе є додаткові запитання – можеш звернутися безпосередньо до пані Ешлі Негі за адресою ashley.nagy@duke.edu.

Фото: sitebuilderreport.com/stock-up

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus