Як побороти антипатію до викладача

студенти

Сесія наближається до студентських аудиторій, а від деяких предметів вибухає мозок. Здається часом, що й предмет нормальний, і матеріал, але до викладача культурних слів не підібрати. Як діяти, щоб перед іспитом тебе не кидало то в жар, то в холод від звуків прізвища доцента, професора тощо?

1. Дізнайся про його особистість.

Перестань сприймати викладача в контексті лише його предмету. Подумай, які емоції в нього переважають, як він реагує на помилки, які бали в кінці-кінців ставить. Цей викладач може займатися благодійністю, активно жити громадським життям, бути справедливою і благородною людино. У кожному характері є щось особливо добре, згадуй про це хоча б до іспиту.

Реклама

2. Визнач, чи цікавий тобі його предмет, скільки запам’ятовуєш.

Викладач може просто читати нецікаву тобі дисципліну. Тому оціни якість матеріалу та те, скільки нового ти вивчив на парах. Якщо з кількістю інформації в твоїй голові все дуже погано, то можна задуматися про якість роботи викладача, власну уважність чи й те, й інше. Проте зважай, що між тобою та викладачем, грубо кажучи, ділові стосунки, тож дотримуйся стандартів таких взаємин і не вдавайся до неприязні.

3. Прочитай біографію «отого неприємного пана».

Відшукай те, за що ти можеш його поважати. Ми часто не здогадуємося, що веселі пари з купою розмов «не по темі» нам можуть проводити чи не найвпливовіші науковці в цій сфері. Ти можеш не здогадуватися про справжній вік викладача, його реальний досвід (стажування, виграні гранти). Це все зможе допомогти побачити в людині професіонала.

гуртожиток

4. Знайди його в соцмережах.

Фейсбук чи Вконтакті може стати ключем до подолання твоє антипатії. Глянь, що репостить викладач, не бійся коментувати та вступати в дискусії, але не в сварки. Саме соцмережі допоможуть тобі знайти спільні інтереси з цим викладачем або ваші спільні думки стосовно чогось, а накопичену на Фейсбуці викладача інформацію можна ще й для практичних використати.

5. Спробуй не зважати на викладача, зосередься на предметі.

Якщо в тебе цікава дисципліна, котра є важливою для фахової діяльності, то просто вчи предмет та заглиблюйся в питання. Якщо ти будеш компетентним, то антипатій з викладачем не виникне, адже в оцінюванні все ж є стандарти і ти можеш бути впевненим, що правда на твоїй стороні.

6. Запитай про щось важливе, але не по предмету

Якщо треба швидко встановити контакт – спробуй після пари запитати викладача, що він думає про якусь ранкову новину чи нову книгу. Це допоможе визначити, що в голові у викладача. Тоді можна прогнозувати, чого від нього очікувати.

7. Подумай, що ця людина зробила доброго…

..для тебе, факультету, університету, світу. Будь-яка добра справа чи в науці, чи в житті, чи просто допомога комусь зі студентів просто на іспиті може змінити твою думку.

робоче місце 2

8. Домовся про взаємодію.

Запропонуй викладачеві своє доповнення до лекції або якусь нову інформацію, підкажи, що можна запропонувати нового для пар і що могли б робити студенти. Треба діяти за принципом «допоможи собі сам», адже навички потрібні саме тобі, яким би викладач не був. Якщо все вдалося, то антипатії розвіються самі.

9. Постав себе на його місце.

Скільки у викладача пар у день? Чи виправдовуєте ви з групою очікування викладача? Чи не заважає антипатія студентів йому спокійно проводити пару, чи не занадто багато провокацій з боку студентів? Вмикай режим лояльності.

Чого робити не варто

Є випадки, коли ніякі ідеї не спрацюють і в цьому не можна винити винятково себе. Треба бути впевненим у знаннях та займатися моральною самопідготовкою.

Якщо жоден з варіантів тобі не підходить, то антипатії треба просто не дозволити виходити назовні, проникати у ваше з викладачем спілкування. Тим паче, не говори про них нікому, адже ти сам розумієш, що плітки успішному складанню сесії ніяк не сприяють. Ніхто не закликає тебе полюбити викладача, чи, як люблять говорити студенти, «підлизати» йому. Мова йде про встановлення нормальних ділових стосунків та те, що їй сприяє. Вчитися їх встановлювати варто якомога раніше, адже спершу відсутність такого вміння відображається на балах, далі на преміях та підвищеннях.

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus