Отримати роботу за 30 секунд

Знімок екрана 2017-07-19 о 18.09.19

Користувачі сервісу запитань та відповідей Quora замислилися: на що ж одразу звертають увагу рекрутери, коли читають резюме? Власний спосіб описала керівник HR-відділу Facebook Амбра Бенджамін. Публікуємо адаптований варіант перекладу.

Способи відбору хороших резюме відрізняються в кожного рекрутера, але «світ найму» влаштований набагато простіше, ніж уявляє більшість людей. Насамперед, ейчари відсіюють кандидатів, які категорично не підходять для цієї посади, і залишають резюме людей, які виглядають так, наче їм варто дати шанс.

Зараз Амбра наймає досвідчених розробників. А раніше вона працювала і з продакт-менеджерами, і зі спеціалістами з продажів, і з представниками спеціальностей, пов’язаних з фінансами. Тому правила, які вона описує, можна застосувати до будь-якої з цих царин.

Отже, у перші 20-30 секунд вивчення резюме керівник HR-відділу Facebook звертає увагу на:

Останню посаду. «Я намагаюся визначити, чому людина зацікавлена в роботі з нами. Якщо вона працює на теперішній позиції лише 3 місяці, то, напевно, зараз не найкращий час, щоб запрошувати її на інтерв’ю? Якщо кандидат надіслав резюме самостійно, чому він шукає роботу? Його звільнили? Він планує звільнятися? А найголовніше – чи відповідає його досвід обраній посаді?»

робоче місцеКомпанії, у яких працювала людина. Амбра завжди цікавиться, де саме працював кандидат: це дає хороше уявлення про його життєвий досвід. Наприклад, працівники Amazon звикли розробляти масштабні проекти, колишні стартапери випробували на собі безліч ролей і можуть працювати в умовах обмеженого часу. З назви компанії можна легко зробити припущення про її працівника, адже загальні риси видно після двох-трьох співбесід зі співробітниками тієї самої організації.

Загальний досвід. Чи показував кандидат швидке кар’єрне зростання? Чи з часом підвищувався рівень його відповідальності? Чи має хоч якийсь сенс зазначена посада? («Ви були віце-президентом з маркетингу в компанії, де працювало п’ять людей? Думаю, я б теж могла ним там бути»).

«Ключові слова». Чи володіє кандидат тими навичками, які будуть потрібні на новій посаді? Коли трапляються особливо великі за обсягом резюме, для первинного аналізу Амбра використовує гарячу клавішу Ctrl + F і так знаходить те, що її цікавить. Це не означає, що кандидатові варто обов’язково додати в резюме 250 ключових слів (наприклад, Java чи web development). Але варто переконатися, що він згадав усі основні навички.

Прогалини в кар’єрі. Варто пояснити, чому виник будь-який пропуск: наприклад, людина в цей час виховувала дітей чи намагалася створити власну компанію. Головне – дати хоча б якусь відповідь, адже порожнє місце в резюме здивує набагато більше.

«Слід» у мережі. Необов’язковий пункт, але Амбра завжди заходить за активними посиланнями, якщо їх вказано в резюме. Це можуть бути, наприклад, профілі в соцмережах. «Це одна з моїх улюблених частин відбору. Ніколи не знаєш, що на тебе чекає».

робоче місце (2)Логістику. Де мешкає людина, чи є в неї змога легально працювати? На цьому етапі кандидатів не відсіюють: просто намагаються зрозуміти, хто вони такі.

Загальну організацію резюме. Наскільки кандидат грамотний, чи здатен він чітко структурувати інформацію й передавати ідеї читачеві. Особливо важливо для маркетологів.

Перевірка цих пунктів забирає не більше 25 секунд. Вона допомагає відкласти резюме, до яких ейчар повернеться пізніше для більш глибокого вивчення, і відкинути кандидатів, які одразу не припали до душі.

Речі, на які Амбра Бенджамін майже ніколи не звертає уваги

  • Освіта. Вона підмічала це раніше, коли працювала зі студентами. В інших випадках досвід – король резюме. Звісно, директору з маркетингу варто було б мати відповідну освіту, але навіть тут вона не відіграє ключової ролі.
  • Незвичне оформлення резюме. «Мені дуже подобається, коли кандидат створює креативне резюме. Але це не компенсує відсутності досвіду». Крім того, варто пам’ятати, що резюме рідко потрапляє до рекрутера в початковому вигляді: найчастіше система автоматично перетворює його в зручний стандартизований формат. Якщо ж кандидат хоче, щоб творіння дійшло «цілим», варто контактувати безпосередньо з ейчаром.
  • Особисті деталі. У Європі часто вказують особисту інформацію: громадянство, стать, сімейний стан. У США такі деталі можуть збити рекрутера з пантелику й викликати дискомфорт, адже в країні намагаються уникати будь-яких виявів дискримінації. Не варто додавати навіть світлину.
  • Супровідний лист. Про користь таких текстів тривають палкі суперечки, але сама Амбра їх ніколи не читає. Більшість компаній запитують про супровідний лист лише для того, щоб відсіяти кандидатів, які про нього не потурбувалися.

робоче місце конкурс

Реклама

Поради від Амбри Бенджамін:

  • Додай родзинку. Мова не про персональну інформацію, а про стиль тексту. Багато рекрутерів цілісінький день тільки те й роблять, що переглядають різноманітні резюме. Тому додай у своє трішки жартів, щоб їм стало веселіше.
  • Залиш посилання на профілі в соцмережах. Або на інших сайтах, які демонструють твою особистість і досягнення (наприклад, портфоліо на Behance чи DeviantArt).
  • Перерахуй кілька власних проектів. «Під час телефонної розмови я завжди запитую в кандидата, над якими проектами він працює у вільний час. Це дуже надихає й демонструє пристрасть до справи».

А ось чого робити не варто

  • Використовувати стандартні шаблони для оформлення резюме в Microsoft Word. Особливо ті, де ім’я та прізвище виділено двома горизонтальними лініями зверху й знизу.
  • Писати резюме від першої особи. Виняток може бути лише людей, які роблять це дійсно добре. Якщо тобі ніхто такого не казав, то, напевно, це не так. Тому просто не пиши резюме від першої особи.
  • Створювати велетенське резюме. 8 сторінок тексту нікого не вразять, хіба якщо ти лауреат Нобелівської премії.
  • Змішувати кілька стилів оповіді. Наприклад, міксувати розповідь від першої й третьої особи чи теперішній та минулий час – обери щось одне. Ось Амбра радить писати від третьої особи та в минулому часі. А ще – уникати займенників: для прикладу, не «я підвищив продажі», а «підвищив продажі».
  • Надсилати резюме на ім’я генерального директора компанії. За рідкісними винятками, він їх не читає. А для рекрутерів це лише привід посміятися.
  • Перебільшувати власні досягнення. Правда завжди з’ясовується.

Автор – Амбра Бенджамін.
Переклад – Ірина Ладика.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus