Мотиваційний лист: як написати

 

Раніше ми розповіли про види й особливості того, що називають мотиваційними листами. Наразі – як написати ідеальну мотиваційку. Досвідом продовжує ділитися Ірина Сагайдак.

Мотиваційний лист – це така собі міні-розповідь про себе. В будь-якому випадку (за виключенням дуже творчих спеціальностей) він повинен бути написаний в офіційному стилі, враховуючи правила хорошого тону. Якщо ви вживатимете неформальні звороти, скорочення (I’m, I’ve, etc.), нехтуватимете граматикою, про вас може скластися враження низькокваліфікованої, неосвіченої людини. Перше правило написання мотиваційного листа: сідайте за нього тільки тоді, коли вважаєте, що повністю розібралися в описі та вимогах програми, її специфіці. Логічно, що лист повинен складатися зі вступу, основної частини і висновку, з плавними переходами від одного до іншого. Почніть з того, чому ви вирішили подавати документи на цю позицію, та закінчіть планами на майбутнє і перспективами, які відкриває для вас програма.

Поясніть причини подачі документів на конкретну програму

У тому числі, чому зібралися так далеко від дому. Причини можуть бути різними, але для керівників програм важливо бачити, що ви усвідомлюєте те, що і навіщо робите. Опишіть причини, які підштовхнули вас до рішення поїхати на навчання чи стажування за кордон. Ось можливі приклади варіантів:

  • Рівень освіти (вищий за міжнародними стандартами від рівня освіти у вашій країні).
  • Розташування та рейтинг конкретного університету
  • Матеріально-технічна база університету (і відсутність такої у вашому нинішньому навчальному закладі)
  • Академічна мобільність (особливо у випадку програм «Ерасмус Мундус») – опис того, наскільки важливим є досвід міжкультурного діалогу, особливо в академічному/дослідницькому середовищі, а також ваша особиста зацікавленість в пізнанні різних культур і ментальностей, вивченні іноземних мов.

Краще вказувати комплексну картину, розкриваючи весь ряд причин, які з підштовхнули вас до цього рішення.

Реклама

Виражайте довготривале зацікавлення

Подаєтесь ви на роботу чи на навчання, в обох випадках ті люди, які оплачують вашу діяльність (у вигляді заробітної плати чи стипендії), зацікавлені в тому, щоб не викидати грошей на вітер. Якщо ви вирішили поїхати навчатися на одну з програм, до прикладу, «Ерасмус Мундус», яка фінансується Євросоюзом, будуть зацікавлені надати стипендію кандидату, який в майбутньому продовжуватиме розвиватися в галузі і принесе якусь користь (чи то в академічному середовищі, чи то в індустрії) світу.

Якщо ви подаєте документи на стипендію від компанії, вона буде зацікавлена в тому, щоб після завершення навчання ви пішли на роботу до неї. Все дуже просто і логічно. Тому, в мотиваційному листі потрібно показати, що ви зацікавлені будувати свою кар’єру в цьому напрямі і принесете для «інвесторів» бажаний результат.

Відповідність вимогам

В мотиваційному листі ви повинні показати, що точно відповідаєте усім вимогам програми і володієте всіма необхідними якостями. Найкраще робити це не копіюванням фраз з категорії резюме «Requirements» і вставлянням їх у текст, а висвітленням необхідних характеристик через опис досвіду, що підтверджує їх. Вказуйте релевантний досвід в університеті (написання диплому, наукова робота, практика), індустрії (стажування) чи навіть предмети , які ви мали за конкретною тематикою, які надали вам необхідну базу, щоб продовжити свій розвиток.


Вживання тематичних фраз, висловів

Це одна з моїх «фішок написання мотиваційних листів»: пишіть мовою організаторів. Використовуйте слова і фрази, які використовують вони в описі програми. До прикладу, для програми з відновної енергетики це будуть такі слова, як «сонячні комірки», «паливні комірки», «енергія вітру», «кремній для сонячних комірок» (а не просто кремній) і т. д. Використовуйте так звані «ключові слова». Не змушуйте організаторів напружуватися і здогадуватися, чи описаний досвід надав вам відповідні знання у конкретній сфері, чи ж ви знаєте «про все і ні про що». Треба описувати тільки те, що є правдою. Ні в якому разі не треба прикрашати свої документи вигаданим досвідом.

Уникайте помилок у граматиці та правописі

Це одна з найбільш поширених помилок при подачі документів на роботу – лише цього може бути достатньо, щоб отримати відмову, навіть без розгляду вашого резюме. У випадку мотиваційного листа на навчання за кордоном більша увага приділяється суті, аніж граматиці, але остання відіграє не менш важливу роль. Звичайно, якщо ви подаєте документи на міжнародну програму, то всі прекрасно розуміють, що ви не є носієм мови, і тому ніхто не очікує від вас ідеально написаних документів. Проте всьому є межа.

Якщо одна-дві помилки не є критичними, то систематичне вживання неправильних зворотів чи погана граматика можуть зіпсувати ваш образ в очах екзаменаторів. В останньому випадку може виникнути питання, чи зможете ви на необхідному рівні комунікувати під час занять й ефективно сприймати інформацію під час лекцій. Інколи неграмотно написаний мотиваційний лист може поставити під сумнів відповідність вашого рівня англійської тому, що написано в сертифікаті.


Підхід у кілька разів

Писати такі документи, як резюме та мотиваційних лист, варто не в один, а, як мінімум, у 2─3 підходи, з перервою між ними у кілька днів. Це дасть змогу оцінити написане зі сторони і побачити те, чого ви не можете помітити в момент написання. Погляд зі свіжою головою завжди приносить результати.  


Вичитка сторонньою особою

Бавитись у третю особу при вичитуванні добре і корисно, але все ж найкращий результат дає кінцева вичитка іншою людиною. Незацікавленій людині легше помітити граматичні та «машинальні» помилки, а також скласти загальне враження від прочитаного. Як то кажуть, одна голова добре, а дві краще Тим не менше, це не означає, що ви повинні віддавати комусь читати ваш перший, ще сирий, варіант документу. Попрацюйте над ним самі у кілька підходів, а потім уже давайте іншим на остаточну перевірку. Не перекладайте свою працю на інших, тим більше, що ніхто не знає вас так добре, як ви самі, і не опише ваш досвід краще за вас. Використовуйте інших як помічників і порадників, а не основних інтерпретаторів вашого досвіду.


Творчий підхід

Якщо ви подаєтеся на програму за творчим напрямом (дизайн, мистецтво тощо), то творчий підхід дуже навіть таки вітається. Надайте оригінальності вашому документу: спеціальне форматування, шрифти, кольори і т. д. Але пам’ятайте, що тут головне не переборщити.

Експерт: Ірина Сагайдак.

Фото: соцмережі.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus