Microsoft Imagine Cup 2017: стартапи, що змінять світ

Знімок екрана 2017-05-24 о 21.18.31

У Києві пройшов регіональний відбір міжнародного конкурсу стартапів Microsoft Imagine Cup, у якому взяли участь студентські проекти з 7 країн: по одному з Грузії, Казахстану, Азербайджану, Литви, Естонії, Білорусі та три стартапи з України. Розповідаємо про топ-5 найкрутіших стартапів відбору.

1. Scrawlless – освітній портал для з дітей ДЦП, Білорусь

Команда з Білорусі стала цьогорічним переможцем конкурсу, саме вони поїдуть на фінал конкурсу до Редмонду (США) і позмагаються за головний приз – $100 тис. Команда розробила безкоштовний математичний веб-портал Scrawlless для дітей із церебральним паралічем. За допомогою платформи, аналогів якої не існує у світі, діти нарешті самостійно виконуватимуть домашнє завдання з математики. Окремі інструменти допомагають креслити та рахувати. Сайт уже протестували серед 100 дітей – їхні сім’ї задоволені результатом.

«Наразі ми працюємо над створенням клавіатури, клавіші котрої будуть більшими, ніж у стандартної, щоб дітям було легше нею користуватися. З часом ми плануємо розширити можливості платформи, щоб вона допомагала виконувати домашні завдання і з інших предметів», – розповідає засновник проекту Дмитро Кузьмич.

фото_1 (1)

Реклама

2. Jabdа – музичний додаток для відвідувачів закладів, Азербайджан

Додаток розроблений для тих, кому небайдуже, яка пісня грає в кафе, супермаркеті чи навіть у перукарні. Користувачі, перебуваючи, скажімо, у ресторані, зможуть голосувати у додатку за улюблений трек. Пісня, за яку проголосує найбільше людей, лунатиме в закладі наступною.

Додаток повністю безкоштовний. Платитимуть за трансляцію музики власники закладів (у середньому для них додаток коштуватиме $200). Ціна залежатиме від країни та кількості пісень у плейлисті.

«Спочатку ми запустимо додаток в Азербайджані. Нас уже підтримала телерадіокомпанія Баку. Вона погодилася забезпечити наших клієнтів ліцензіями на трансляцію пісень. Наступний крок – вийти на міжнародний ринок», – ділиться планами засновниця проекту Лала Мамедова.

Член журі та провідний розробник біржі CEX.IO Олег Кудренко вважає, що у команди можуть виникнути труднощі з легалізацією музики: «Якщо вони подолають цей етап, то як мінімум у США продукт матиме попит. Там були популярними музичні автомати. Тобто людям подобається замовляти пісні. І якщо подати їхній проект по-новому, то для команди відкриється величезний ринок».

скріншоти

3. RehabGlove – пристрій для реабілітації після інсульту, Грузія

Гіоргі Тсковребадзе, учасник із Грузії, презентував проект у сфері медицини, який посів третє місце. Він створив пристрій RehabGlove для пацієнтів, які проходять реабілітацію після інсульту. Мета – поновити чуттєвість кінцівок і подолати стрес. Пристрій складається з рукавиць та окулярів віртуальної реальності.

«VR-технології потрібні для психологічної реабілітації, яка здійснюється за допомогою ілюзії. Ми застосуємо інтерактивні ігри, щоб зробити реабілітацію не тільки ефективною, але й розважальною. Пацієнт гратиме у віртуальну гру, задіявши руки, завдяки чому він буде відновлюватися і психологічно, і фізично», – пояснює Гіоргі.

Команда планує за 4 місяці провести клінічні тести, а у 2018 розпочати продаж пристрою для індивідуальних покупців. У 2019 розробники сподіваються отримати ліцензію FDA, яка дасть можливість вийти на ринок США. Сам пристрій коштуватиме в рази менше, ніж курс реабілітації у лікарні. Його ціна складатиме $599. Сам процес відновлення після інсульту триватиме кілька місяців.

via GIPHY

4. OpenWorld – система навігації для незрячих, Україна

Соціальний проект Івана Селезньова, Андрія Коноваленко і Лесі Кондратюк OpenWorld уже достатньо відомий в Україні. Хлопці намагаються створити систему навігації для незрячих. Вони розробили спеціальний Bluetooth-пристрій з динаміком, який можна встановити на будь-який будинок, громадський транспорт або банкомат.

Опинившись недалеко від маячків, людина може прослухати всю інформацію про своє місцезнаходження й оточення в спеціально розробленому додатку. Тобто зорієнтуватися у просторі, дізнатися години роботи найближчого кафе, його адресу чи контактний телефон та інші необхідні деталі.

По всій Україні вже замовили встановлення 630 маячків. Проект активно підтримується громадськістю та неурядовими організаціями. Більше того, зараз ведуться переговори щодо запуску проекту в Азербайджані.

«Ідея у хлопців просто неперевершена. Та, на мій погляд, вони мають шукати заміну маячкам, – поділився своїм баченням Олег Кудренко. – Я порадив би їм рухатись у напрямку штучного інтелекту – створити персональний пристрій, який би міг розпізнавати об’єкти та вказувати напрямок руху незрячим людям. Адже датчиками треба покривати все нові й нові локації, але неможливо покрити весь світ. Тому необхідно шукати нове технологічне рішення».

Знімок екрана 2017-05-24 о 21.08.23

5. Robo Settlers – комп’ютерна гра, що змушує навчатися, Литва

Команда розробила освітню гру. Гравець повинен створити та модернізувати власну вежу, щоб отримати прибуток та інвестиції на дослідження космосу. При цьому для переходу на новий рівень необхідно дивитись освітні відео та відповідати на запитання після них. Якщо відповідь неправильна, гравець отримує підказки та пояснення.

«Зараз ми активно співпрацюємо з успішною литовською компанією SneakyBox. Улітку плануємо запустити гру, яка буде повністю безкоштовною. Далі працюватимемо над розширенням освітнього контенту. Також будемо співпрацювати зі школами. Намагатимемося забезпечити їх матеріалом, який встигнемо розробити. Як школи будуть його використовувати – вирішувати їм», – розповів член команди Ліутаурас Тварійонас.

Олегу Кудренко додаток сподобався: «Як співзасновник дизайн-студії можу сказати, що у них чудовий дизайн і класна ідея. Головне зараз – знайти спосіб, щоб користувачі долучалися до створення освітнього контенту. Тоді Robo Settlers вдасться посісти достойне місце серед освітніх проектів. Зараз усі розуміють, що школи й університети нудні та розвиваються повільно. З’являється багато інформації, треба змінювати освіту. Стартап може запропонувати гарне вирішення гострої проблеми».

скріншот 2

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus