Український проект Mars Hopper – переможець конкурсу NASA

марс хупер

Українці здобули перемогу на глобальному космічному хакатоні NASA SpaceApps Challenge. NASA проводить такі конкурси з 2012 року. До участі приймають одноосібні та командні проекти за попередньо обговореними темами.

NASA SpaceApps Challenge – інноваційний інкубатор, де збираються програмісти, дизайнери, вчені, студенти та прості ентузіасти. Вони досліджують такі тематики, як подорож на Марс, Сонячна система та простір поза її межами, космічні станції, технології, Земля, аеронавтика. Цей хакатон називають Космічним Євробаченням, оскільки найкращий проект обирають шляхом голосування.

NASA SpaceApps Challenge в Україні

Цьогоріч глобальний хакатон NASA SpaceApps Challenge вперше пройшов в Україні та зібрав чимало охочих показати свої розробки. Загалом у хакатоні NASA взяли участь 15 310 учасників, 161 місто, 61 країна, всього представили 1178 проектів.

Україна вперше провела хакатон такого глобального масштабу, заходи відбувались у Києві та Кіровограді. У журі були присутні видатні українці, які пов’язали своє життя з космосом, зокрема перший космонавт часів незалежної України Леонід Каденюк та астроном Клим Чурюмов. За результатами хакатону, український проект Mars Hopper потрапив до найкращих у категорії «Вибір людей» зі 128 команд з усього світу.

Реклама

Mars Hopper

Mars Hopper – проект, який вирішує завдання пересування поверхнею Марсу. Українські розробники використали у своїй роботі принцип пересування коників-стрибунців. У якості палива команда запропонували використовувати СО2 з полярних шапок. За допомогою реактивних прискорювачів на цьому паливі літальний апарат піднімається у повітря. Далі розкриваються гвинти і літак долає невеликі відстані.

Команда говорить, що для прототипу потрібні незначні обсяги палива. Такий апарат зможе займатися вивченням полярних шапок Марсу. Технології, необхідні для його створення, вже існують і успішно використовуються у космонавтиці. Автори проекту: підприємець та дизайнер Олександр Буткалюк, інженери Павло Правдюков та Андрій Музиченко, студентка ліцею Софія Буткалюк, автор 3D-моделі і хімік Микола Денисенко, фізик В’ячеслав Осауленко, програміст Ілля Рубінський.

команда

У фіналі українці змагались із проектами з Македонії та Бангладеш. У результаті команда проекту Mars Hooper здобула перемогу в номінації «Вибір аудиторії». Про успіх проекту поговорили із Андрієм Музиченком – одним із розробників.

музиченко а

«Враження від хакатону дуже круті. Ми хотіли зробити безпілотний літак, котрий літатиме на вуглекислому газі. Його прототип створили за 48 годин. На жаль, повністю всі системи за такий короткий час неможливо скласти в одну літаючу машинку, але ми віримо, що з часом зможемо зробити свій проект повністю.

Ідея виникла за три тижні до початку хакатону. Ми тоді познайомились з основною частиною команди. Організатори запропонували основні напрямки реалізації проектів. Окрім Марсу, там були речі, пов’язані з Інтернаціональною космічною станцією, планетою Земля і вивченням астероїдів».

Концепція Mars Hooper

«Спершу хотіли зробити реактивний ранець, але подумали, що людей на Марсі 5-10 років точно не буде, тому вирішили створити дрона. Раніше вже були такі ідеї, але тоді дрон був одноразовий. Він використовував реактивне пальне та перебував у капсулі. Пролітав плюс-мінус півтори тисячі кілометрів і все. Ми вирішили робити літак, котрий використовуватиме ресурси, які вже є на Марсі.

Взагалі ідею використовувати вуглекислий газ запропонувала дочка Олександра – нашого головного конструктора. Спочатку її задум був у тому, щоб просто використовувати силу вуглекислого газу коли він переходить з твердої фази у гелеподібну.

За три тижні прийшов час хакатону, на якому ми реалізували модель самого літака з реактивною тягою на вуглекислому газі. Також створили систему, яка буде показувати, як працюють гвинти. Однак ми не встигли зробити систему навігації. Її неможливо розробити за два дні, адже на Марсі немає ані магнітного поля, ані супутникової системи на кшталт GPS».

Проекти-конкуренти

«Македонія мала проект типу фітнес-браслету, щоб можна було рукою управляти дроном чи квадрокоптером. Проект тривіальний, розробки у цьому напрямку вже давно є. Інший конкурент – проект з Бангладеш. Це гра-симуляція бази на Марсі. Теж тривіальний, бо навіть на київському хакатоні було представлено три проекти цієї тематики.

Цікавий проект мала білоруська команда. Вони розробили систему, яка моніторить метеорити, що літають навкруг Землі. Програма вираховує з них потенційно небезпечні і проектує траєкторію небесного тіла».

Найближчі плани

«На нас чекає поїздка на спеціальний івент від NASA у вересні. Розробку реально втілити у життя на базі українських компаній. Ми будемо робити наземні прототипи, бо на Марс у найближчий час точно не полетимо.

Планується невеличкий прототип під земну атмосферу, який буде літати на невеликих висотах та перевірятиме основну аеродинаміку. І другий прототип – висотний, котрий ми плануємо використовувати на висоті 30-35 тис. метрів. Атмосфера Землі більш-менш схожа до марсіанської.

nasa-1

Мали переговори з Державною космічною агенцією, вони зацікавлені проектом, але надалі невідомо, що буде. Їм приємно, що молодь створює такі проекти. Країна хоче розвиватись у цьому і, сподіваюсь, буде».

Текст підготували за матеріалами передачі «Студвей» на Радіо Ера.

Фото: соцмережі

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus