Рукописні конспекти чи планшетні?

блокнот

«Студвей» поцікавився у студентів, чи варто конспектувати на заняттях та який спосіб запису найефективніший. Писати для себе чи на вимогу викладача, ручкою в зошиті чи друкувати на планшеті, використати конспект на роботі чи списати з нього на контрольній?

Писати для себе, а спосіб не має значення

Ярослав Стороженко (Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича)
«Я думаю, що до конспектів непотрібно ставити якісь вимоги. Кожен студент має вести його так, як вважає за потрібне (скорочення, помітки, виділення маркерами). Писати варто для себе, а не для викладача.»

Ірина Романова (Національний транспортний університет)
«Конспект порібно вести для самого себе. Якщо людина має ідеальну пам’ять і відразу запам’ятовує все, що бачить і чує, то для чого їй конспект? Якщо людина не планує працювати за спеціальністю і в університеті лише заради диплому, то для чого тоді конспектувати? А от якщо плануєш працювати за спеціальністю, то варто вести записи хоча би з тих дисциплін, які точно пригодяться в майбутньому. І конспектувати потрібно так, аби конспект був корисним саме власнику, а це вже індивідуально. Багато конспектів стануть у нагоді на іспитах і на роботі.»

блокнот

Реклама

Викладацька примха або переваги девайсів

Тимофій Головко (Національний авіаційний університет)

«Конспекти треба вести, бо так потім простіше знайти потрібну інформацію. Та коли викладачі вимагають конспект, то це ще гірше, ніж узагалі нічого не писати. Я в такому випадку писав що-небудь, лиш би великий обсяг був. Таке заняття не додає знань, а тільки відбирає дорогоцінний час.»

Ольга Ладика (Вінницький національний технічний університет)
«Я вважаю, що ведення конспектів не є обов’язковим. Зазвичай лекції, які читають нам викладачі, – це перше посилання з інтернету. Тому не бачу сенсу переписувати те, що можна легко знайти в мережі. Можна робити записи у вигляді «шпаргалки» – певні фрази чи формули, які можна швидко прочитати та згадати, про що йшлося на лекції.»

Назар Коваль (Національний авіаційний університет)

«Конспект потрібен, але не за примусом. Багато викладачів не розуміють, що можна записувати все на електронному девайсі, тому змушують писати вручну.»

Юлія (Вінницький національний технічний університет)
«
Якщо потім треба вчити конспект, то, звичайно, треба вести. Якщо є електронка, то навіщо писати? Є предмети, для яких на практику всі шукають інформацію з інтернету. А є дисципліни, на які потрібно готувати матеріали, що відсутні на мережевих ресурсах (або вони не такі, як вимагає викладач). Тоді потрібно писати конспект і вчити по ньому. Усе залежить від викладача.»

блокнот

«Фактаж у блокнот, решта на обговорення» – ідеальний варіант

Сергій Яценко (Київський університет імені Б. Грінченка)

«Вважаю, що та форма ведення конспектів, яка існує зараз, цілком допустима. За студентом залишається право вибору: писати вручну, друкувати на планшеті, ноутбуці, записувати на диктофон і т. д. Викладач не повинен наполягати, але зобов’язаний пропонувати записати частину інформації  (<50%, але >10%). Ведення конспекту розвиває всі види пам’яті – це плюс. Лекція перетворюється на диктант – це мінус. Якщо викладач веде зі студентом невимушений діалог, використовуючи приклади/досвід/гумор, то записувати не доведеться – все запам’ятаться і так. «Фактаж у блокнот, решта на обговорення» – ідеальний варіант.»

Ежен Мельниченко (Коледж електронних приладів Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу)
«Варто. Але конспекти, а не банальне переписування диктованого матеріалу, яке викладач мав би розповідати та пояснювати, а не просто зачитувати, щоб заповнити час. Студенти відповідно мають записувати тези та ключові речі, по яких могли би згадати, про що йшлося, і знайти деталі.»

Ручкою в зошиті

Антон Литвиненко (Київський університет імені Б. Грінченка)
«Потрібно писати вручну. Це допомагає краще засвоїти матеріал. Кількість конспекту також впливає безпосередньо на швидкість запам’ятовування та сприймання інформації у процесі написання конспекту. Краще розвивати тактильну пам’ять, але через швидкість запису інформації планшет імпонує більше.»

Юлія Рихлевська (Київський університет імені Б. Грінченка)
«
Конспект вести потрібно. Не надто великий, коротенький, про найголовніше. Я письменниця, тому для мене «по-старому» ручкою в зошиті – найкращий конспект.»

Вікторія Демченко (Київський національний торговельно-економічний університет)

«Конспект треба вести обов’язково, тому що наш мозок не може точно зберегти всю інформацію і досконало її відтворити. Конспект краще писати вручну, тому що працює ще й зорова пам’ять. Головне – наявність там основної інформації.»

Фото: stock-up.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus