Junior Consulting: як заробляють французькі студенти

хлопець

Тільки уяви: ти працюєш за спеціальністю просто під час навчання у виші, отримуєш зарплатню та ще й виконуєш соціально корисну роботу. Так от, це реально. Розбираємо на прикладі французького агентства Junior Consulting, як втілити таку ідею в Україні.

Концепція Junior Enterprise

У Європі функціонують Junior Enterprise – місцеві неприбуткові студентські організації, більшість з яких діє при бізнес-школах чи університетах. Принцип роботи наступний: студенти пропонують ринку послуги відповідно до своєї навчальної дисципліни. Це дозволяє зблизити академічний світ і бізнес. Також члени різних Junior Enterprise підтримують зв’язок одне з одним, збираються на тренінги, де діляться знаннями та займаються спільними справами (скажімо, створюють додатки чи сайти).

Реклама

Що таке Junior Consulting

Junior Consulting – одна з таких організацій у Франції. Це неприбуткове студентське консалтингове агентство, що працює з 1980 року на базі паризького університету Sciences Po. Ще в шести інших французьких університетах є його філії.

Студенти з агентства спеціалізуються на консалтингу у сфері управління та проводять маркетингові дослідження й аналізи для різноманітних компаній (серед них – L’Oréal, Credit Agricole та American Express). Junior Consulting має п’ять центрів експертизи:

  • Маркетинг і комунікації
  • Людські ресурси (HR)
  • Стійкий розвиток і корпоративна соціальна відповідальність
  • Фінанси, стратегія та підприємництво
  • Державна політика

За минулий рік агентство отримало 50 замовлень, загалом щороку Junior Consulting надає послуги у середньому 60 клієнтам і генерує 250 000 € доходу. Серед партнерів агентства – BNP Paribas (один із провідних світових банків), Alten Fund for Engineering (інтернаціональна інженерна компанія та технологічний консалтинг) і Capgemini (одна з найбільших консалтингових компаній світу у сфері менеджменту й ІТ). Ці компанії постійно пропонують професійні тренінги, а також оцінюють комерційні пропозиції Junior Consulting.

робота

Послуги агентства

Junior Consulting займається внутрішніми та зовнішніми комунікаціями, івент-менеджментом (організацією подій), тімбілдінгом. Основна ж частина – робота над проектами замовника. Це має такий вигляд:

  • Етап 1. Пошук клієнтів.
  • Етап 2. Створення комерційної пропозиції: включає деталізацію методології майбутнього проекту, розробку графіку та бюджету.
  • Етап 3. Після схвалення комерційної пропозиції клієнтом, починається пошук студентських директорів (student directors): талановитої молоді, яка працюватиме над замовленням. Студентські директори отримують зарплатню та практично не контактують із замовником – це справа супервайзерів, які наглядають за роботою, регулярно доповідають клієнту та презентують кінцевий результат.

Охочих стати студентським директором вистачає, адже це шанс працювати за спеціальністю, заробляти (фіксованої ставки немає, вона визначається за кількістю виконаної роботи) та просто цінний досвід для резюме.

Загалом цей процес від першого до останнього етапу називається Junior Consulting Activity.

Відбір студентських директорів

Щороку у вересні влаштовується тур по кампусу, щоб відібрати талановитих студентів. Вони повинні бути незалежними, мотивованими, мати гарні комунікаційні навички та певну сферу інтересу в бізнес-світі. На першому етапі оцінюють резюме кандидата, на другому – проводять інтерв’ю. До кандидатів вимоги досить високі.

Нових працівників наймають щопівроку, «кістяк» компанії складають від 20 до 30 студентів-магістрів з факультету політичних наук, які також регулярно змінюються.

Більшість студентів у агентстві – французи, адже для роботи потрібно вільно володіти мовою, якою ведеться вся документація. Утім, цьогоріч серед 25 співробітників є три іноземці, що прибули з Хорватії, Колумбії та США.

Як перевестися на індивідуальний графік навчання

Про-боно діяльність агентства

Агентство стало про-боно у 2012 році. З латинської це перекладається «заради суспільного блага», суть – надання допомоги організаціям або приватним особам, які не можуть її оплатити. Діяльність про-боно фінансується завдяки коштам, які агентство отримує за надання комерційних послуг, також надходять щорічні субсидії (грошова допомога). Це дозволяє фінансувати три типи завдань:

  • виконання замовлень про-боно (тобто безкоштовно) для асоціацій, що займаються проблемами освіти та молоді;
  • дослідження та публікація статей, присвячених про-боно у Франції;
  • організація про-боно івентів.

Перший свій про-боно проект агентство реалізувало в травні 2012 року: студенти розробили маркетингове позиціонування для французької комуни Кліші-ла-Гарен. У жовтні того ж року вони створили комунікаційну стратегію для волонтерів і партнерів студентської асоціації Les Hussard Noir та реорганізували комерційну структуру Association Parisienne Travail et Epanouissement (організація, що займається соціальною та професійною інтеграцією людей з інвалідністю).

Наразі діє кілька нових проектів агентства (студенти намагаються допомогти людям з діагнозом СНІД, а також біженцям). Одна з глобальних цілей – розповсюдити про-боно по всій Франції, особливо в інших Junior Enterprise.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus