Шанс змінити суспільство разом з Idea Boost

хаб

Idea Boost – програма розвитку проектів від Impact Hub Odessa – розширює кордони й шукає соціальних інноваторів з усієї України. Якщо маєш соціально корисну ідею та готовий для її втілення переїхати до Одеси на два місяці – подавай заявку. А ми поки розповімо, чому це варто зробити й підкинемо трохи натхнення.

Що таке Idea Boost?

Це програма розвитку соціальних проектів на будь-якому етапі розробки. З тебе – реалістична ідея та команда, що готова її втілити, бажання навчатися й переймати досвід, а також знання англійської мови.

Як подати заявку?

До 15 червня потрібно заповнити коротку анкету на сайті Idea Boost з приміткою «Резиденція Idea Boost» в описі. Потім провести пітчинг проекту в Одесі 25 червня.

Що отримують учасники програми?

Троє переможців отримають житло в Одесі на два місяці (з липня по серпень 2017), щомісячну стипендію 2 000 гривень і шанс презентувати проекти на фестивалі ідей «Майбутнє спільнот» 25-27 серпня. Крім цього, програма пропонує наступні можливості:

1. Підтримка Impact Hub Odessa

Кожен проект отримує персонального проектного менеджера, який допоможе пройти всі етапи – від пошуку партнерів до підбору інноваційних форматів. Крім цього, проект матиме доступ до всієї інфраструктури хабу. А це – і дизайнери, і маркетологи, і люди, що відповідають за фінанси, і волонтери.

Чому це важливо?

Impact Hub Odessa існує з 2013 року й за цей час встиг посприяти запуску великої кількості проектів. Серед них – сертифікована компанія FAST, що проводить тренінги з надання першої допомоги.

Коли компанія починала свою діяльність, хаб надав не тільки робочий простір, але й менторську й інтелектуальну підтримку. Практично щотижня проводилися консультації, де ставилося ключове запитання: «чим можна допомогти проекту?». Це – і брендинг, і маркетинг, і реклама. Наприклад, перші півроку просуванням FAST займався виключно хаб. Після цього компанія почала діяти в різних місцях і навіть містах.

Такий же принцип роботи очікує й на учасників Idea Boost – кілька місяців хаб повноцінно працюватиме над проектом і надаватиме будь-які послуги. Головне – розуміти, що тобі дійсно потрібно.

коворкинг

2. Робочий простір

Учасники Idea Boost отримують робоче місце в Impact Hub Odessa. Це – шанс стати частиною спільноти учасників програм хабу й активістів, можливість обмінюватися ідеями, досвідом і шукати помічників для реалізації проектів.

Чому це важливо?

У 2015 році приміщення Impact Hub Odessa стало місцем, де з’явилася IT2School – безкоштовна школа для дітей, що навчаються програмуванню та сучасним технологіям.

Зараз IT2School функціонує в кількох місцях по всій Одесі: зокрема, приміщення надавали ІТ-курси «Фабрика», найбільший коворкінг у центрі Одеси «Терминал 42», бізнес-центр «Адмиральский» (усього 14 партнерів). Але розпочиналося все з хабу. До речі, IT2School – також учасники Idea Boost.

У приміщенні хабу пройшла перша зустріч команди La Boussole, естетичного журналу про подорожі Україною. Засновник і головний редактор Тетяна Костіна каже: щотижня вони знаходили людей, які приєднувалися до команди – авторів, ілюстраторів, наставників.

А тепер про міжнародний досвід. Гарвардський університет має власну Harvard Innovation Lab, відкриту для всіх студентів. Це освітній і робочий простір, куди приходять люди з ідеями, шукають партнерів і врешті-решт запускають проект. Серед прикладів – онлайн-ресурс для жінок Сonfi, який створила випускниця Гарварду.

хаб

3. Лекції та навчання

У хабі постійно проходять лекції – як закриті, так і відкриті. Усі доступні для учасників Idea Boost: є можливість не тільки на них побувати, але й поспілкуватися з лекторами особисто. Серед тем: як створити школу мрії, чому вигідно бути хорошим, селфбрендінг тощо.

Чому це важливо?

Щоб запустити успішний соціальний проект, недостатньо володіти лише однією навичкою – наприклад, програмуванням. Заняття підприємництвом вимагає вміння знаходити й підтримувати корисні зв’язки, організовувати роботу в команді та здатність ефективно презентувати ідею.

Ірина Ільїнова, випускниця «Нового відліку» – однієї з програм Impact Hub Odessa, де переселенців та учасників АТО навчають, як зберегти власний бізнес або започаткувати його з нуля – каже, що завдяки навчанню не тільки дізналася, як ідею перетворити на бізнес, але й отримала практичні інсайди, а часом навіть покрокові інструкції. До речі, лекції «Нового відліку» також відкриті для учасників Idea Boost.

4. Доступ до глобальної спільноти

Усі резиденти отримують доступ до глобальної спільноти Impact Hub: більше 15 000 членів у 80 хабах, що розташовані в 5 регіонах світу. До того ж, є можливість поспілкуватися з представниками закордонних Impact Hub не лише в онлайн-режимі: зараз в Impact Hub Odessa працюють іноземці – зокрема, представник Impact Hub Geneva.

Чому це важливо?

Якщо ти мрієш глобалізувати свій соціальний проект – це краще робити з підтримкою міжнародної спільноти Impact Hub.

Так, у 2013 році двоє людей вирішили створити соціальний проект – сайт із навчальними курсами для тих, хто хоче побудувати кар’єру в соціальному секторі. Однак це були дві окремі ідеї (одна називалася School for Change, друга – Change School), які належали двом окремим людям із двох різних країн, що не знали про існування одне одного. Однак вони обидва були членами Impact Hub.

Джессі Слімейкер з Америки та Джесс Лакс із Канади врешті-решті були представлені одне одному завдяки e-mail від ще одного члена абу – і запустили спільний проект School for Change. Першу онлайн-школу для тих, хто прагне змінювати суспільство.

5. Pro Bono підтримка експертів

Для кожного проекту Idea Boost підбирають експертів, які надають Pro Bono послуги. Зараз у Idea Boost знаходиться два проекти, один із них – креативний дитячий майданчик, який допомагає розробляти одна з найпопулярніших архітекторок Одеси. Цікаво, що експертів намагаються підбирати таким чином, щоб їм був цікавий конкретний проект, адже так людина більш залучена. Наприклад архітекторка, яка допомагає створити дитячий майданчик, має двох дітей.

Чому це важливо?

Зрозуміло, що професійна підтримка важлива для будь-якого проекту. Один із масштабних проектів абу – відновлення «Зеленого театру», першого та єдиного амфітеатру під відкритим небом у Одесі.

зелений театрЙого історія починається ще в 1876 році, однак у ХХІ столітті «Зелений театр» був зруйнованим. У 2015 році команда хабу вирішила відновити театр і повернути йому статус культурного об’єкту. Спочатку над ним працювали волонтери й спільнота Impact Hub: усі – від студентів до айтішників – прибирали та наводили лад. Після цього за роботу взялася професійна команда хабу й тепер «Зелений театр» – це багатофункціональний суспільний простір для відпочинку, роботи й освіти.

circle

Олександр Славський, програмний директор Impact Hub Odessa

«В Україні існує погана тенденція, якої немає в Західній Європі чи США: будь-яка соціальна активність тут – подвиг. Це “ти проти усіхˮ, на тебе дивляться, як на ідіота. Це неправильно.

Кожен з нас повинен приходити у свій двір, бачити калюжі, думати, як це змінити і зробити життя двору кращим. Це не про геройство. Не треба віддавати 99% акцій Facebook на благодійність, як Марк Цукерберг, достатньо робити свій (не чийсь, а саме свій) світ більш комфортним».

Розгорнуте інтерв’ю з Олександром про необхідність соціальної активності можна прочитати тут.

анка уварова

Анка Уварова, координатор благодійного магазину «Ласка»

«Я почала займатися соціальним підприємництвом ще тоді, коли про нього ніхто не знав. Це кардинально змінило моє життя.

Соціальне підприємництво дає більше свободи, можливість творчо виразитися, уособлює мій світогляд. Але разом з тим, це – велика відповідальність. Я зрозуміла, яку купу знань потрібно здобути, які навички напрацювати (і ця купа не зменшується).

Соціальне підприємництво, на відміну від звичайного, має значно більше сенсу й це мені подобається найбільше. Це важливо, цим потрібно займатися, адже існує багато соціальних проблем, які не можна вирішити на державному рівні. Тоді за справу береться соціальне підприємництво. Воно не стає тягарем для держави, адже такі бізнеси не лише вирішують певну проблему, але й платять податки. Тому це вигідно і державі, і суспільству».

филюк

Юрій Филюк, керівник платформи «Тепле Місто»

«Мені здається, світ входить у фазу, коли нові комплексні виклики перед людством змушують нас знаходити принципово нові способи вирішення. Бізнес лише заради власного збагачення, як і соціалка у формі виключного споживання, перестають відповідати вимогам часу.

Я не знаю точного визначення соціального підприємництва. Але можу сказати точно, що лише проекти, які будуть займатися економічною діяльністю й одночасно братимуть на себе відповідальність за навколишню екосистему, у якій діють, матимуть право на успіх».

аратовська

Євгенія Аратовська, засновник «Україна без сміття»

«Мені завжди хотілося присвятити себе роботі, яка має сенс. Не бізнесу, де єдине, на що звертаєш увагу – невпинне зростання продажів і кількості клієнтів, а діяльності, яка суттєво впливає на розв’язання суспільних проблем.

У моєму випадку це було сміття: на вулицях, звалищах, у жахливих вуличних контейнерах. Розуміння того, що його кількість не зменшуватиметься, надихнуло мене стати агентом змін у цій сфері. Я розробила стратегію – стати соціальним підприємцем і водночас проводити просвітницьку блогерську діяльність.

Спочатку майже все було незрозуміло – як вести бізнес, як зростати, але приходив азарт і бажання розвиватися. З часом ми разом з командою досягли майже циркулярної моделі бізнесу – надавали рішення для сортування офісного сміття, вивозили відсортоване, готували та накопичували вторсировину для продажу.

Життя змінилося незворотньо – я стала експертом із питань поводження з відходами, відомим соціальним підприємцем і, як кажуть друзі – “еко-селебрітіˮ. Це все додає драйву в життя, а розуміння, що ти сам керуєш власним часом і працюєш виключно на досягнення власних цілей – як наркотик. Після досвіду офісної роботи це розумієш дуже чітко.

Ще я усвідомила, що успішні кейси соціального підприємництва надихають небайдужих громадян займатися подібним у рідних містах. Схожі сервіси вже існують у Одесі та Львові: впевнена, кожне місто й містечко цим цікавиться, а реалізація таких ініціатив – питання часу».

Фото: соцмережі.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus