Профіль у соціальній мережі як резюме

робоче місце

Експерти SMM-агентства 8bees змушують усвідомити важливу річ: ваше резюме давно знаходиться на столі у роботодавця – в його браузері.

Співбесіда закінчилася словами «ми вам зателефонуємо». Минає тиждень, другий, а дзвінка досі немає. Думки про стрімку кар’єру в омріяній компанії давно забуті. «Що ж пішло не так?» − запитуєте себе, та відповідь не така очевидна, як здається.

Ще 5-10 років тому ваше резюме могло бути вичерпним джерелом інформації. Роботодавець бачив лише ті дані, які вказали ви самі. Але в час глобального проникнення інтернету в наше життя, повністю звести нанівець усі ваші амбіції можуть соцмережі. Так, роботодавець дивиться ваш профіль під час співбесіди і посміхається, розглядаючи «качині» селфі. Цинічно і грубо, але саме такий спосіб відбору кандидатів зараз є чи не найактуальнішим. При цьому мова йде не тільки про фотографії, а й про безліч інших факторів, які впливають на оцінку вас як кандидата.

Правила

По-перше, варто визначити, яка із соцмереж стане найкращим продовженням вашого резюме. Сьогодні число користувачів соціальних мереж налічує більше 2 млрд. Наймасовішою є Facebook − 1,5 млрд. акаунтів, де частка українських користувачів становить 4 млн. Серед інших соцмереж в Україні найбільш популярними є Вконтакте (30 млн. українських користувачів) і Одноклассники (11 млн.). LinkedIn, на жаль, не може похизуватися достатнім рівнем проникнення в український сегмент, тому вона практично не використовується вітчизняними рекрутерами для відбору персоналу.

Найімовірніше, HR, який вас буде вивчати, а потім проводити співбесіду, прогляне ваш профіль саме у Facebook. І відсутність вашого акаунту у цій мережі чи погане його оформлення, швидше за все, насторожить допитливого роботодавця. Окрім того, останнім часом вакансії публікуються просто у Facebook, а як засіб зв’язку вказується профіль відповідальної особи. Якщо ви звернетеся до неї, вона відразу поцікавиться вашим профілем. Тож потрібно звернути особливу увагу на Facebook, але при цьому не забувати про інші соціальні мережі. Розглянемо докладніше правила оформлення ідеального профілю.

диско

Реклама

Фотографії

Перше, що бачить роботодавець, − це ваш аватар. Він повинен бути презентабельним, але не варто бігти в найближчий фотоцентр і робити знімок «на паспорт». Знайдіть у своїй колекції нейтральну фотографію, на якій видно, що це ви. Якщо ж такої немає, попросіть близьких вас сфотографувати. У жодному разі не ставте на аватар смішні картинки, милих кошенят і тому подібне. Те ж правило стосується написання імені та прізвища − варто вказати те, що написано у вашому паспорті. Ми б не звернули на це увагу, якби значний відсоток користувачів не підписував свій профіль як «Марина Пупсік» або «Vitalik *** VIP *** Leksus».

Перегляньте свій фотоальбом, відшукайте в ньому всі провокаційні знімки, де ви виглядаєте не як кандидат на престижну посаду, а як той, кого краще вигнати. З любов’ю видаліть усі фотографії, які викликають у вас сумніви. Смішні відео, які коли-небудь заливали на свою сторінку, теж доведеться відфільтрувати. Залиште лише ті, які можна показати своїм батькам. Це, до речі, універсальний критерій для відбору будь-чого.

Інформація про себе

Другий, але не менш важливий параметр − інформація про себе. Тут вимоги такі ж, як і у випадку з фотографією: лаконічно, стримано і, що найголовніше, правдиво. Ніхто не забороняє трохи прикрасити чи, навпаки, замовчати щось. Маєте досвід участі у студентському самоврядуванні, так і напишіть. Допомагали певним чином в організації якогось заходу – зазначте досвід організаторської діяльності.

Якщо ви працювали раніше, то неодмінно вкажіть це у відповідному полі і детально розпишіть, чим ви займалися і які обов’язки у вас були. Це допоможе майбутньому роботодавцю дізнатися більше про вашу компетенцію. А це − ще одна причина максимально підігнати опис вашої попередньої посади під навички, які необхідні для отримання наступної. Роботодавець буде приємно здивований, коли побачить, що ви знаєте і вмієте все, що йому потрібно.

Далі обов’язково вкажіть свої актуальні контактні дані. Вони знадобляться потенційному роботодавцю, якщо він захоче з вами зв’язатися. Тут же вкажіть про знання мов. Пункти «політичні погляди» й «віросповідання» краще залишити незаповненими.

У графі «про себе» виберіть нейтральні формулювання для своїх уподобань. Наприклад, якщо ви любите дивитися серіали, лежачи на дивані, то непоганим варіантом буде завуалювати це під «відпочинок із сім’єю». Любите клуби і дискотеки? Вкажіть, що вам подобається активний відпочинок. Головне − не публікуйте потім ваші танці на барній стійці.

Ваші «лайки»

Нижче фотографій і відеозаписів на вашій сторінці розміщена інформація про ваші спортивні вподобання, улюблені фільми, телепередачі, книги та ігри. Щодо футбольних команд можете особливо не хвилюватися, тому що на них рідко звертають увагу. А от ваші улюблені фільми, телепередачі та книги можуть про вас багато що сказати. Спробуйте відібрати лише ті, за перегляд і прочитання яких вам не соромно, а всі інші видаліть. Також не забудьте додати інші книги, які ви, можливо, не дочитали до кінця, та які можуть представити вас якнайкраще. Чому б не натякнути роботодавцю на те, що ви любите якісну літературу?

Далі − ваші ігри. Їх краще за все видалити, інакше у вашого потенційного роботодавця може скластися враження, що ви не найсерйозніший кандидат і марно витрачаєте час, особливо на робочому місці. Сторінки, які вам подобаються, можна залишити без уваги, бо не кожен захоче їх уважно вивчати, враховуючи їхню середню кількість (50-500).

Заходи та місця, які ви відвідували, також можуть стати в нагоді за умови їх відповідності нормам моралі і загальному престижу. Культурні заходи та конференції залиште, «бомж-паті» видаліть назавжди. Зі спільнотами чи групами та ж ситуація: забудьте про ті, приналежність до яких призведе до репутаційних втрат. Натомість долучіться до тих спільнот, тематика яких близька до вашої професійної орієнтації.

Після груп зазвичай ідуть додатки, яким ви дозволили доступ до вашого акаунту у Facebook. Однак, враховуючи їхню різноманітність, рекомендації щодо них надати складно. Просто пам’ятайте один принцип: виникають сумніви – відмовся.

Стрічка новин

Ваша новинна стрічка − це продовження профілю і має виглядати ідеально чистою, без провокаційних матеріалів. Якщо ви прогорнули 20-30 останніх публікацій і виявили сумнівний репост якоїсь картинки, краще видаліть його. Не варто проявляти фанатизм і чистити стрічку до кінця. Ніхто не буде витрачати час, аби переглянути всі ваші пости.

harlod3

Отже

Ми обрали соціальну мережу, яка може найкраще вас репрезентувати, − Facebook. Але її вибір не означає відмову від інших мереж. Усе, що ви повинні з ними зробити, − видалити всю сумнівну інформацію про вас і додати ту, що покаже вас із кращого боку.

Дотримання цих рекомендацій дозволить вам якщо не гарантовано отримати бажане робоче місце, то хоча б не відштовхнути роботодавця. Хто знає, що зараз для нього важливіше: ваші навички чи те, наскільки ви відповідаєте його ідеальному образу. Дотримуючись цих простих правил, ви закриєте один із найбільш вразливих тилів, ваш профіль у соцмережі, і змусите майбутнього боса гідно оцінити ваші знання й навички.

banner

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus