Дослідження: світ очима міленіалів

bike

Річний звіт The Global Shapers створений для того, щоб відповісти на два головних запитання: яким бачать світ молоді люди з усього світу, а також що вони хочуть робити в ньому. Цього року їм удалося зібрати відповіді більш ніж 30 тисяч людей зі 186 країн та дізнатися, що вони думають про сучасність і майбутнє.

Головна мета опитування – дізнатися глобальні ціннісні тренди в поглядах молодих людей віком від 18 до 35 років. Дослідники хотіли зібрати інформацію не тільки про те, що думає молодь у всьому світі, але й зрозуміти, чим відрізняється їхня думка залежно від регіону. Тож фінальний звіт, який базувався на 24 766 анкетах, також пояснює погляди на локальні проблеми сьогодення.

Методологія дослідження:

Загальний гендерний розподіл:
чоловіки 11 910 (48%)

жінки 12 414 (50%)
інші 442 (2%)
Вік
18-21 років 11 910 (48%)

22-26 років 5 169 (21%)
27-30 років 6 574 (27%)
31-35 років 4 268 (17%)

Економіка та світогляд

Це одна з п’яти частин дослідження, яка відображає головні соціально-економічні тренди, що вплинуть на майбутнє світової економіки. Респондентів опитували як щодо глобальних проблем, так і стосовно головних проблем у їхніх країнах.

Учасники опитування визначали 3 найголовніші глобальні проблеми в порядку важливості, майже всі вказали першою зміни клімату. Окрім того, серед молоді 69,6% підтвердили тезу: «Наука довела, що людство відповідальне за зміни клімату».

Зазначається, що можна прослідкувати закономірність між станом економіки країни та поглядами молоді на глобальні проблеми. Чим розвинутіший регіон, тим частіше міленіали вказували на відповідальність людства за негативні зміни стану планети.

Втім, не всюди зміни клімату вважають проблемою №1. Наприклад, респонденти з країн Близького Сходу та Північної Африки найчастіше визначали головною проблемою збройні конфлікти та війни (53,6%), другою – релігійні конфлікти (38,9%), а третьою – бідність (29,9%).

picture1Корупцію та брак прозорості найчастіше називають головною проблемою окремих країн. Їх також вважають головним фактором, що сприяє існуванню нерівності в державі (48,6%), іншими чинниками зазначали дохід (43,2%) та доступ до якісної освіти (38,8%).

Як і в попередньому запитанні, погляди на головні проблеми країн відрізнялися залежно від регіону. Наприклад, респонденти в Океанії ставили на перше місце проблему зміни клімату й руйнацію природи (63,3%), а в Австралії та Новій Зеландії учасники зазначали, що ця проблема впливає на їхнє життя або країну вже сьогодні.

picture2Звісно, погляди на вид дискримінації, який спричиняє найбільше шкоди, також різниться залежно від регіону. Для прикладу, в регіоні Північної Америки першим за шкодою видом вказували переважно расову дискримінацію (43,6%), у той час як у Європі її вказують головною проблемою лише 18,1% респондентів. Утім, дискримінація за доходами в усіх країнах входить до ТОП-3 проблем, а її важливість більшає в тих регіонах, де країни менш розвинуті економічно.

Та й загалом 34,2% учасників вказували, що головна роль у тому, щоб робити світ кращим, належить саме кожній окремій людині, хоч часто вказували також і важливу роль держави (29%).

Реклама

Державне управління та залучення громадськості

Ця частина відображає погляди молоді на питання державного управління та участі в прийнятті важливих рішень. Загалом міленіали по всьому світу не відчувають, що вони достатньо залучені у вирішення важливих питань. Більшість (55%) повністю або частково заперечує тезу, що їхню думку враховують під час прийняття важливих державних рішень.

picture3Можливо, саме низький рівень залученості молоді до прийняття важливих рішень у державі й пояснює той факт, що більшість має доволі низький рівень довіри до неї.

Найважливішими чинниками, які сприяють розширенню можливостей молоді в кожній країні, є середовище для стартапів та підприємництва, доступ до інтернету, а також незалежні медіа й соцмережі. Ці фактори вказали 40%, 39,6% та 39,2% респондентів відповідно.

picture4Міленіали, що хочуть бачити вплив від своєї діяльності, очікують більших можливостей для власної участі. Саме тому їм важливо бачити серед лідерів принципових і чесних людей, натомість корумпованість і нечесність вони виділяють серед найголовніших причин розчарування. Називаючи бажані покарання за корупцію, міленіали виділяють у першій трійці позбавлення волі (31,4%), довічну заборону обіймати посади на державній службі (30,9%), а також усунення з посади (18,7%).

Технології та інновації

Хоч тепер багато розмов довкола того, що штучний інтелект може зменшити кількість робочих місць, міленіали дивляться на це з оптимізмом. Більшість (76,8%) молоді вважає, що розвиток штучного інтелекту створить нові робочі місця, а не навпаки.

Дослідження показало, що міленіали безумовно вважають технологічний розвиток штучного інтелекту трендом майбутнього. Очікується, що це вплине на всі сфери життя, але найбільше – на освіту, медицину та виробництво.

picture5Покоління міленіалів розсудливо ставиться до інформації та інформаційних технологій. Лише 25,6% відповіли, що готові були в майбутньому довірити роботу вирішувати певні питання за себе. Втім, більшість вказує, що навіть коли такі розумні роботи існуватимуть, то вони не мають отримати «прав роботів» (49,8%).

Також помітно, що важливе місце в житті сучасної молоді посідає перевірка інформації. Половина (49,5%) респондентів ніколи не поширювала інформацію, яка виявилася б фейком. Міленіали прагнуть користуватися надійними джерелами. Тому найбільше довіряють сертифікованим веб-сайтам, ресурсам з хорошою репутацією та думці експертів.

Цінності та суспільство

Дослідження показало, що в епоху четвертої індустріальної революції міленіали почали цінувати рівність, безпеку та свободу вибору. Вони вважають, що за їхнього життя буде повністю або частково вирішена проблема гендерної нерівності, з цим погоджуються 59,9% жінок та 67% чоловіків. Однак більшість респондентів вважають, що гендер не має значення, коли йдеться про керівництво компанії, організації чи країни.

picture6Молодь також позитивно дивиться й на ряд інших проблем нерівності, які наразі є у світі. Наприклад, 53,9% вважають, що одностатеві шлюби мають бути легалізовані. Хоча у країнах Близького Сходу та Північної Африки більшість молодих людей вважають, що цього не має статися (49,5%).

Проте переважно міленіали усе ж цінують не тільки власні права та свободи, але й інших людей. Це показало питання про можливість прийняти біженців: більшість готова прийняти біженців у своїх країнах, містах або ж по сусідству.

picture7Сучасна комунікація також змінилася, хоча основні засоби можуть сильно відрізнятися залежно від віку респондентів. Утім, серед усіх груп перевагу текстовим повідомленням віддає більшість – 38,8%. На другому місці особисте спілкування, яке відзначили 23,5%, а соціальні мережі зазначили головним способом комунікації майже стільки ж людей – 23,4%.

Бізнес та робота

Ця частина дослідження вивчала ставлення міленіалів до роботи, відпочинку, а також знаходження балансу між різними сферами життя.

На кар’єрному шляху люди молодого віку найбільш зацікавлені у фінансовій вигоді, але вже на другому місці стоїть вплив, який має їхня робота. Проте міленіалам складно вирішити питання балансу між життям та роботою, тому що її вони вважають невід’ємною та основною частиною життя. Саме тому вони очікують, що їхня робота передбачатиме можливість займатися й іншими сферами, і вважають, що про це має подбати працедавець.

picture8Серед молодшої групи (18-21) респондентів найбільшою проблемою на шляху до отримання нової роботи є брак досвіду. Серед найстаршої ж групи (31-35 років) найчастіше стикаються з великою конкуренцією, а також із тим, що хороші вакансії не оголошують. Також серед усіх респондентів 81,1% потенційно розглядають еміграцію для того, щоб знайти нові кар’єрні можливості.

Окрім зацікавленості молоді в тому, щоб їхня робота мала вплив на суспільство, вони також очікують, що компанії теж позитивно впливатимуть. Зокрема, що вони створюватимуть нові робочі місця та поліпшуватимуть рівень життя населення.

Загалом дані The Global Shapers продемонстрували, що покоління міленіалів цінує нематеріальне. Вони хочуть свободи у прийнятті рішень та задоволення від життя й роботи. Однак, можливо, їм ще рано починати керувати цим світом: вони схильні чекати допомоги від тих, хто робить це тепер.

Інфографіка: Анастасія Бабаш

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus