10 заповідей цікавої розмови: слухай і будеш почутим!

друзі люди

Одна з непорушних життєвих істин – кожному хоча б раз доводилося розмовляти про погоду. Гарячкові спроби підібрати тему для бесіди, незручна мовчанка… Це до болю знайомі речі, про які можна сказати тільки одне: «Всі там будемо». Поради ж, які буцімто мають допомогти зробити розмову цікавішою, зазвичай зводяться до бородатих «заздалегідь вигадувати теми для обговорення» та «дивитися в очі співрозмовнику». Поговоримо про способи зробити розмову цікавішою, якими користуються професійні інтерв’юери, адже вони чудово підійдуть і для повсякденного використання.

Селеста Хедлі, ведуча програми «On Second Thought», поділилася цікавою думкою з аудиторією TED Talks (щорічні конференції американської організації TED). Непотрібно кивати й посміхатися, повторювати та підсумовувати почуте задля того, щоб показати, наскільки уважно ти слухаєш. Навіщо демонструвати увагу, якщо можна дійсно бути уважним співрозмовником? Адже хороша бесіда надихає, завдяки їй можна порозумітися та встановити зв’язок з іншою людиною. І, що найприємніше, практично кожна розмова може стати такою, якщо запам’ятати та дотримуватися десятьох заповідей.

Заповідь 1. Скажи «ні» мультитаскінгу

А знаєш, хто став першим відомим мультитаскером? Гай Юлій Цезар, адже саме він міг робити декілька справ водночас…і, як виявилося, дарма. Останні дослідження доводять, що мультитаскінг шкідливий, а Селеста Хедлі заявляє, що він знижує якість розмови.

Під час бесіди необхідно забути не тільки про смартфон – абстрагуйся від будь-яких зайвих думок. Що це означає? Ну якщо в компанії ви, наприклад, обговорюєте цикл розмноження їжачків, то спогади про недавню суперечку з мамою будуть дещо не до теми.

Реклама

Заповідь 2. Не розмовляй догмами

Спілкування з іншою людиною не має перетворюватися на гру в одні ворота, адже розмова – це не спосіб самоствердитися, а шанс дізнатися щось нове. Виражай свою думку так, щоб її можна було заперечити чи розвинути, адже самовпевнені знавці підходять лише для гри «Що? Де? Коли?». Телеведучий Білл Най казав, що кожен, кого ти зустрічаєш, знає те, чого не знаєш ти – то чому б це не використати?

люди

Заповідь 3. Полюби відкриті питання, як самого себе

Тут може допомогти старе журналістське правило: починай питання із «хто?», «що?», «коли?», «чому?», або «як?» Не варто запитувати таким чином, щоб людина могла відповісти «так» або «ні» – знову ж таки, це нецікаво. Чому б замість тривіального: «Ти надягнув шапку?» не запитати: «Що ти відчував, коли надягнув шапку?». Так ти зможеш дізнатися про м’який вовняний дотик чи божественне тепло, яке огорнуло замерзлі вуха. Відкриті питання змушують людину замислитися – так ти отримаєш більш цікаву та яскраву відповідь.

Заповідь 4. Дозволяй думкам себе покинути

Один розумний хлопець на ім’я Рене Декарт колись сказав: «Я мислю, отже, я існую». Кожному приходять у голову думки, і деякі з них бувають настільки чудовими (або такими здаються), що ними обов’язково хочеться поділитися. На жаль, від цього, як і від мультитаскінгу, страждає якість розмови – доведено ще одним розумним хлопцем Архімедом. Його закон про те, що на тіло, опущене в рідину чи газ, діє виштовхувальна сила, можна використати й для того, щоб пояснити, чому ми інколи буквально «не чуємо» співрозмовника. Як не крути, але дуже важко дослухатися до слів іншої людини тоді, коли з усіх сил намагаєшся не забути чергову глибоку думку. Не зациклюйся на ній під час розмови – так можна багато що прослухати.

Заповідь 5. Знання – сила, незнання – теж норм

Ми вже з’ясували, що кожна розмова покликана навчити нас чомусь новому, тому не бійся відповідати: «Не знаю!». Можливо саме цей співрозмовник зможе виправити ситуацію – чому б не дати йому шанс?

Заповідь 6. Не прирівнюй чужий досвід до власного

Якщо твій співрозмовник розпинається про те, як ненавидить свою кляту роботу, – не починай розповідати про власний драматичний досвід. Нас ще зі школи вчать, що всі люди різні та унікальні, отже, і досвід, і відчуття, які з ним пов’язані, будуть відрізнятися. До того ж розмови – це не рекламна кампанія імені себе коханого, а знову ж-таки, двосторонній процес. Не забирай у людини її хвилину слави та дозволь їй всмак пожалітися – колись вона так само вислухає тебе.

Заповідь 7. Перефразування – гріх

Селеста Хедлі каже, що особливо яскраво любов до перефразування і бажання повторювати одне й те саме тричі проявляється під час спілкування зі співробітниками чи дітьми. Переказування однієї й тієї ж думки іншими словами – це, як мінімум, нудно, як максимум – невдячна праця. Ще й нікому не потрібна.

люди

Заповідь 8. Не ходи в далекі гори, не лізь у глибокі хащі

Відверто кажучи, більшість людей не звертає уваги на дрібні деталі типу імен та дат. Не варто напружуватися та відчайдушно колупатися в засіках пам’яті для того, щоб справити враження на співрозмовника і переповнювати розмову зайвою інформацією та деталізацією – скоріш за все, йому буде все одно. Людині, яка з тобою розмовляє, зазвичай цікавий ти сам, твої думки, вподобання та те, чи є у вас щось спільне. Взагалі, ця заповідь є доволі універсальною: надто багато деталей не котируються ні в одязі, ні в бесіді.

Заповідь 9. Слухай. Ну правда!

Селеста Хедлі вважає, що ця заповідь – найважливіша. Її думку поділяє багато розумних хлопців типу Льва Толстого, який казав, що люди вчаться розмовляти, але головна наука у тому, як і коли мовчати. На жаль, можливістю помовчати часто нехтують, і для цього є як мінімум три причини. По-перше – ми б краще поговорили самі, оскільки тоді нам вдається контролювати ситуацію та уникати потенційно нецікавих тем. По-друге – ми опиняємося в центрі уваги та маємо можливість проявити себе саме тоді, коли говоримо, а не слухаємо. По-третє – ми відволікаємося. Для того, щоб уважно дослухатися до слів іншої людини, дійсно необхідна енергія, але саме так і будується розмова. Стівен Кові, відомий американський лектор, сказав, що ми слухаємо не для того, щоб зрозуміти, а для того, щоб відповісти – саме через це й губиться цінність бесіди.

Заповідь 10. Цікався іншими людьми

Власне, до цього й зводяться всі попередні дев’ять заповідей. Будь відкритим, дозволяй людям розкритися в розмові – і ти гарантовано здивуєшся. Можливо, це дійсно банально, але в кожному з нас є родзинка – напевно, це єдина річ, яка об’єднує людський рід із кексиками.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus